| Forfatter |
|
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ville de her 2 modeller hænge sammen? IKON 6. og HOLFI MEGARUS 928 ???__________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg er en udemærket kombination. Megarus 928 er vist på ca 2x65W, og Dali'erne er rimeligt letdrevne... det skal nok virke. Holfi's forstærkere er generelt rimeligt strømstærke, så jeg tror det er fint.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Præsten´s predike.
Holfi og Ikon passer godt sammen da Holfi´s varme ikke pisker en stemning op i diskanten på Ikonérne. Wattene er jo heller ikke vigtige men det, at den er strømstærk går jo bare det, at den holder et godt tav i htérne. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey... ved godt det uhørt men har ringet til hfk. og de siger den ikke vil kunne træk dem optimalt...?! de siger omk. 80-100watt minmum... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
80-100 watt hvad. Spurgte du decideret om den holfi til ikon 6 eller var det bare et generalt spørgsmål om ikon 6. De burde squ da vide bedre end, at lukke sådan noget watt noget ud. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg spurgt ord rat, ville en HOLFI MEGARUS 928 kunne træk mine IKON 6? han svar nej det ville han ikke set sammen... den er for strøm svag til dem... den vil ikke kunne holde styr på dem rigtig... 2 x 65 watt er for lidt... jeg skulle op omk. 80 - 100watt... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja så bliver man jo i tvivl. Jeg er bare af den opfattelse, at megarus 928 nok burde kunne trække dine ikonér. Det kan jo i sidste ende komme til, at kunne mærkes hvis du spiller højt i længere tid. Men til nomalt lytte niveau og en god fest tror jeg ikke du får problemer. Hellere have en strømstærk 65 watt´s end en 100 watt´s der ikke er.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kombination meget lig den har jeg lyttet til.
Holfi integra (vist nok fra 1997 effekten aner jeg ikke hvad er på, tror nok den er på 45 watt i 8 ohm) og så et sæt Dali Ikon 6.
Prøvede dem også sammen med en Integra 88
Sammenligningsgrundlag: Normalt spiller min holfi integra sammen med et sæt Linn Keilidh (går godtnok ikke så dybt, ca 50Hz, men har en dejlig varm/behalig lyd)
Blev også sammenlignet med en Holfi power NB1 + pre NB1.5.1 + Holfi Tyra Charisma (Det hele var samlet i samme stue)
Lyden/Ht'eren: Min integra havde problemer med at trække bunden 100%, mellemtonen lød ok, men det største kritikpunkt var lyden fra diskanten. Den lød ufatteligt skingert og gennemtrængende. Det uanset om den blev trukket af integra 88 eller min integra. 88'ern havde absolut ingen problemer med bunden.
Så ikke en HT'er der faldt i min smag!
Men tag da og smid et depositum i Hifiklubben og lån et demo sæt med hjem i din stue eller slæb din forstærker med ned i klubben!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe nu er det bare lige omvendt... jeg har IKON 6. og søger Holfi Megarus 928. og tror ikke man kan købe den mere i hfk. __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
|
jeg spurgt ord rat, ville en HOLFI MEGARUS 928 kunne træk mine IKON 6? han svar nej det ville han ikke set sammen... den er for strøm svag til dem... den vil ikke kunne holde styr på dem rigtig... 2 x 65 watt er for lidt... jeg skulle op omk. 80 - 100watt...
|
|
|
Sikke noget vrøvl. Der findes 40 watt' forstærkere, der trækker mere end de har prøvet i hifiklubben. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja holfi kan man ikke få meget af for tiden, nu hvor de er gået konkurs igen igen...
Så ville jeg nok gå efter en 88'er istedet, er 99% sikker på at du vil opleve at få mere kontrol over bassen.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et eksempel på en 50 watter.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=511
glem de watt og se på vægten og strømforsyningen. Jeg har en ven med en reciver på 2 x 140 watt, ingen mærker nævnt, men sammenlignet med min densen på 120 watt, er hans rent til grin.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja glem alt om effekt angivelsen plejer aldrig at være særligt meget værd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved godt watt. ikke før nogen steder hend... men det nu en gang det eneste man kan tag og føle på... ved godt der er meget mere end watt der spiller ind... f.eks en Audionote 25 watt klasse A. forstærker til 30k. vil uden problemer klar mine højtaler... men nu kender jeg ikke så meget til Holfi ud over det man høre... og ved ikke hvor strøm stærker de er....? __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Integra 8 er på 70 watt så det er nogenlunde det samme som Megarus, og jeg kan ikke forestille mig det store problem ved at den skulle trække Dalierne medmindre du skal spille øresønderrivende højt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror også sagtens han kan spille øresønderrivende højt, jeg lånte en 70 watts rotel til mine Dali 850 det kunne sagtens spille højt!
Og jeg er også af den opfattelse at Holfi er nogle gode strømstærke forstærkere, så jeg tror ikke der vil være nogle problemer.
Faktisk er Dali Ikon 6 udstillet med en NAD c320bee på 2x50 watt i HFK Esbjerg, så helt tosset kan det aldrig blive
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror heller ikke det vil blive noget problem for Holfien...
men tror ikke du skal regne med 320bee kan køre dem rigtigt! har 352 nu og har haft 320bee, med B&W dm602 s3... og jov den spiller super men den spillede dem ikke ud... og ikon 6 er hårde af drive end 602 s3en... har prøvet dem bege på 352... __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også at holfi og ikon 6 vil være et godt match.Tror at holfi`n varme vil dæmpe ikon`s meget lyse/detaljeret diskant.
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| Jeg tror også at holfi og ikon 6 vil være et godt match.Tror at holfi`n varme vil dæmpe ikon`s meget lyse/detaljeret diskant. |
|
|
Det tror jeg ikke at du skal regne med, som skrevet ovenfor så har jeg hør denne kombination og diskanten var bestemt ikke dæmpet.
Men ja hvis man kan lide lyden fra ikonerne, ja så må det siges at være et godt match
|
| Til top |
|
| |