Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Min forstærker slår fra (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dunner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej. Skriver her inde for at håbe på nogen der ved mere om det end mig kan hjælpe.

Min forstærker: http://www.netstra.com.au/~trevlees/50es.htm

Med 2 stks: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/CERWINVEGA_V12F_hoejttaler.htm?id=2133

Det kabel jeg bruger: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/DALI_White_Wave_kabel.htm?id=1702

Selv om jeg sætter en ekstern blæser oven på forstærkeren slår den fra når jeg hører musik. Når man mærker på den er den iskold. Har haft sættet i 1½ år ca.(men det er ældre. købte det brugt) I starten var der ingen problemer. Men nu kan den finde på at slå fra selvom jeg kun ser film og den er meget lav? :(

Nogen der kan fortælle lidt om hva der går galt? Gode råd? ALT kan bruges!! For det er virkelig flabet!

Til top Vis Dunner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dunner

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Det kunne tyde på en defekt, muligvis en kortslutning.

Du kan evt. sende den til en rep. og få en pris på hvad det koster at få den lavet.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 Februar 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Prøv at pille den ene højtaler fra og spil engang med en, hvis den stadig slår fra så sæt den til igen og tag den anden fra, det kunne være delefilteret i en af dine højtaler der er tæt på en kortslutning, og derved belaster forstærkeren meget, selv ved lave volume.

Har selv leveret en forstærker til rep. men det var den ene højtalers delefilter det var galt med.

Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Ja som Poul-erik siger, så check højtalerne.

Jeg har haft et lignende problem, men her var der en enkelt tråd fra højtaler kablet det ikke var kommet med ind i hullet på tilslutningen og den rørte bagpladen på forstærkeren. Den slog fra i tide og utide. Så check dine tilslutninger grundigt på forstærkeren men også på højtalerne.

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

kan kun tilslutte mig ovenstående... er selv gået over til at bruge bananstik af samme årsag...

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jah - jeg kommer til at tænke på, at relæer, som "tilslutter" sluttrinnet sædvanligvid reagerer ved at "slå fra", når der er for meget DC i forstærkeren. Dette kan checkes ved at måle DC-balancen på højttalerterminalerne bagpå forstærkeren. man skal vide ,hvad man gør ellers kan man futte hele l**tet af. Det er meningen, at DC-balancen skal vise så lidt DC som muligt ved udgangen. = så tæt på 0 mV/ch som muligt. Dette kan sædvanligvis justeres ind inde i forstærkeren (jvf. servicemanual).

Normalt er skævheder i DC-balancen et udtryk for at visse komponenter er "skredet" i værdierne over en årrække eller nogen har været inde og "lege" i forstækeren - skue på lidt forskelligt osv.

Der findes en MEGET informativ tråd på Audiokarma (US) vedr. dette, så hvis du er skarp til Engelsk kunne der være megen god natlæsning her. Der er til dato ca. 1000 indlæg på den.

http://audiokarma.org/forums/showthread.php?t=5634

Det er selvfølgelig ikke givet, at det netop er dette, som din forstærker fejler, men det kunne meget sagtens være dette problem som trigger dit relæ i tide og utide.

held og lykke

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes