| Forfatter |
|
mich1352 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Jeg har puslet lidt med tanken at købe Denon AVR-3805, også få noget ordentlig surround.
Men så kom jeg til at tænke på, da jeg har 2 monoblokke (Rega Exon 2000), om det ville være bedre at bruge disse til fronthøjtalerene, istedet for den integrede forstærker? Håber i forstår mig 
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
I princippet ja  , da det vil frigive mere power (strømreserve) i receiveren til resten af højttalerne da de integrerede forstærkere jo deles om den samme strømforsyning. Jeg har selv praktiseret effektblok+receiver længe, indtil jeg skilte stereo og surround, og det har fungeret godt. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Så det er en bedre løsning at køre surround forstærkeren som forforstærker, også Rega´erne som monoblokke, end at bare køre højtaleren fra surround forstærkeren?
Men det optimale må vel være, en surround forforstærker + poweramps til alle højtalerne? Dette vil være svært at finde i en integreret surround reciever, uanset pris?
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
|
Men det optimale må vel være, en surround forforstærker + poweramps til alle højtalerne? Dette vil være svært at finde i en integreret surround reciever, uanset pris? |
|
|
Tjah det er i hvert fald dyrere end at købe en 3805  Under alle omstændigheder til det løfte din stereogengivelse lidt og samtidig give mere kraftoverskud i surround - det er jo som regel fronthøjttalerne der er de tungeste for receiveren at tumle med. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.
Så står den sku på Denon AVR-3805 som surround forstærker, med 2* Rega Exon 2000, monoeffektblokke til fronterne, som er DLS R55 ;) Også en Rega Cursa 3 som forforstærker i stereo.
Det burde ikke være helt dumt :)
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah super- hvis du har to indgange i dine monoblokke så er du jo fri for at skifte ledninger og får det "bedste" fra to verdener __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der desværre ikke, så jeg må bare sætte dem lidt frit, så jeg kan skifte kablerne engang imellem :) Er ikke så meget for en splitter.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
mich1352 skrev:
|
Men det optimale må vel være, en surround forforstærker + poweramps til alle højtalerne? Dette vil være svært at finde i en integreret surround reciever, uanset pris?
|
|
|
Tjah det er i hvert fald dyrere end at købe en 3805 Under alle omstændigheder til det løfte din stereogengivelse lidt og samtidig give mere kraftoverskud i surround - det er jo som regel fronthøjttalerne der er de tungeste for receiveren at tumle med. |
|
|
Nu behøver det ikke at være så meget dyrere, faktisk kan det sagtens ende med at være billigere.
Hvis man alligevel kun skal køre med 5.1 og kan undvære PL II så kan man sagtens finde en surroundforforstærker til 3-8K alt efter hvilken en der er tale om, man skal bare være lidt tålmodig.
Så skal der selvfølgelig også købes ekstra effektforstærkere, men der har da været et par forskellige 3-kanals til salg her til fornuftige priser og ellers er det jo ikke noget problem at finde et par billige 2 kanals effektforstærkere.
Du kan også sagtens bruge en reciever som forforstærker, men du skal bare være forberedt på, at en decideret surroundforforstærker sandsynligvis er en bedre forforstærker til stereo end en reciever. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Men nu har jeg jo min Rega Cursa 3, som forforstærker i stereo, så derfor er det ikke det største problem :)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |