Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ca. pris for reperation? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 December 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er gået op for mig, at det vile tage meget lang tid før jeg får sparet sammen til en ny forstærker. Og den gamle Musical Fidelity A1, har scratten på Volume og Omskifter knapperne, hvis mjan rokker lidt med omskifteren(Da den sidder så den lige kan rokkes 1mm hver vej) så forsvinder lyden i den en højtaler?

Så jeg overvejer at få den fixet i en biks i byen... men da jeg er for doven til at vade der ned og spørge hvad det vil koste at lave uden at have den fjerneste ide om, vil jeg spørge her først...

Har i en ide om hvad det kan ca blive i pris, og om det overhovedet kan betale sig?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Hej

Det er gået op for mig, at det vile tage meget lang tid før jeg får sparet sammen til en ny forstærker. Og den gamle Musical Fidelity A1, har scratten på Volume og Omskifter knapperne, hvis mjan rokker lidt med omskifteren(Da den sidder så den lige kan rokkes 1mm hver vej) så forsvinder lyden i den en højtaler?

Så jeg overvejer at få den fixet i en biks i byen... men da jeg er for doven til at vade der ned og spørge hvad det vil koste at lave uden at have den fjerneste ide om, vil jeg spørge her først...

Har i en ide om hvad det kan ca blive i pris, og om det overhovedet kan betale sig?

Køb eller lån en lille "dunk" elektronik Kontakt spray mærket K60 (pris ca. 70 kr.). Spray forsigtigt ned i potentiometeret og omskifterene - husk at motionere dem grundig bagefter (uden strøm på apparatet). Normalt er det noget man IKKE GØR på nyere produkter, men i dit tilfælde gør det vist ingen skade - da komponenterne tydeligt er slidte - så et forsøg er det da værd.

PS. Det med omskifteren kan muligvis også skyldes en kold lodning - noget der også kan fikses uden det koster en formue

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Mange tal, det vil jeg prøve.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 December 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du piller selve låget af A1'eren, skal du være opmærksom på at der skal helt ny kølepasta på den aluminiumsskinne der sidder midt i forstærkeren.

Den bruger nemlig topstykket til varmeafledning, og vil ikke kunne komme af med varmen, uden kølepasta imellem skinne og låg.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 December 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Hvis du piller selve låget af A1'eren, skal du være opmærksom på at der skal helt ny kølepasta på den aluminiumsskinne der sidder midt i forstærkeren.

Den bruger nemlig topstykket til varmeafledning, og vil ikke kunne komme af med varmen, uden kølepasta imellem skinne og låg.

Kølepasta kan erhverves i de fleste computer/EDB forretninger eller i en seriøs audio biks - det kan højest koste en halvtredser til en mega stor køleplade. Husk at smøre det tyndt på, og spænd diverse skruer ordentlig til!  - tykkere lag er lig med nedsat varmeoverførsel.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes