| Forfatter |
|
Steffen BDE Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går egentlig og venter på der kommer en NAD 208 til ca. 3-4.000 til salg til mine CV AL1000. Men faldt over en Classic No.8.0b som yder 2x240watt i 4 ohm til 2800kr. Det virker da umiddelbart som et godt tilbud, men kan bare ikke finde noget info. om den her på sitet. Er der nogen der kan hjælpe mig med noget info? Er det bare en gang billig "Made in China"?
|
| Til top |
|
| |
neist Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steffen BDE Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle fine specifikationer, men det er jo ikke altid lyden lever op til det forventede. Så det var lidt for at lave en sammenligning mellem Classic 8.0b og en NAD 208. Pris forskellen er jo ikke vildt stor, selvom Classic'en er noget nyere end NAD'en. Men tror bare desværre ikke der er så mange der kender den.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giv Classic´en et lyt.
|
| Til top |
|
| |
Steffen BDE Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja kan da se om jeg kan overtale sælger til at låne den til mig.. men det er jo ikke sikkert.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev det nogen sinde til noget med det lyt? Hvad er dine indtryk?
edit: evt nogen som kender nypris?
|
| Til top |
|
| |
Steffen BDE Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej fik ikke hørt på den, solgte mine Al1000 da jeg ligesom indså at det ikke var Brian-bassen jeg gik efter. Men tjente 2000kr på dem i de 2 måneder jeg havde dem. Så nu har jeg et par B&W 604 S3.. rigtig nice. Men har stadig kun en Sony 6x"100W" til at trække dem. Så er sådan set stadig på udgik efter en effektforstærker - er dybt forelsket i NAD.. men pengene vosker ikke på træerne desværre.
Så kan desværre ikke give nogle indtryk mht til Classic'en.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tillykke med din b&w dm604 s3 .. de skal hel klart have noget effekt for at spille optimalt..
Jeg er selv på udkig efter noget mere effekt, da jeg meget snart få et sæt b&w cdm7se til samlingen. Overvejer at spare sammen til en nad s300 og bruge den som effekt i surround-mode, men classic'en lyder også spændende sys jeg.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Classic No 6.6 intg. forstærker på 2x275 watt 4 ohm spiller rigtigt lækkert. Der er godt med power bag. Min far solgte sin NAD 216thx da han klart kunne høre forbedringer i bassen, mellemtonen og diskanten. Så det er ikke noget fup, der er godt med power bag + den spiller skide godt. Så hvis I falder over noget synes jeg klart I skal se om det er noget for jer.
|
| Til top |
|
| |
Steffen BDE Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flaz: det lyder spændende med de nye b&w..
Ascari: Interresant at høre din mening om Classic'en. Da jeg kiggede på den kunne jeg ikke rigtig find nogen der vidste noget om den. Jeg kiggede som sagt selv på effekttrinet 8.0b med 150W i 8 ohm. Men kan se at firmaet har sat deres priser ned med 45%.. så kunne da være man skulle overveje en stereoforstærker som man bruge både som effekt i surround og stereo. Men ved du hvor man kan få oplyst deres priser??.. lidt skod hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal skrive til dem - jeg ved det ikke, men måske kan de ikke rigtig skrive faste priser hvis de nu importere fra kina (jeg tænker på valuta og sån). Men som sagt så ved jeg det ikke .
Men det er rigtig nok, man kunne godt bruge en prisliste 
Har dog mailet til dem fornyligt og fik af vide at et effekt trin ville koste 3200kr + 100kr i porto, men at der pt er leveringstid på nogle måneder !
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tilbud på ihvertfald de to store modeller af Classics intg. forstærkere, No 6.6 og den mindre No 6.8. No 6.6 er der leveringstid på, men så får du også en opdateret version No 6.6B til samme pris, 7500 + fragt. Der skulle eftersigende været opdateret på forforstærker delen, og nogle andre småting, men andet ved jeg ikke. En No 6.8 koster 4k.
Søg evt. på siden efter anmeldelser og tilbud fra Ardency Audio.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de int.forstærkere er jo også dyrere end effekt'en...så det er vel klart at de måske lyder bedre?
Jeg er på udkig efter noget int.forstærker selv, som sagt..
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal jo regne med at du ikke har nogen forforstærker når du kun køber effektrinnet. Så skal du smide prisen for forforstærkeren oveni. Så om det lyder bedre er ikke sikkert, man skal lytte sig frem.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa..jeg har bare den idé om at en stereoforstærker spiller bedre stereo end hvis man bruger en effekt forstærker og en surround receiver som forforstærker.. kan det have noget på sig eller?
Savner nemlig noget effekt til min fronter, b&w cdm7se, og har derfor set mig lidt varm på noget ren stereo forstærker.. evt noget brugt nad s300, primare i21, denon pma-2000 - sådan noget i den dur.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt rigtigt. En ren stereo forstærker er bedre til musik end en surround receiver med effekttrin på. Men man kan jo sagtens tage en stereo forforstærker og kombinere med et effekttrin, det vil, alt afhængig af komponenterne, også give en god lyd til musik.
Det smarte ved at sætte en intg. forstærker på sin surroundforstærker, er at man derved både har et anlæg som er 100% stereo, og et som er 100% surround. Lækkert! 
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er præcis på stereo siden jeg mangler kontrol og overskud.. så en int.forstærker vil være at foretrække i min situation? hmm..kunne være jeg skulle lave en tråd selv
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ville det, eller en stereo forforstærker + effektforstærker.
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår 8.0b vs. 6.6 vil jeg sige ud fra data at signal/Noise på 8.0B er 95 dB og kun 91 dB for 6.6
Jeg er ikke den store ekspert men dette skulle vel tale for at 6.6 er bedre hvad angår signal/Noise. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
|
Hvad angår 8.0b vs. 6.6 vil jeg sige ud fra data at signal/Noise på 8.0B er 95 dB og kun 91 dB for 6.6
Jeg er ikke den store ekspert men dette skulle vel tale for at 6.6 er bedre hvad angår signal/Noise.
|
|
|
Man kan ikke rigtigt udlede noget af de to tal alene. Teoretisk set skulle 8.0B have en renere lyd da den har den bedste signal/noise ratio (højere = bedre) men i virklighedens verden kan det forholde sig meget anderledes. Det er meget afhængigt af hvordan tallene er blevet målt.
|
| Til top |
|
| |