| Forfatter |
|
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har et sæt Nakamichi CA/PA5EII, som jeg er meget glad for, men de er efterhånden op imod 20 år gamle og det siges jo, at kondensatorer mv. bliver 'trætte'. Det lyder rigtig godt, men en evt. forringelse kommer jo også meget langsomt over årene.
Er der nogen, som har erfaring med service af ældre forstærkere (måske endda Nakamichi/Threshold) og som ved, hvor man kan få sådan noget gjort eller hvor man kan købe passende stumper. Jeg ved at udenlandske firmaer (ex. Naim) gør stort i service.
RolfeZ
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at der ligger et "seriøst" værksted i Vanløse, High-end musik service, Skjulhøj Alle 57, tlf. 3871 1114.
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et godt sted at starte. Tak for tippet!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Jeg ved at der ligger et "seriøst" værksted i Vanløse, High-end musik service, Skjulhøj Alle 57, tlf. 3871 1114.
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Man skal bare ikke komme med sekondavarer ( bilig hi-fi ) jeg kom der ud en gang og ville købe rør til min rør forforstærker og da jeg trådte ind af døren fik jeg at vide at her sælger vi ikke sekondavare for jeg linde sådan en, nå så sage jeg til mig selv det er sku da nogle snob røve siden har jeg aldrig sat mine ben der. Det er ca. en 10 årg siden.
Jeg ved ikke om det er stavet rigtig ( sekondavare ) 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo bestille nogle RIFA lytter i samme størrelse. Det er en ret god start. Skriv lidt om størrelse, spænding og kapacitet. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJ Teknik i farum reparerer meget udstyr og de er dygtige og vældig flinke...
De lavet bla. alt "gammel" udstyr for Hifi Klubben.
|
| Til top |
|
| |
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også god erfaring med JJ Teknik i Farum.
http://www.jjteknik.dk/
Fik på et tidspunkt lavet nogle JBL højttalere, og spurgte i den forbindelse om de kunne/ville lave min Nakamichi 610 & 620 for og effekt. Jeg kunne bare komme med dem så ville de ordne dem. Jeg har så bare ikke kunnet afse mønter til det endnu. Men de skal da laves, så på et eller andet tidspunkt tager jeg ud med dem. Men ring til dem og lav en forespørgsel.
Mvh. Kenson. __________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
|
|
|
Hej...
Jeg ville dog hellere vælge Willy Jensen i Nansensgade i Kbh.
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
Hej...
Jeg ville dog hellere vælge Willy Jensen i Nansensgade i Kbh.
Mvh.
Niels
|
|
|
Så skumle stedet kommer vi bønner ikke 
Spøg til side; jeg kender ham ikke og har ingen erfaringer udover med JJ...
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Tak for alle de gode tips. Jeg vil lette på låget og se, hvad der gemmer sig inden i. Jeg ved ikke om nogle kondensatorer er vigtigere end andre. Og så har jeg lige opdaget, at mit forstærkersæt ikke er mere en godt 10 år, så det kan jo være, det ikke er så slidt alligevel. Men et checkup skader nok ikke og et par hundrede hos eksempelvis High-end musikservice er nok ikke dumt.
At der er forskel på elektronikkomponenter over tid er jeg dog ikke (helt) i tvivl om. Jeg mener at kunne høre forskel på om MC-forstærkningen er sat til 36dB eller 30dB. Jeg har altid kørt med 36dB, men skiftede forleden over til 30dB og har nu skiftet tilbage idet lyden var knap så blød og opløst med 30dB. Det må jo skyldes at man så kører igennem 'nye' hidtil ubrugte komponenter. Aner det ikke.
Mange hilsener
RolfeZ
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke lydforskellen mellem 30 og 36 dB indstillingen skyldes, at du kører gennem "ubrugte" komponenter. Det er formentlig kun nogle modstande der er til forskel mellem de 2 indstillinger. Og modstande ældes ikke rigtig. Det er primært elektrolytkondensatorerne der ældes i din forstærker, fordi de bygger på en kemisk proces der til stadighed ændrer sig.
Det med et par hundrede hos High End musikservice håber jeg er din spøg... det får du ikke skiftet mange kondensatorer for. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
...Det med et par hundrede hos High End musikservice håber jeg er din spøg... det får du ikke skiftet mange kondensatorer for.
|
|
|
Ifølge deres site koster det 191+moms for et check og tilbud på reparation/service. Det ville måske være en go' start: http://www.highendmusik.dk/18.html
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
Hurtig skrev:
|
...Det med et par hundrede hos High End musikservice håber jeg er din spøg... det får du ikke skiftet mange kondensatorer for.
|
|
|
Ifølge deres site koster det 191+moms for et check og tilbud på reparation/service. Det ville måske være en go' start: http://www.highendmusik.dk/18.html
|
|
|
Ja 191 + moms. Men så får du ikke lavet noget. De kontrollerer om der er noget der skal laves. Og det koster så yderligere at få lavet. Bare lige så du ikke får en overraskelse når du ser regningen!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja High-end musikserive er IKKE billige skulle jeg hilse og sige,jeg gav engang 3000 kroner for at få skiftet laser derude.
Til sammenligning blev den skiftet første gang på hifi klubbens værksted for 1400 kroner (godt nok på garanti.)
Da jeg fik maskinen hjem fra high-end service spillede den kun i venstre side . Altså helt ærligt måler man ikke l**tet igennem inden man aflevere den tilbage til kunden. Tilbage med maskinen ...de havde brændt 2 stk Burr Brown 1702K chips af .
Vente vente vente, på at de fik fremskaffet to nye der nemlig var i restordre.
Men de er skam meget flinke folk, det er de altså og alle kan jo begå en fejl, men som min slagter plejer at sige, her sælges kun godt kød, det er jo det der gør at du kommer her igen og handler. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 02 December 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man fået efterset naka'en oder was ????  __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lau16 skrev:
Har man fået efterset naka'en oder was ????  |
|
|
Næh, det bliver nok først i starten af det nye år. Men endnu en gang tak for alle de gode tips. Og jeg ser jo lige, at JJ i Farum servicerer Threshold - som jo Nakamichierne i virkeligheden er, så det lyder også godt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Ja High-end musikserive er IKKE billige skulle jeg hilse og sige,jeg gav engang 3000 kroner for at få skiftet laser derude.
Til sammenligning blev den skiftet første gang på hifi klubbens værksted for 1400 kroner (godt nok på garanti.)
Da jeg fik maskinen hjem fra high-end service spillede den kun i venstre side . Altså helt ærligt måler man ikke l**tet igennem inden man aflevere den tilbage til kunden. Tilbage med maskinen ...de havde brændt 2 stk Burr Brown 1702K chips af .
Vente vente vente, på at de fik fremskaffet to nye der nemlig var i restordre.
Men de er skam meget flinke folk, det er de altså og alle kan jo begå en fejl, men som min slagter plejer at sige, her sælges kun godt kød, det er jo det der gør at du kommer her igen og handler. |
|
|
Ja jeg bruger en privat mand til mit .
Så hvis i er på fyn så mail så kan i få hans nummer han koster så at sige intet .
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, det lyder da interesant Jensen. Står godt nok ikke med noget lige
pt der skal repareres, men det ville da være god viden at ligge inde
med til en anden gang!
mvh S.R.
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå er der noget nyt om sagen??? venter spændt
__________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lau16 skrev:
| Nå er der noget nyt om sagen??? venter spændt |
|
|
Nej - i et anfald af momentan nostalgi/sindsyge har jeg købt en gammel pick-up i Tyskland og sendt den til London til opfriskning. Det koster formentlig et par tusind.
Mine Naks er fra '93, så under alle omstændigheder tror jeg jeg vil bløde et par hundrede og få dem checket, men det bliver nok ikke til opfriskning lige med det samme. Hvornår er dine fra?
Mange hilsener
RolfeZ
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |