Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAIM (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har ladet mig fortælle at NAIM skulle være helt godt...
er der nogen derude der har en viden/ holdning dertil?
Det skal siges at jeg pt kører Thule PR/PA 100 ikke voldstort men dog heller ikker "Fischerprice"
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Tjek ldenne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5127&KW =naim

Han har Naim, og kan sikkert fortælle dig stort set alt du vil vide om Naim.

Brian

P.S. Jeg har hørt hans set-up og det lyder rigtigt lækkert.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Naim har en helt speciel lydsignatur. Min oplevelse er, at ligemeget hvilken type musik man sætter på vil man føle at "det svinger". Med andre ord spiller Naim ikke neutralt, netop fordi målet er noget andet. Målet er at få musikken til at svinge og formilde følelser og stemninger til lytteren. Sådan oplever jeg naim, men det er svært at beskrive, så lyt selv og dan din egen mening

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ca. 15 år gammel Naim Nait 2 integreret forstærker (den er for nylig blevet renoveret til orginal specifikation) - og jeg kan kun sige at den spiller musik som ikke ret meget andet, jeg har hørt. Den er ikke specielt kraftfuld, og den er muligvis ikke verdens mest præcise og neutrale forstærker, men på en eller anden måde holder jeg op med at bekymre mig om det, når først musikken spiller. Det er for mig en stor kvalitet, så jeg kan kun anbefale dig at prøve at lytte til Naim - hvadenten det nu er det gamle, som jeg har et forhold til, eller det nye, som jeg ikke har lyttet til.

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 03:22 | IP-adresse registreret  

NAIM er som Rittersport; Kvadratisk, Praktisk og God!

Man kan sgu ikke lade være med at blive i fjantet godt humør, og vippe med foden sin når man hører musik på en NAIM. De er ikke nogle muskelbundter, men for katten de er charmerende. Jeg er selv meget nøgtern, bilder jeg mig ind - rent hifimæssigt.

Men alle disse farligt fine holdninger forsvinder som dug for solen, når jeg hører lidt musik gennem disse små æsker. De har ikke særligt meget med virkeligheden at gøre, men who cares. Slap af og nyd dem og deres spilleglæde 

Den største fare du må kæmpe med er godt humør og for store speakere..

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

det lader til at Jer Naim brugere er meget begejstrede så jeg må vel hellere kaste mig ud iverden og lytte til det i det lune efterår.....
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Som nævnt i min PB til dig, er du velkommen til at kigge forbi og lytte lidt til sagerne. Kan kun tilslutte mig hvad der bliver sagt. NAIM svinger sgu bare  

mvh naim

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

hej NAIM, jeg kommer gerne til en lytesession ved lejlighed

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Er ikke Naim-bruger , men jeg vil give jer ret i, at næsten ligemeget hvad musik du spiller på Naim, så svinger det. Naim giver den der "live"-fornemmelse der gør, at det svinger!

Specielt analytisk og neutralt kan man bestemt ikke sige det er! Tilgengæld er Naim ikke specielt overbevisende, når det gælder dybde perspektiv. Her lyder det som om at det hele står mere eller mindre på lige linje mellem højtalerne - men svinger - dét gør det!

Lyttede faktisk til et sæt AV6X på Naim-setup hos Scala for år tilbage, og jeg var solgt... Damn det svingede!

Jeg har selv været "vild" med Naim engang - lige indtil jeg lyttede til Gryphon - så nu står der Gryphon på hylden

MGP's setup: AudioVector 6X - Gryphon Tabu Century - Gryphon Tabu CDP1 m/Adagio 1.5.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg synes helt klart du skal bruge efteråret til at lytte på Naim..... Har selv lige udskiftet til Naim NAit5i og CD5i, og nyder hver dag jeg har fået nyt anlæg i stuen.... Der er ingen tvivl om at Naim formår at have sine lyttere tryllebundet og du kan simpelthen ikke undgå at blive i godt humør, og "tylle" lidt ekstra øl eller rødvin ( det formår den nemlig også) ned, når man i de mørke aftentimer sidder og lytter.....  Det har ligesom mit gamle Linn en evne til at "fange og tryllebinde" folk, (dog har Naim en helt klart bredere "båndbredde" og formår at spille mere åbent og især  "rigtigt" når det gælder lyden af instrumenter... En kontrabas skal lyde som en sådan, og en mand der formår noget med en rå stemme, han skal få hårene til at rejse sig på huden... og det har Naim en fed måde at gøre på.... Har haft "gammelt" Naim i sin tid, men har siden prøvet lidt forskelligt og også flyttet, - men må sige at den nye I- model, har stadig bevaret det "gamle fede Naim lydkoncept" samtidigt med at der også er skabt mulighed for at få flere "analytiske" lytteoplevelser med, altså breder sig til et lidt større publikum....

Er ikke helt enig i at "alting står på en lige linje", Naim formår også at lave dybde i lydbilledet og ro mellem hvert instrument, men det har også meget at gøre med hvilke højttalere man benytter.

Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
Til top Vis harley_lady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harley_lady Besøg harley_lady's Websted

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Og helt klart også hvilke kabler man vil bruge.....

Naim reagerer også (også de nye systemer) ligesom de fleste andre anlæg ; Forskelligt alt efter, hvilket underlag det stilles på.... så her må man prøve sig frem, til det "rammer" bedst i ens rum...

Giv aldrig op og sig at et anlæg ikke spiller før du har prøvet forskellige af/til kobling, kabler og i særdeleshed også strømstik.  Jeg har investeret i en MusicLine strømdåse monteret med Naims eget strømkabel. Ingen filter eller noget,  og ikke noget hjemmelavet, men et der bestilles i tyskland (48 euro, 6 stik) og jeg synes det var noget der var hørbart forskel på, i forhold til div. hjemmelavede, metal og platik dåser, købte færdigstøbte osv.... Men igen, rum, anlæg og opsætning m.m. virker forskelligt ....

Så helt klart, giv dig selv den oplevelse at prøve et sæt Naim, jeg er helt klart til den lille integrerede.... prøvede for og effektsættet til de 20.000 inden jeg bestemte mig, og valgte helt klart, den "lille"..... Der er noget "Magisk" over dens spillestil, den store går simpelthen alt for dybt i mit rum og jeg mister meget af musikoplevelsen.....

Til top Vis harley_lady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harley_lady Besøg harley_lady's Websted

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Prøvede ligeledes cd èn til de 18.000, den spillede kedeligt, alt for stort, og igen med mangel på musikoplevelse.... 

Derimod den næste model (kan ikke huske nummeret) men pris et sted omkring de 40.000... den spillede ikke helt dumt. Her kunne man høre at her var der dyr lyd, rum på, " rørforstærker agtigt".....

Men som jeg har læst de andre indlæg i forummet, så er der noget om at små forstærkere spiller nu sjovest....  Og det er jo ikke helt dumt pengemæssigt, for os der også har andre interresser

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes