Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: LC ZAPserenity og Patriot (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej gutter(og gutinder? nej - nok ikke)

jeg sad lige og bladrede igennem nogel lidt bedagede high fidelity'er og faldt over nogle lidt ældre LC Audio konstruktioner. jeg har aldrig selv hørt dem og da de ikke produceres(lader det til) længere, kunne det være sjovt hvis nogle med kendskab til disse forstærkere gad skrive et par ord!

det dreje sig om (især) ZAPserenity - et stort dyr af en kl.a forstærker i Gryphon antilleon-klassen og en lidt mindre(misvisende) Patriot.

det er mest af nostalgisk interesse, men ikke desto mindre ville nogle kommentarer gøre glæde !!!

mvh

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

citat taget fra lc egen side:

I 1997 startede udviklingen af en forstærker som skulle kunne konkurrere med alt, og representere det bedste der kan laves, uden at skele til hvad prisen blev. Patriot V100 var lettet, og det skulle hurtigt vise sig, at der er et stort og vågent marked for forstærkere i topklassen, selvom prisen også blev meget højere end sædvanligt for et af vore produkter. Patriot er det eneste 100% balancerede forstærkerprodukt vi har lavet, og derfor supplerer den lydmæssigt de andre forstærkere godt.

Mener det var noget med at der bl.a. var brugt mange penge på kabinet og den idag er blevet afløst af ZAPsolute mk 4.1 hvor pengene er brugte lidt mere på de steder hvor den gør mest gavn

Har du mulighed for at scanne artiklen eller hvad det nu var ind?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

hejsa,

nej, jeg har desværre ikke mulighed for at scanne .... det var også "kun" en reklame jeg var faldet over. men ZAPserenity'en virkede overordentlig veproportioneret! over 2 kva(hvis det er rigtigt forkortet) trafoer, vist ca 280.000 lyt.kapacitet........ hvis man er til overkill så lød det som virkelig guf(på papiret altså....). måske det "bare" var en beefed up zapsolute.

nogle der kan kaste lys over sagen? jo LC selv selvfølgelig, meeeen jeg finder det lige stridt nok sådan at forstyrre hvis nogle herinde ligger inde med gode svar. ikke mindst upartiske svar!!

mvh

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes