| Forfatter |
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg står og overjeger køb køb af hifi det skal være et surround anlæg man jeg har ikke råd til alt på en gang så jeg tænkte på at starte med at købe en surround forforstærker og så en stereo effektforstærker og så købe mere hen af vejen, jeg er dog ikke så klog på dette område, hvad er rimeligt at give for sådan en forforstærker. den skal bruges både til film og musik. jeg ved ikke helt hvad den skal drive endnu men nok noget af det her: b&w dm 600 seriens store(anden største) gulvmodeller som front og stativ modeller som bag. noget stort fra concept dvs. concept 8 og 6. et dali suite system, eller måske et dali ikon. jeg er dog lidt på et budget da jeg kun er 13 år og selv skal tjene alle pengene ind til anlægget så det skal ikke være for dyrt men det skal også kunne spille ordentligt. bare stil spørgsmål hvis mere info er nødvendigt.
mvh. jonatan
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da dit budget er stramt og det er et "begynderanlæg" du skal have dig, vil jeg anbefale dig at gøre det følgende:
1. Køb en surroundreceiver (ikke en forforstærker det er godt nok en bedre men meget dyrere løsning). Det bedste er at købe en brugt, f.eks. med 2-3 år på bagen og husk at det skal være en med pre-out. Personligt kan jeg godt lide Marantz, men om det er en Marantz, Onkyo, Denon, Pioneer, NAD, H/K eller Yamaha er mest et spørgsmål om smag. En passende receiver kan findes fra 1.500-3.000 kr.
2. Køb højttalerne. Igen vil jeg anbefale dig at købe brugt. Du nævner selv flere foskellige muligheder og de er alle ganske udemærkede. Du kan være heldig at finde et komplet surround sæt af en af løsningerne og så kan du komme hurtigt igang.
3. Suppler evt med en ekstern effektforstærker. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt er det en god idé at fortælle hvilket budget du regner med, det gør det lidt nemmere at komme med konkrete tips! 
Hvis du ser noget der er til salg, er det også en udemærket idé at spørge til det her inde, der er næsten altid nogen der kan vurdere om det er en fornuftig pris og argumentere for hvorfor. Ideen med at handle brugt er jo at det skal være billigt  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok lyder fint, jeg går også selv og kan lide nad  så det bliver det nok en nad t753v2 er det fin til det andet jeg har kigget på? og har man noget at brugre 6.1 til istedet for 5.1? der er vel ikke ret meget ved at bi-ampe en ceter højtaler? hvis man kun bruder det til 5.1 eller hva? kan man få noget lig så godt brugt til 3k?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke så meget til NAD'en men generelt plejer deres forstærkere jo at være ganske gode. Der er en del med NAD receivere her på hifi4all, du kan jo prøve at tage fat i dem.
6.1 er sikkert fint hvis man har pladsen til det, men det er ikke noget jeg personligt ville prioritere højt.
Du skal ikke regne med at du kan bruge den ekstra kanal til at bi-ampe med, det er ikke alle receivere der kan håndtere det.
NAD receivern har den fordel, at det er meget nemt at finde en matchende effekt når den tid kommer  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok jeg kigger på noget der maks må koste 7k for receiveren/forstærkeren
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo altid et eller andet til salg men som regel er det jo ting der er lidt ældre. Hvis du gerne vi have NAD er den her da helt sikkert værd at kigge nærmere på. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
er en ca. 4-4.5k et godt tilbud for en denon 3803?
|
| Til top |
|
| |