Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Musical Fidelity A100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en Musical Fidelity model A100.

gratis, det lyder måske utroligt, men den ende kanal er brændt af, hvor meget, ved jeg ikke.

mit spørgsmål lyder så på, om der er nogle der ude som kender den, evt har  info, hørt den, techniske specifikationer på den. og fortæller om jeg er hældig eller ikke??

For jeg vil godt høre om jeg straks skal få den anden kanal lavet, eller om den bare koster end 1000kr brugt, for så kan det nok ikke betale sig ??

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

det er en klasse a forstærker på Ca. 2 x 20 Watt
Jeg købte i sin tid en magen til den lød fremragende men
ville have meget lettrukne højttalere. direkte uegnet til rock. og nej jeg spillede ikke højt.
Ok til sagen to gange på en måned brændte jeg en udgang af. dertil rakte min tålmodighed. den lyder godt men yder skidt. det er de svageste 2x 20 watt jeg har oplevet. jeg ved de siger 50 men den er målt til maks 2 x 25 den har generelt ry for at være en ustabil konstruktion..

jeg vil faktisk skyde på at en brugtpris vil ligge på de nævnte 1000

Det er ellers en flot stilren og tidsløs forstærker.

Så nej jeg ville ikke ofre det men kunne finde på at smide en anden amp i det flotte kabinet

bare min mening

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:
Jeg har fået en Musical Fidelity model A100.

gratis, det lyder måske utroligt, men den ende kanal er brændt af, hvor meget, ved jeg ikke.

mit spørgsmål lyder så på, om der er nogle der ude som kender den, evt har  info, hørt den, techniske specifikationer på den. og fortæller om jeg er hældig eller ikke??

For jeg vil godt høre om jeg straks skal få den anden kanal lavet, eller om den bare koster end 1000kr brugt, for så kan det nok ikke betale sig ??

Hej, som 747dk skriver levede den ikke op til det der blev skrevet om den, den er fra 1987

Den kan afgive 2*30w ved 1% forvrængning og der opnås kun 2*46watt ved klipping 2,5% forvrængning og i 4-ohm måler den endnu dårligere.

importøren blev forlagt disse resultater og skaffede et nyt  eksemplar, den kunne klare 2*41watt 8-ohm klasse A, men så blev den også så varm at man forudså en meget begrænset levetid for denne forstærker.

Det var en forstærker til 8000,- som ny., dette er fra en test i et hifi blad.

MattiasF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 December 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt en Musical Fidelity A100, hvor den ene kanal var brændt af (den lavede forvrængning). Den var nede hos en loddekyndig nede af vejen i nogle måneder, men problemer med blæserne gjorde, at jeg tog den til tekniker.

Det er en forstærker, der går for omkring 2.000,- brugt. Personligt synes jeg den spiller totalt godt. Det er ikke en klasse A, men nærmere en klasse A/B. Der er løbende diskussion om det er 99% klasse A, dog siger fabrikanten selv at 93% af tiden er lyden perfekt.

Du efterspørger tegninger. Der er en gut i england, der har gjort meget ud af sin A1 og har opbygget en hjemmeside.

Der er mange problemer med den forstærker, og den er dyr at reparere. Det skulle være i det tilfælde, at Du vil have en rigtig god forstærker, men ikke vil bruge 13.000,- - som en lignende vil koste fra ny (?).

Venlig hilsen

Mattias

Til top Vis MattiasF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MattiasF Besøg MattiasF's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes