| Forfatter |
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have trænet med mit lille kemikersæt bestående af demineraliseret vand og isopropyl alkohol og fnugfri mikrofiber klud, kom jeg på en ide
I stedet for at sidde og stirre sig blind i lampens skær for at checke snavs i riller og er det nu en ridse eller ej - kunne man jo prøve sådan en:
altså et mikroskop lige til at sætte i usb stikket. Denne godt nok til Mac, men de findes også til pc.
Kunne være ret sejt at have sin bærbare og dette usb mikroskop med hen til sin vinylpusher og så lige forlange at få varen op på disken og så se forhandlerens ansigtsudtryk når man hev apparaturet frem for lige at checke lp kvaliteten.
Det var bare lige en ide
Ps. Træningen gik ad h til. LP ren, men aldrig har jeg hørt så meget knas. Sikkert kluden. Får forhåbentligt discwasher i næste uge.
|
| Til top |
|
| |
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæd dig til discwasher, jeg har prøvet næsten ALT og endte med Nitty Gritty, men da jeg for 5-6 år siden fik min første DiscWasher, var min søgen slut, og Nitty'en blev solgt, den discwasher er bare hammergod!
Glæd dig!! __________________
Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bandit skrev:
Glæd dig til discwasher, jeg har prøvet næsten ALT og endte med Nitty Gritty, men da jeg for 5-6 år siden fik min første DiscWasher, var min søgen slut, og Nitty'en blev solgt, den discwasher er bare hammergod!
Glæd dig!! |
|
|
Godt at høre. Jeg glæder mig.
Holder du dig til D4 eller bruger du hjemmebryg?
|
| Til top |
|
| |
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
D4 er fin, jeg har dog kun yderst sjældent brug for væske, når jeg spiller plader, ingen fedtede fingre på vinylen! ! Men skulle jeg få fingre i en brugt skive, så hiver jeg D4 frem... den er MEGET drøj i brug, og kan dermed holde lææænge.. __________________
Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hi MicJAc - du kan skrive 2 akt af en nørds oplevelser/trængsler "in the heat of the dark grooves". Fik lidt skiver fra Coolforever i Canada, troede canadier var renlige mennesker, men det er altså nogle store grise - ville nødig se dem gennem et mikroskop
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bandit skrev:
|
Glæd dig!!
|
|
|
Hej Bandit...
Muligt jeg er total afsporet....er det denne Disc Washer ?: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=572
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde skrev:
Bandit skrev:
Glæd dig!!
|
|
|
Hej Bandit...
Muligt jeg er total afsporet....er det denne Disc Washer ?: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=572
|
|
|
Det er den jeg refererede til og den som der følger omtalte D4 med til. Håberogså det er den Bandit omtaler.
Har snart set en del steder at enten er det en maskinel løsning eller også er det denne her man skal bruge. TNT Audio anbefaler den. TC anbefaler den. Lovprist mange andre steder på nettet også.
Er vist specielt børsten der skulle være rigtigt god.
Skulle kunne løfte ting op andre børster bare tværer rundt.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schelde !! Ja det er den Disc-washer !!
Ses Hichael Rieder!!
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Fint ! Godt at høre... .. har nemlig bestilt en tidligere idag..
Der må kunne laves mirakler med først en omgang DiscWash, derefter en Profect-kur...den tror sgu´til sidst den er jumfruvinyl.... ...
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Discwasher-børsten adskiller sig fra andre børster!
På andre børster er hårerne lige, dvs. at børsten løsner skidtet, men at det så at sige bliver efterladt som en bunke på pladen. Discwasheren er med krumme hår, hvilket gør, at den samler skidtet op.
Det er derfor man skal rense den med den lille børste, der er med, for den bliver lige så stille fyldt med skidt. Et fremragende produkt!
Michael
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dichael Myrby...
Det bliver jo´bedre og bedre ! Har en Nagaoka børste efter samme princip, nærmest en klud over en pude...samler skidtet fint, men at få det op.. ..
Btw. du skulle vel ikke være guitarist i "Dichael og Dåsen"...?
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
Hi MicJAc - du kan skrive 2 akt af en nørds oplevelser/trængsler "in the heat of the dark grooves". Fik lidt skiver fra Coolforever i Canada, troede canadier var renlige mennesker, men det er altså nogle store grise - ville nødig se dem gennem et mikroskop |
|
|
Hej SES, ha ha. Ja, efter oplevelsen med (ikke)indstillingen af min 1.2 i sidste uge skal der noget til at slå mig ud.
Surt, de burde da ikke være grimme fra en forhandler.
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næhh, jeg hedder såmænd Michael, men det er der jo også andre, der hedder, så derfor navnet Dichael.....
Michael
|
| Til top |
|
| |