Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Onkyo M-504 effektforst. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet at anskaffe mig en Onkyo M-504 effekforstærker, som burde være lidt sjovere end min Yamaha RX 630.
Er der nogen herinde der kan anbefale den, eller har noget positiv/negativ kretik, for så vil jeg gerne høre det.

Alle kommentarer er velkomne, også til valg af andre effektforstærkere hvis det skulle være. Dog er den jeg har kigget på (sjovt nok) brugt - den er fra 1991.

Forresten, den skal trække et sæt QLN606'ere (indtil videre) :)

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fundet forstærkeren i et luvslidt Audioscan Hifi-Katalog fra 1989..

Du bør vide at fx.lyset i udstyringsmetrene går sig en tur ca. hvert andet år, da der er brugt glødelamper på det sted. Begge sider skal så skiftes for at undgå forskelligt farvet lys fx. grønligt/gulligt i de to sider.

Ladekapaciteten kan godt være på vippen især hvis forstærkeren har fået stryg af tidligere ejere, eller har stået oven på en lun forforstærker. Et symptom på dette kan fx. være hørbart brum i højttalerne. kig evt. i bunden af app.om der er spor efter indtørret elektrolytvæske.

Det kan godt snart blive svært at skaffe ny ladekapacitet til modellen, tjek evt. dette hos fx. High End Musikservice der er en slags eksperter på dette felt.

Ellers må man sige at du går målrettet efter en solid og mekanisk stabil model til nyprisen 5950.-. 21 Kg må siges at være en god kampvægt for en forstærker på 2 x 165W i 8 Ohm.

Et velfungerende eksemplar vil ikke have nogensomhelst problemer med at trække dine QLN'er.

Held og lykke med beslutningen.

Mvh. Jens/Modifix,-der selv har ejet et par 31 kgs Onkyo M5099;o)

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har mine idéer om, hvordan komponenterne har det efter så lang tid. Og dette er måske en lidt dyr pris at gå igang med at lave - finde nye dele.

Jeg havde slet ikke tænkt over det med lyset i udstyringsmetrene, glødelamper, narh :-)

Men tak for oplysningerne, Midifix, jeg vil tænke nærmere over det ;-)

Ellers ingen forslag til en, som Modifix siger "solid og kampvægtig stært", effektforstærker? Jeg er da evt. interesseret hvis der er nogen som har noget de vil sælge :-)

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

når du siger "solid og kampvægtig", så siger jeg Nakamichi PA-7EII. Altså mrk. 2 versionen. Den skal findes brugt da den ikke laves mere. Det er svært at finde noget idag der kan hamle op med den. Den spiller også noget bedere end den Onkyo du nævner.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
når du siger "solid og kampvægtig", så siger jeg Nakamichi PA-7EII. Altså mrk. 2 versionen. Den skal findes brugt da den ikke laves mere. Det er svært at finde noget idag der kan hamle op med den. Den spiller også noget bedere end den Onkyo du nævner.

Lige nu er alt "option". Jeg skal bare have fundet den bedste til prisen, og jeg er måske en lille smule ivrig, da jeg har haft lånt en The End, som ydede ca. 120W/8ohm, og nu mangler jeg ligesom noget

Men jeg sætter den på listen, og så vil jeg begive mig igang med at lede efter en

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

til HyBrider :

Hvilket Prisleje snakker vi om her ?

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

<SPAN class=bold>til HyBrider :</SPAN>

Hvilket Prisleje snakker vi om her ?

Jeg har set på alt fra 1.5K til 3K, men har ikke besluttet mig, vil helst under 3K, og gerne ned på 2.5K.

Onkyo'en skal stå mig i omkring 2K, hvis jeg skal ha' den.

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Onkyo er efter min erfaringer ikke så god til at trække højtaleren som watt og strømkapacitet antyder. Den har meget blød og rund lyd. Det er lidt stenalderlyd.

Eksempelvis Denon er derimod meget bedre til trække ht, selvom strømkapaciteten er noget under. Lyden er lidt grov, og klangløs, i det. Jeg kan ikke forklare hvorfor, strømkapacitet ikke altid er en god ledetråd.

I prisklassen 1,5 - 3 er der mange rigtigt gode eff. Kan man ikke få en lille parasound for det - det er jo en helt anden kvalitetsklasse ? Held og lykke.

VH

Søren Kramer

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Forresten. Du må ikke slippe mere end 2 k. Jeg ville synes at 1,7-1,8 ville være rimeligt for m504.

VH
Søren

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Som du skriver, kramer71, så er det helt korrekt, at man ikke altid skal tage efter watt opgivelsen. Det kan fx være målt på ukorrekt måde og med forkerte formler, så der "står" mere. Tag blot Yamaha som eksempel. Ikke at de laver dårlige surround recievere, men deres opgivelse om (fx) 500+W i alt for 6 kanaler er måske lidt godt klaret

Men det var da rart med en kommentar om lyden på den. Hvis den er som du skriver, så tror jeg ikke det er noget for mig.

Mht. effekt brugt i prisklasse 1.5 - 3K, så vil jeg også mene der burde være en mulighed for at finde noget rimelig OK.

Jeg har lige pt. et kig på et sæt monoblokke fra B&W. Det er her deres MPA1 model, som yder 120W/8ohm per blok, og jeg skulle også ha' hørt andet godt om dem.

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 November 2003 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Sentec lavede også et par lææækre monoblokke i sin tid..

Rotel's mindre stereoeffektf. RB980, RB990 og RB990 BX kan sikkert fås indenfor din prisramme.

Mvh. Jens/Modifix, - der ikke længere har problemer med uoplagte effektforstærkere..

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2003 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Modifix, tænker du på dem der heder Sentec acm 1?

Har du eventuelt noget kendskab til disse monoblokke?

Jeg stiller spørsmålet, forde jeg har to af dem, men den ene strækker ved at sprænge sikringerne hurtigere end de blir sat i. Men det var nu for at høre hvad man sagde om dem dengang i firserne hvor de blev lavet.

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2003 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Jeg havde godt kig på de 2 mono blokke fra B&W der, som umiddelbart skulle minde rimeligt meget om et sæt fra Rotel, har jeg ladet mig fortælle. Men i løbet af en nat (auktion) steg den op over 500 EUR. Så kunne jeg ikke rigtigt være med længere.

Jeg er stadig åben over for et sæt mono eller én stereo effekt, hvis nogen har noget

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes