| Forfatter |
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set nogle Denon lydsystemer (minianlæg) på Hifiklubbens
hjemmeside, og der opgiver de effekten af forstærkeren til X watt med
10% THD! Hvis der er 10% THD, lyder det så ikke fantastisk grimt? Det
må da forvrænge af H...... til? Eller er det bare mig der er langt ude
i kulkælderen?
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jef ved det ikke helt, men prøv da at tage ind og høre det krog
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange lavprisproducenter/forhandlere benytter opgivelser ved 10% THD. Udelukkende fordi watt-tallet således bliver større, og den uvidende kunde tror anlægget spiller højere.
En skam at også HFK er hoppet på denne vogn, som de tidligere har gjort meget ud af at tage afstand fra! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Mange lavprisproducenter/forhandlere benytter opgivelser ved 10% THD. Udelukkende fordi watt-tallet således bliver større, og den uvidende kunde tror anlægget spiller højere.
En skam at også HFK er hoppet på denne vogn, som de tidligere har gjort meget ud af at tage afstand fra!
|
|
|
Jeg er helt enig! 10% THD er ret meget, og ren vildledning for dem som ikke aner hvad det vil sige...
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Jeg har set nogle Denon lydsystemer (minianlæg) på Hifiklubbens hjemmeside, og der opgiver de effekten af forstærkeren til X watt med 10% THD! Hvis der er 10% THD, lyder det så ikke fantastisk grimt? Det må da forvrænge af H...... til? Eller er det bare mig der er langt ude i kulkælderen?
|
|
|
Tjae.... det gælder desværre også for anerkendte aktive subwoofere, her kommer man nemt op over 20% når de skal bestille noget
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker ikke særligt seriøst af HK, de kan helt sikkert få nogler ordenlige opgivelser af dem der laver produket.
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
| Det virker ikke særligt seriøst af HK, de kan helt sikkert få nogler ordenlige opgivelser af dem der laver produket. |
|
|
nej, det tror jeg ikke de kan når de ikke bruger dem. og producenten ville nok ikke blive glad hvis de gik om "bagi" og selv målte de watt, tænk hvis de målede 2 x 30watt istedet for 2 x 50watt.(bare et eksempel) derfor bruger de nok bare det som producenten opgiver i stedet for alt muligt andet.
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
10% er jo ikke engang brugbart i rør-sammenhæng.
Og at HIFI-klubben også er på den vogn, viser jo bare at de er ligeså meget ude på BARE at sælge, som alle andre.
Det burde faktisk ikke hedde hifi-klubben længere - det er ikke længere kun hifirpodukter og klub, jae hvor  __________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
Sølv de rigtige steder - er guld værd.
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry at det ikke rigtigt kommer emnet ved, men hvad er egentligt forskellen på watt fra en "normal" forst. og en rør forst.? har nemlig aldrig hørt en rør forst
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
typisk forvrænger en transistorforstærker med ulige harmoniske og en rørforstærker med lige harmoniske. Sidstnævnte er mere 'ørevenligt' og da rør samtidig klipper blødere skulle det være mere behageligt. Jeg er dog ikke den store ekspert, så andre må supplere.
|
| Til top |
|
| |