| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! Er der nogle der har, eller ved om man kan montere en rega rb 600 arm på en Thorens 2001 .. Den har en arm det er en Tp 90 .. Men kan man ikke tage den af og montere en Rega rb 600 ?????
Hilsen King !
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det bliver en smule besværligt, for som jeg husker er der ingen armbase, jeg mener den sider direkte i plinten.
Nu kan jeg ikke lige huske hvad mål en rega skal sidde fra centerspindlen, kan det passe om det er 220mm.
Så hvis det passer med det fra tp90 armen, skulle det jo ikke være noget problem, så skal du bare have nogen spacere til at løfte armen med, på min 320'er er det 8mm med en ortofon mc 30 super, og den er et par millimeter højere end normalt, så med en rega pick up er det måske kun 6mm.
Men er der ikke noget med nogen kontralod til forskellige arme på sådan et værk,eller husker jeg forkert? __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne også få fræset et hul til en armbase, så ville der jo også være mulighed for at prøve andre arme.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo !! Det er 222 mm fra centerspindlen.. men det der med kontralod det er på 3001 !! det er måske en der har indstrug..... bog !! fra en 3001 ??
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det jo for at hjælpe, så det mål 222mm havde jeg ikke lige ved hånden, men hvis der er et tæt sammenfald af de to mål kunne det jo nok lade sig gøre.
Jeg har jo en rb 300 på min 320'er, der lavede jeg en ny armbase i alu med vta justering.
Det spiller kanon sammen. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Armbasen kan sagtens udskiftes, den sidder monteret med 4 skruer i det flydende ophæng, så du må kontakte en Thorens forhandler og bestille en ny, eventuelt med udskæring for Rega.
Alternativt kan du vende basen 180 grader og bore et hul der passer til Rega armen, der er plads nok. Gider du ikke kikke på det overflødige hul, kan du sætte en prop i eller lægge et stykke sort tape over eller noget helt tredie, hvis du er fiks på fingrene.
Eventuelt har jeg en helt ny base til 320, men jeg tror den er for lille til 2001.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
HALLO BETA!! DU SKREV "Alternativt kan du vende basen 180 grader " DET KAN MAN DA IKKE DA DEN ER I ET STYKKE.... DER ER HELLER INGEN SKRUER .. MEN ER DET PÅ BAGSIDEN DU MENER ??
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kender kun 2001 fra fotos og kan nu godt se, at den er anderledes opbygget end min 321 mht. til montering af armbase. På 321 udgør det flydende ophæng ca. 1/3 af dækket, på 2001 hænger det flydende ophæng under dækket. Jeg vil dog fortsat mene, at du kan udskifte armbasen, som er monteret på det flydende ophæng. Jeg kan se på fotoet, at der et par skruer forest på armbasen. Skru dem ud + evt. flere og løft armbase m. arm op. Demonter arm og vend basen 180 grader. Bor herefter et nyt hul til arm og evt. nye huller til montering af basen.
Det er muligt, at tricket med at vende basen 180 grader ikke kan lade sig gøre i praksis, hvilket jeg dog tvivler på, men du kan helt sikkert købe en ny base, hvis den stadig findes som reservedel.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan købe en glidende VTA justering af mig. mal gli@mail.dk har billeder osv. har også RB 300 til menneske penge
mvh
|
| Til top |
|
| |