| Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har lige haft en hårrejsende oplevelse – der kom ingen lyd fra forstærkeren. Jeg så lige i ånden at den skulle på briksen hos Dr.HiFi til XXXX antal kr. men så satte jeg mig lige ned, tog et glas koldt vand og fem dybe indåndinger, det kan varmt anbefales.
Gennemgik med lukkede øjne hændelsesforløbet der havde ført til at forstærkeren stod og blinkede til mig: ”hørte musik ved noget nær realistisk lydtryk, katten havde forvildet sig om bag forstærkeren og havde kortsluttet venstre udgang, sikringskredsløbet trådte i funktion og koblede forstærkeren fra, koblede efter lidt tid til igen, meget reduceret niveau i venstre kanal, katten havde kortsluttet venstre udgang med et andet stik der hang ned fra hylden ovenover, forstærkeren slår fra igen – og det var så det for den aften, ikke mere musik kun blinker. Panikken breder sig, er forstærkeren brændt af, hvad fanden laver et sikringskredsløb i min forstærker hvis det ikke skal hindre den i at brænde af.
Jeg tjekkede lige sikringen der sidder i forbindelse med afbryderen på forstærkeren, fejler ikke noget – nej selvfølgelig gør den ikke det der er jo strøm på dyret ellers kunne den da ikke blinke. Får en genial ide hvad hvis nu der sidder sikringer inde i forstærkeren – af med låget – hurraaaaa der sidder 2 sikringer pr. kanal og dem til venstre kanal er brændt over.
Denne lange historie bare lige for at sige til jer der gerne vil spare de mange penge, tjek lige sikringerne også dem inde i apparatet inden i sender det til HIFI-smeden.
|