Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
Hej, Jeg søger hjælp til at finde en pladespiller.
Min Far har overbevist mig om at jeg igen må eje en rigtigt analog afspiller. Han har et par gode arme jeg kan prøve med så jeg er primært interesseret i en plint (?).
Er der nogle anbefalinger, jeg vil gerne bruge ca. 1000 -> 1500,- på den og ca. det samme på en PU.
Kom så folkens..... Jeg er blank.....
__________________ /Crunchy
- Vejret er ikke problemet; Det er påklædningen.
Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
Du må tage en kig i DBA, nogle gange kan du være heldig. Systemdek, Linn, Walker, STD, Micro Seiki, Thorens. Masse hifi butikker har jo også brugte stående, du må lede lidt på nettet...
Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
Niels Nielsen skrev:
Du må tage en kig i DBA, nogle gange kan du være heldig. Systemdek, Linn, Walker, STD, Micro Seiki, Thorens. Masse hifi butikker har jo også brugte stående, du må lede lidt på nettet...
Niels.
Hej Niels,
kan du ikke fortælle hvilke HIFI butikker du kender til, helst i Kbh? Jeg har kigget lidt på ebay, og syntes de går temmlig højt op i buddene, jeg har kigget efter Linn og Systemdek, og med fragt osv. løber det alligevel op. Jeg vil gerne at de også har et lækkert design, og det syntes jeg de nævnte mærker har. Har du eller andre erfaring med brugt fra Butikker i Malmø?
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
Jeg er ikke så meget inde i det med "københavnerbutikker", jeg bor i Norge. Der må være en link side her på hifi4all, der er sikkert også masse butikker. Jeg har bare handlet ved KTRadio, de er vel i København, og Hadsten Radio men jeg ved ikke om de eksisterer stadigvæk. Jeg nævnte bare nogle navne, men Systemdek og Linn skal du ihvertfald noget højere op i pris for at få. Ellers, ikke køb pladespiller via E-bay, du løber en stor risiko at den den ankommer i samlesæt = totalt smadret ! Jeg har fået én af dem ! Men, har du bare den mindste fornemmelse for at du vil bruge pladespilleren og satse lidt på plader, så anbefaler jeg du køber enten en ny eller en brugt fra Danmark. Nye pladespillere er ikke så dyre egentlig og du kan få meget glæde ud af en Rega Planar eller lignende. Ellers, hvis du istedet for at købe nyt fjernsyn, dvd eller hvad ved jeg da putter en god sum penge i en pladespiller, f.eks. en større Project model er jeg ganske så sikker på din cd spiller vil samle lidt støv pludselig... Man skal være lidt forsigtig med brugte pladespillere, du må helst se dem først selvføgelig, men man kan jo også være lidt heldig. Jeg købte min Micro Seiki BL51 med MA505 arm til 900 kroner. Så kommer pickup og Riaa som jeg heldigvis havde fra før. Har du brugt flere søgeord ? Synes der plejer at komme en del på nettet fra Danmark.....
Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
Hej Niels,
sjovt du nævner Project, den har jeg selv haft i overvejelserne. Iøvrigt tror jeg, at en pladespiller har en noget længere levetid end en CD afspiller, der er ihvertfald mange gamle pladespillere rundt omkring. Det eneste problem jeg syntes der er med pladespillere, er, at det sjældent er til at få de nye udgivelser, det eneste sted jeg har set nye plader er i GUF i Lars Bjørnsstræde, og der var bare en enkelt kasse. Men så er der de gamle, Jeg har det bedst med Beatles på plade, helst med en enkelt ridse mellem numrene. Jeg har dog hørt, at alle nye udgivelser også kommer på plade, grunden skulle være, at i nogle lande har de ikke andet end pladspillere. Det er sikkert en and, men det kan da være der er en der kan be- eller afkræfte dette? Iøvrigt, spændende indlæg du skriver, jeg havde ikke troet jeg skulle passe på ebay og den lange transport, det var da et godt råd.
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
Eh, der må da være butikker i DK der har nye vinyl plader !!! "Stereo Studio" plejede at have , men de eksisterer måske ikke mere ?
Utrolig mange cd´er bliver nu udgivet på plade også, sjovt nok at først var pladespilleren død, så begyndte masse nye pladespillere at komme da cd ikke var vidunderbarnet alligevel og så måtte pludselig fabrikanterne af cd´er støve pladepresserne af igen og nu er der flere vinyl plade udgivelser end for 10 år siden tror jeg ! Hvis du vil have en lille ide om hvor meget vinyl der er på markedet, og bliver udgivet kan du prøve at se på Acoustic Sounds sin webside. De holder til i Kansas, USA, jeg tror du vil falde bagover....
Du kan også bestille derfra og selv bestemme værdien på pakken så du slipper en masse told og afgift når pakken kommer til DK. De har også mange brugte plader og du kan stole på graderingerne der er opgivet.
Måske er jeg ikke alene om at synes cd var dødfødt fra begyndelsen, først var det 16 bit der lovede evigt liv og perfekt lyd, så 18 bit, 20, 24, 24/96, 24/192, SÅ 1 BIT, masse audiofil selskaber lovede bedre lyd for 100 kr. mere, JVC XRCD, osv.osv, det er helt utrolig hvad man kan slippe afsted med bare markedsføringen er iorden !! Cd pladerne viser sig også ikke at vare evigt, masse opløser sig selv !! Vinyl pladerne viser sig endnu engang at være det eneste fremtidssikrede medium, det eneste der er kommet dér af nyt er en pladeafspiller med laser.... jeg bliver træt i hovedet af at lytte til cd, det er uinteressant, sterilt, men jeg indrømmer det er let at håndtere.....
Angående levetid, min Micro har en anslået levetid på 80 år og ser man den idag hvor den er ca. 20 år gammel tror jeg det er meget godt ramt.
Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
jeg ved at http://www.theothermusic.com/ sælger nye vinyler.. det er dog primært elektronisk tam tam osv.
Men de er Møgbillige, så er man til den stil så er det jo perfekt :)
Route 66 i århus har til tider også nye vinyl udgivelser, og vil tro at badstuerock også har (havde de sidst jeg var dernede. men ok det er ved at være et par år siden)
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
Sendt: 03 December 2003 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
Vinyler i århus. Gå ned til butikken
Pladekisten i Jægergårdsgade i århus. Han gør meget ud af nye vinylplader
og er selv vinylfreak. Der er mange her fra forum der handler
hos ham.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum