Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pladebutikken Accord og Klipschhorn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg var forleden inde i Accord ved Rådhuspladsen med min kone. Der så jeg noget der i høj grad lignede et par ældre Klipsch La Scala horn. (Se f.eks her: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=327)

De var ved at støvsuge da vi kom, så der blev ikke spillet musik. Jeg viste dem til min kone, (de er svære at overse anyway) og sagde, at hvis hun ville have mere bas derhjemme end vores Lowther baseret ACE horn leverer, så var den model måske noget.

Senere satte de så noget musik på, og det lød så grufuldt at jeg slet ikke havde lyst til at købe nogle plader. Det der undre mig, er at de vælger at spille med så dårlig lyd. Man kunne tro de måske ville spare på udstyret, men så sætter man vel ikke den type højttalere op i butikken.

Anyway, det var pokkers ærgeligt, for nu har min kone hørt de horn. (Hun troede stereoanlægget var i stykker), og så bliver det svært at få hende overtalt til horn i den størrelse, æv.
Til top Vis TubeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TubeJ

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 27 November 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

TubeJ skrev:
Jeg var forleden inde i Accord ved Rådhuspladsen med min kone. Der så jeg noget der i høj grad lignede et par ældre Klipsch La Scala horn. (Se f.eks her: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=327)

De var ved at støvsuge da vi kom, så der blev ikke spillet musik. Jeg viste dem til min kone, (de er svære at overse anyway) og sagde, at hvis hun ville have mere bas derhjemme end vores Lowther baseret ACE horn leverer, så var den model måske noget.

Senere satte de så noget musik på, og det lød så grufuldt at jeg slet ikke havde lyst til at købe nogle plader. Det der undre mig, er at de vælger at spille med så dårlig lyd. Man kunne tro de måske ville spare på udstyret, men så sætter man vel ikke den type højttalere op i butikken.

Anyway, det var pokkers ærgeligt, for nu har min kone hørt de horn. (Hun troede stereoanlægget var i stykker), og så bliver det svært at få hende overtalt til horn i den størrelse, æv.

Konstruktionen har faktisk være brugt som centerkanal til 3-kanals stereo (+ 2 hjørnehorn) for et antal menneskealdre siden.

Du har hørt ganske rigtigt, de lyder fælt. Bliver du tilbudt en Paragon så sig "nej tak" den lyder også fælt, et stykke imponerende amerikana af samme herlighedsværdi som en Ford Edsel.

Til gengæld kan den blæse en ko ud af en kløvermark

Hvis du vil ha' bas og bagladehorn så få fat i et sæt cementhorn (eller byg selv)

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Til gengæld kan den blæse en ko ud af en kløvermark

Tja, godt lød det ikke. I øvrigt står den sidste nye udgave af højttaleren til 69.000 svenske kr.

Det var jo lige det med dynamikken. Men en driftseffekt på 104 db som Klipsch La Scala står til kunne jeg gå endnu længere ned i drifteffekt end de 2A3 rør jeg bruger pt. Måske til et 45 rør

Nå, dårlig lyd i en pladebutik kan vel sammenlignes med en bagerbutik der er snusket. Ingen af delene øger købelysten
Til top Vis TubeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TubeJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes