| Sendt: 28 September 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, hvad angår hvor meget marantzen kan, kan jeg desværre ikke hjælpe med. Jeg vil anbefale dig enten at skrive til Otto, Tapeconnection, eller ringe til ham i morgen, sikker på han kan vejlede dig idet.
Angående rumkorrektion osv. så levere de "som regel" et ok billede af hvordan det skal være i rummet, men de kan nemt falde igennem, og man skal altid bruge ekstra tid på at sikre sig det er i orden. Mine erfaringer siger mig, at det mest sikre er selv at måle med målebånd, så man har afstanden, dernæst altid at sætte højttalerne på Large, med mindre nogen unormale omstændigheder kræver andet, f.eks. dine fronter er med 4-5" basser.
Rum equalizing bryder jeg mig som hovedregel ikke om. De kan ikke altid finde ud af tingene, og kan f.eks. tit finde på bare at skrue uhæmmet op for diskant eller bas. Men mange gange får man et hæderligt resultat, som man kan gå udfra. Igen, det kommer an på rummet, og jeg hælder mest til man forsøger at møblere efter akustikken, i stedet for at "forskrue" lyden.
Det er self. min subjektive mening, andre har en anden, og nogen der har et nemt kvadratisk rum har self. kun gode oplevelser med det. Vurder selv hvad du synes :)
|