Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 16:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mere effekt til AVR 2105 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper.f.c
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon AVR 2105 som jeg er lidt træt af, fordi den ikke kan danse ordentlig med mine Dali 850. Hvad gør jeg? Har kigget på nogen brugte effektforstærkere, men ved ikke hvad jeg skal gå efter, og om det overhovedet er det rigtige at gøre i denne situation!

Til top Vis Kasper.f.c's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper.f.c

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

- der er kun Een ting at gøre.......nemlig det,som du selv er inde på; køb af ekstern effektblok!

Men hvad er dit budget ?...& skal det være nyt el. brugt ?

mvh

Jesper /Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Kasper.f.c
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Mit budget er nok det som de fleste af os herinde vil kalde i den billige ende.. Pt. har jeg lige købt for omkring 20k, højtalere, billede, forstærkere osv. Hvilket betyder at der ikke lige står 10 k til forstærker. Jeg søger helt klart noget brugt, og helst noget der ikke er alt for gammelt. Udover det ved jeg ikke rigtigt hvad jeg bør kigge efter :(

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 December 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hvad med en TacT sda2175. Den burde du nok kunne få til ca 6000 brugt. Jeg har haft en lånt af en kammi på et tidspunkt hvor jeg havde en AVR2802 og  Dali evidence 870 på fronten. DET RYKKEDE. Så skal du nok få styr på bassen.

MVH WRONG

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

- som Wrong rigtigt skriver, så vil en TacT'en nok kunne give dig det du mangler/savner...mener faktisk at der nu er en til salg til en rimelig penge. Endnu billigere ( men ikke nødvendigvis dårligere ) kunne være en H/K signature 1.3 eller 1.5 - de handles typisk til ca kr. 3.500 og kr. 5.000 brugt...og de kan ihvertfald også trække dine DALI 850.

Et andet "logisk" bud kunne være noget NAD, som også i den grad har "muskler" nok - mener dog at selve lyden i de førnævnte H/K er noget bedre.

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 December 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Du kunne evt. kigge på nogle ICE forstærkere. F.eks. hos Bertram: http://www.audiokabel.dk/da-beast.htm

Priserne står godt nok ikke på siden, men du kan da smide ham en mail.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Kasper.f.c
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Har fundet sådan en 2x500 Watts ICE ting til 3k. Kunne være man skulle ringe.. Der er og¨så en Thule 2x100watts som er næsten ny, men er itvivl om den er kraftig nok!

Tak for svar

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 December 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

skal den nok være, det er ikke så meget watt talet du skal se på, det giver ikke en skid. Jeg har haft en rotel på 2x70 watt, og den trækkede mine 850'ere meget bedre end min avr 2105. Tror sagtens den thule kan spille dalierne op, om ikke andet så bedre end din denon!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Kasper.f.c skrev:

Har fundet sådan en 2x500 Watts ICE ting til 3k. Kunne være man skulle ringe.. Der er og¨så en Thule 2x100watts som er næsten ny, men er itvivl om den er kraftig nok!

Tak for svar

Hvis det er en amp med 2 X ASP 500 moduler, lyder det bestemt som en god mulighed!

Jeg har selv en Thule PA-100 til mine bagkanaler. Den er faktisk ganske kraftig. Jeg har prøvet den på mine Audiovector fronthøjtalere, og det klarede den ganske godt. Til omkring 2000,- som de handles brugt, er det en udemærket forstærker, som jeg tilmed synes er ret pæn.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes