Hej igen :-)
Okay, det kunne godt type på det du siger er sandt. A90 har mulighed for surround modul, ved jeg ikke om 85'eren har?
Altså lige i første omgang skal den spille med Dali Blue 6006, men det er kun indtil jeg har "råd" til at opgradere med enten Audiovector Mi3 / Mi3 Super. Med mindre jeg får sparket til mig selv og prøver noget selvbyg med scanspeak og peerless... Dette er dog tvivlsomt, da jeg ikke har meget tid i forvejen... Og er faktisk ret vild med den lyd der bliver sparket ud af de Audiovectorer... Synes Arcam passer rigtig godt dertil, kan godt lide den klare definition i lydbilledet og at diskanten ikke "RÅBER" dig lige ind i ansigtet, men at man kan spille højt og præcist uden det bliver anstrengende. Mener også helt klart at den lidt mørke og smooth diskant er den rigtige måde at formidle musikken på, men sådan er vi jo forskellige :)
Mit valg af Arcam er, at jeg skal gå fra surround og til stereo, da 85% er stereo hos mig, og at jeg nok må indrømme, at surround universet er alt alt for underudviklet i forhold til investeret krone.
Hvergang jeg fandt en film jeg kunne lide, så var den kun i Dolby, og efter min mening er Dolby direkte til grin i forhold til DTS. Dette er self. også en smagssag. Desuden tja, så får man immervæk stadigvæk ikke den der defuse lyd og følelsen af at man er omringet af lyd som man gør i bioen... Det giver et udemærket resultat, men synes bare ikke det er pengene værd. Så hellere en god omgang hifi.
Arcam ligger så i et prisniveau hvor jeg kan være med, det gjorde mærker som Marantz, Atoll, Primare, Thule osv. også. Men må sige Arcam gør det bedst. Hørte bl.a. Primare på samme audiovector setup som Arcam, og da vi skiftede til Primare, så var der den samme klang i de fleste områder, men på en eller anden måde, så følte man ikke at det var "live" men lidt mere tilbage lænet og kedeligt i længden, der var lidt mere dynamik i Arcam, derfor har jeg valgt at det skal være Arcam, selvom Primare designmæssigt er flottest :P
Men Arcam er nu også ganske pænt at se på!
Hvad spiller du på?