Emne: Forforstaerker Cd-spille? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har i den kommende fremtid taenkt mig at opgradere forforstaerker og cd-afspiller. Jeg har kigget en del paa den nye Rega Apolle og Rega Cursa 3. Hvad kan i ellers anbefalde til maks 15k?
Jeg lytter meget til Lisa Ekdahl, Norah Jones, Ray Charles. Men jeg kan ogsaa godt lide at hoere noget godt solidt rock og noget Jenifer Warnes, saa jeg er meget all around. Jeg kan godt lide at lyden ikke er for skarp i det, men vil gerne have den super detaljeret, varm og meget praecis. Hellere lidt bloed end en skarp diskant, det er ikke mig :)
Jeg lytter i oejeblikket paa SA1200LE en mindre hoejttalere som goer et utrolig godt job!
Lige nu heller jeg aller mest til Rega, men kunne godt taenke mig at sammenligne det med noget andet, naar jeg engang skal opgradere. Jeg bor i Fredericia omraadet, og har ikke de store muligheder for at laaene saa meget med hjem, Hifiklubben er dog tilgaengelig i Kolding, saa nogle produkter derfra ville vaer fint.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jooo, da. Men man skal passe på hvad man siger, og uforbeholdent anbefaler til folk. Det er jo ingen hemmelighed at jeg er glad for mit Rega system. Selvom lytterum selvfølgelig sætter et stort præg på den samlet lydoplevelse, så ville jeg mene at Rega nogen af dine ønsker. Som jeg oplever Rega, spiller det ikke demonstrativt og udpenslene på et enkelt parmeter. Jeg oplever det meget sammenhængende, men dermed ikke sagt der ikke er detaljer. Hvis du ikke allerede har set mit hardware, kan du prøve og klikke ind på det.
Jeg høre selv meget rock. Lige fra Slayer/Pantara til Roxette. Jeg sætter meget pris på åbenhed, drive, homogenitet og dynamikken i en lydgengivelse. Det er vel noget vi alle går op i, men for mig ligger mange af de vise sten for mig, i Rega.
Måske du også kunne kigge efter noget større Holfi. Måske en Integra 88? Holfi ville du måske opleve som mere varm i lyden, end eksempelvis Rega.
Har du penge nok, (har ikke hørt den selv) så er der jo osse Audia Fligt one, eller den lidt billigere two.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget lidt rundt men de produkter du naevner er maaske lige lidt i overkanten af mit budget, som mak maa vaere 15000 kr. Dette inkludere cd-afspiller og forforstaerker. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de præferencer du har, burde du næsten prøve en forforstærker med
rør i - men jeg har ikke lige nogen ide om, hvad der er til at få der
hvor du bor.
Cdspille: Marantz er lige på trapperne med en 7000 model.
Standard til 5500 kr, og en KI til 7000 kr. Det ku´godt være de ville
ku´det du søger. Som jeg forstår det, er Marantz lyd netop meget
detaljeret, og til den behagelige side..
S.R
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.R Vaughan skrev:
Med de præferencer du har, burde du næsten prøve en forforstærker med rør i - men jeg har ikke lige nogen ide om, hvad der er til at få der hvor du bor. Cdspille: Marantz er lige på trapperne med en 7000 model. Standard til 5500 kr, og en KI til 7000 kr. Det ku´godt være de ville ku´det du søger. Som jeg forstår det, er Marantz lyd netop meget detaljeret, og til den behagelige side..
S.R
|
|
|
okay, har aldrig rigtigt faaet lyttet til Marantz, saa vil da helt klart overveje at laane en med hjem.
Anggaende roer, saa har jeg taenk meget paa det, men jeg aner _intet_ omkring roer saa er helt uvidende paa det omraade, saa hvis nogle har nogle forslag til noget roer og hvor det evt. kunne hoeres?
Jeg koere gerne til aarhus, odense eller til gransen. det er omkring 1 times koerselv, saa det er ikke noget problem, det er dog straks vaere hvis det er kbh, det er lidt for dyrt at smutte en tur der over __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må være masser af steder du kan høre noget rør, derovre på fastlandet 
! Kender dog ikke lige noget til hifishopping i jylland... - Prøv at
kigge under forhandlere her på sitet - de plejer jo at skrive hvilke
produkter de fører.
Kan heller ikke påstå jeg ved meget om rør, men hvis man køber
f.eks en hybridforstærker (integreret med rør+mosfets) så er det
ihvertfald ikke noget man skal lade sig skræmme af - rør holder meget længe, når de kun sidder i forforstærkerdelen..
S.R
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|