| Forfatter |
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogle herinde på dette Forum der har kendskab til Shure V 15 lll. Ny forpart nål kan fås,men er ikke sikker på om det er orginal shure model. VN35HE. Er der kendskab til hvordan disse forparter evt spiller.
Kan bestilles på dette link.
https://shop.mantra-audio.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Sh ure_3.html
Eller måske en der ved hvor man kan købe orginal forpart VN35HE
mvh jan
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Jeg har selv været på udkig efter en ny nål til min Shure V 15 III, og fandt hurtigt ud af, at jeg godt kunne glemme alt om at finde en original Shure forpart. Hvorfor de holdt op med at fremstille nåle til V 15 III findes der talrige historier om. Iøvigt forlyder det at Shure ikke engang fremstillede de originale nåle selv 
Og hvis du skulle være så heldig at finde en orig. ubrugt, f.eks på Ebay, (for alt for mange $) er der oven i købet stor risiko for at cantileverophænget er blevet "træt" af ælde, du har måske selv set en ældre pickup hvor pickuphuset nærmest rider på cantileveren? Ikke godt.
Jeg har også selv været inde og kigge på Mantra Audio's hjemmeside, og skrev til dem for at høre hvilken slibning af nålen de benyttede sig af osv, uden at få et særligt fyldestgørende svar, men prisen er ellers tiltalende nok.
Jeg blev derimod, fra det Amerikanske hi-fi forum: audiokarma.org. anbefalet en VN35HE SAS forpart fra et Japansk baseret firma, JICO (Nippon precicion jewel industry).
Den koster $97 + forsendelse, men den er bestemt alle pengene værd! Jeg fik den med posten lige før påsken, og det har været en fornøjelse at sætte en plade på lige siden.
Når den engang er ved at være slidt op, vil jeg bestille en ny mere fra JICO, uden at blinke med øjnene, så fantastisk godt lyder den!
Jeg bruger den på en kraftigt modificeret Thorens TD 160 SUPER, monteret med en SME 3009 IIIs arm, og shure V15 III pickup'en er nærmest skabt til den arm 
Link her, også et hvor der forklares hvad en SAS, (Super Analogue Stylus) nål er:
http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?cPath=18&products_id=1047
http://www.export-japan.com/marketing/stylus/sas.php
Mvh Jan
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kun hørt godt om JICO. Deres kopi-nåle skulle være rigtigt gode (ihvertfald SAS nålene).
seansmiller: Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvilke modifikationer du har foretaget på din 160 Super? Den var jo allerede i forvejen "lettere" modificeret fra Thorens' side.
(Jeg kender godt "The Analog Dept.") :-)
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler.
Selvfølgelig, jeg er også altid nysgerrig for at høre hvilke opgraderinger folk laver på deres Thorens pladespillere.
Ud over den smule thorens har gjort til at starte med , er både under, og overchassiet blevet monteret med selvklæbende blyplader, og alu-toppladen har jeg malet matsort.
I indertallerkenen har jeg fastgjort en tynd mdf plade, som sørger for at denne ikke længere ringer som en klokke, uden at forøge vægten/belasting af motoren.
Plademåtten er skiftet ud med en kul/kunstfiber-agtig? (ikke feltmåtte) fra Lydbuttiken, dette gjorde en stor forskel i lyden, og i min tegnebog 
Rammen hvor hele møjet hviler i er skiftet ud med en kraftig massiv, (tung!!) egetræsramme, som har fået en flot lys mahogni lakering. Designet er lånt fra Thorens Ambiance model. For at give dig en idé om størrelsen på rammen, måler min 160 super nu 55 x 46 cm, bredde/dybde.
Til sidst er standard pap-bundpladen skiftet ud med en 3 cm tyk mdf plade, som jeg dog vil prøve at udskifte med en af birketræsfinér, da det skulle lyde bedre, men det vil tiden vise.
Det hele hviler på tre justérbare spikes, som øger stabiliteten frem for fire fødder.
Fremtidige opgraderinger bliver en SME monteringsplade i aluminium, hvor armen skrues fast uden gummibøsningerne, en ny pulley i aluminium, og jeg skal også prøve en Herbie's Way Excellent Deluxe plademåtte, som jeg har læst meget godt om. Link her: http://herbiesaudiolab.home.att.net/ttmat.htm
Mvh, Jan
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Angående dæmpning af sub-chassis'et: Forstyrrer det ikke tuningen af fjedrende? Sådan nogle blyplader vejer da lidt. Fjedrenes eftergivenhed er vel tilpasset den forventede belastning så de kan svinge optimalt? Det har vist noget med egen-resonans at gøre...(?) Du har måske puttet Linn fjedre i?  Kan du stadig få sub-chassis'et til at svinge frit ret op og ned i op til 15sek.?
Jeg har også prøvet den MDF plade i inder-tallerkenen (jeg havde en TD150MkII indtil for nylig). Den dæmpede ringningen men jeg var ikke så vild med lyden. I mit system blev mellemtonen for fremherskende (eller også var det diskanten og bassen der blev dæmpet?). Jeg syntes at lyden blev lidt mere øretrættende og mindre euforisk.
Plademåtten må være en "Space-mat" som Nottingham Analogue bruger på deres spillere. Den har jeg også prøvet.  Det irriterede mig at den slipper tallerkenen så let, især da jeg på min Thorens foretrak at vende/skifte plader uden at slukke (med et raskt øvet håndelag  ). Desuden vejer den ingenting (så er vi tilbage ved tuningen) men det er måske en fordel for dig pga. blypladerne?
Jeg skiftede også masonit bundpladen ud med MDF. Har du prøvet at spille "bundløs"?  Nogle sværger ved dette, jeg var dog ikke så vild med det da jeg synes at bassen blev for konturløs og udefinérbar. Det gør det dog betydeligt nemmere at komme til fjedrende.
Har du prøvet at eksperimentere med forskellige typer (materiale) af fødder?
Jeg købte også den SME aluminiumsplade. Den er vel-lavet og tolerancerne er præcise. Hvad med et armboard i akryl?
Det lader til at Joel Boutreux (jeg går ud fra at du kender ham) foretrækker pulley i plast frem for metal. Har du prøvet hans WIDIA thrust-plate?
Thorens know-how guide
Herbie's måtte har jeg kun hørt godt om. Har du prøvet en spot-mat (evt. lavet en selv?).
Jeg kan levende forestille mig at din Über-Super TD160 må se rigtig lækker ud. Er der mulighed for at du kan uploade et billede her i tråden? Hvad med at få den i Analog Dept.'s galleri?
Det fede ved bla. TD150/160 er at de er nemme at lege med og tweake. Jeg tror bare at man skal passe på med ikke at forstyrre den samlede helhed/balance for meget i jagten på mere hifi-rigtig lyd. Men ingen tvivl om at der er oplagte steder hvor der er sparet som kan forbedres rimeligt nemt.
("Kun en tåbe undervurderer en korrekt opsat vintage Thorens").
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej krenzler.
Her er et par billeder. De er desværre bare taget med mit mobilkamera, men når jeg får taget nogle i en ordentlig kvalitet, sætter jeg den ind på Analog Dept.'s galleri, (der er godt nok nogle fantastisk flotte custom-jobs imellem).

Mht. dæmpningen af sub-chassis'et, er det min plan at skifte blypladen ud med kork for at mindske belastningen på fjedrerne, jeg skal bare have fundet en korkplade i en passende tykkelse. Jeg er ikke klar over om fjedrerne er de originale Thorens, eller Linn, men sub-chassis'et kan ihvertfald ikke svinge frit ret op og ned i op til 15sek. Højest 8-9sek, så den øgede vægt spiller helt sikkert ind her.
Har du prøvet Linn fjedrer, og er det en forbedring? Jeg har læst at det skulle gå ud over bassen?
MDF pladen i inder-tallerkenen købte jeg af Joel Boutreux, samt olie og hans WIDIA thrust-plate. Jeg har bare ikke haft mod på at afprøve den endnu, da spindelhullet på en 160super måler 7mm i diameter, men nederst i hullet måler lejet 10mm i diameter. Joel mente dog at det nok kan lade sig gøre, hvis jeg bare sørger for at placere pladen lige i midten..... skal, skal ikke 
- Og tak for linket til hans Know-How Guide, den havde jeg ikke.
Min plademåtte er helt sikkert den samme du har haft, for din beskrivelse passer lige nøjagtig, men den lyder godt. Jeg har ikke prøvet en spot-mat, men jeg skal som sagt have bestilt en af de tykke Herbie's måtter, da jeg havde problemmer med at få min SME arm til at kunne nå langt nok ned pga. min tynde Space-mat. Det lykkedes dog til sidst efter en lang række bandeord og et par smøger til nerverne.
Og ja, jeg har ikke alene prøvet at spille "bundløs", Jeg har prøvet at spille "bund" og "topløs"!!!
Don't try this at home kids!
Når jeg får lavet en ny bundplade i birkefinér, skal jeg prøve nogle andre fødder end dem jeg bruger nu. Har du nogle forslag/gode erfaringer?
Hvordan vil du lydmæssigt sammenligne et akryl-armboard i forhold til et i aluminium, eller den sorte standard plast model som jeg bruger nu? Og kan man købe et i akryl nogle steder?
Jan
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Hyggeligt avatar du har der.
Er jeg den eneste der ikke kan se dine billeder? (hvilken upload tjeneste har du brugt?).
Du må prøve igen så jeg/vi kan se din forkælede Thorens.
Nej jeg har ikke prøvet Linn fjedre og jeg har hørt blandede reaktioner på disse. Ja jeg har også indtryk af at det især er bassen der påvirkes af hvordan subchassis'et tunes. Jeg ville nok holde mig til originalerne hvis muligt. Hvor meget vil du skyde på at blygummiet på dit subchassis vejer? Mine fjedre var ret eftergivende.
En ting jeg fandt ud af med hensyn til fjedrene er at det har rimelig stor betydning om de er roteret så de "peger i den rette retning" så at sige. Det kan være lidt svært at forklare. Kig i en lige linje fra en af fjedrene og ind på bunden af centerlejet. Det punkt hvor fjederen slutter i toppen (ende-spidsen?) skal så være ret til højre. Dvs: Træk en lige linje fra fjeder til centerleje. Træk en anden lige linje fra midten af fjederen ud til slutpunktet i toppen af fjederen. Disse 2 linjer danner en ret vinkel på 90 grader. Som sagt set fra fjederen mod lejet og med endepunktet til højre. Tjek alle 3 fjedre på samme måde. Giver det overhovedet nogen mening?
1 stk. Thorens fjeder
Så skulle fjedrenes mindst eftergivende side vende væk fra centerlejet og den lidt mere eftergivende side vende ind mod lejet. Så hjælper fjedrene med til at modvirke sideværts bevægelse fra subchassis'et. Det galdt ihvertfald på min Thorens. Hvis du allerede har et perfekt lige-op-og-ned bounce, er der selvfølgelig ikke noget at komme efter.  Jeg fralægger mig hermed ethvert ansvar.
Det lyder godt nok lidt besværligt med det super 160 leje. Hvordan skulle man kunne sikre sig at pladen forbliver centreret i bunden af lejet hvis der er plads at bevæge sig på? Ved du hvorfor lejet er udformet sådan? Jeg ville også betænke mig.
Da jeg ikke kan se billederne kan jeg kun fantasere om hvad du mener med "topløs"...  (jeg vil se!)
Angående fødder så er der nok ikke noget endegyldigt svar. Det afhænger nok af så mange andre faktorer hvad der lige fungerer bedst i ens eget system. Det kunne f.eks. afhænge af hvilket underlag fødderne står på. Den generelle klangbalance i ens system kunne også afgøre om en given ændring opleves som positiv eller negativ (du foretrækker MDF-skiven, jeg brød mig ikke om den).
Hvad med nogle RDC cones? (jeg har ikke prøvet dem, bare et forslag):
PhonoPhono (vær opmærksom på at det er stk. pris)
Anmeldelse
Hvad med en bundplade i ægte træ, ligesom resten af spillen? Når det gælder armboards skulle træsorter som f.eks. ahorn være at foretrække frem for MDF og krydsfinér. Hvad står din Thorens på? (bortset fra fødderne).
Jeg fik aldrig taget mig sammen til at prøve akryl (på min nuværende spille er det ahorn) men i diverse fora rundt omkring bliver det altid fremhævet som en vellydende løsning. Hvis man skal have andre til at lave det får man også lov til at betale.  SRM/Tech sælger diverse Thorens tilbehør, bla. i akryl. De tager sig godt betalt for deres produkter og meget af det fremstår for mig som kejserens nye klæder men for den "rette" pris skulle det da ikke undre mig om de gerne ville lave et armboard i akryl til dig:
SRM/Tech eBay
Eller hvad med gør-det-selv:
Glas-Direkt.dk
Der er sikkert andre brugere, af gør-det-selv slagsen, her på forum'et der har bedre forslag.
Har du læst disse 3 artikler?:
Armboard No. 2
Armboard No. 3
Armboard No. 4
Angående din SME arm: Kører du med silikone-dæmpekarret? Hvilken PU kører du med? Har du prøvet andre SME arme?
Edit: Hvis der er "skumfiduser" i dine fjedre så væk med dem! Så vidt jeg forstår så foretog Thorens selv dette "tweak" på TD160Super, så du har dem nok ikke. De var kun tænkt som ekstra dæmpning under mindre end optimale forhold hvor pladespilleren ikke var afkoblet tilpas fra (træ)gulvet. Under optimale omstændigheder er de kun i vejen for fjedrenes frie (op-&-ned) bevægelighed.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha!
Nu kan jeg se 2 af billederne (er du i gang med at opdatere seansmiller?).
Ja den er godt nok über-lækker. Som snydt ud af næsen på Ambiance!
Den vil de sætte pris på hos Analog Dept.
Man bliver jo helt grøn...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duh! Dumt spørgsmål fra min side. Du kører selvfølgelig med Shure V15 III (deraf trådens overskrift).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... Nu kan jeg se nøgenfotoet (  ) i Explorer men ikke i Firefox?
Hvordan lød dét så???
Var der en særlig lydmæssig fordel ved at glassene vendte hver sin vej? (noget med absolut fase?)
(hvorfor taler jeg med mig selv??)
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej krenzler.
Tak skal du have Django reinhardt har gjort stor musikalsk indflydelse på mig, så han fortjener bestemt pladsen som min avatar.
Jeg har prøvet at uploade billederne igen, jeg håber at det virker denne gang.
Det lyder som en rigtigt god ide mht. rotéringen af fjedrerne, og også logisk nok forklaret.... hvis man er en Thorens nørd som mig selv ihvertfald . Det skal jeg bestemt prøve næste gang jeg skal have justeret mit bounce. lige nu kører den temmeligt pænt op og ned uden sideværts bevægelse. (Og jeg har heller ikke skumfidusser i mine fjedre)
De RDC cones lyder ikke så tossede, det kan være at de får en chance på den næste bundplade, og mht til valget af træsorten til denne, blev jeg fortalt, at netop birketræsfinér har nogle rigtig gode egenskaber pga strukturen i forhold til MDF eller massivt træ, og den bliver alligevel ikke ret synlig under den store ramme, så den får bare sort maling, som iøvrigt også matcher toppen af spillen. Men hvis en bundpladen i en mere eller mindre ædel træsort kan gøre underværker, vil jeg da ikke udlukke dette.
Desværre har jeg pt kun mulighed for at have den stående oven på en stor skænk hvor resten af mit anlæg står nede i, men det er planen at jeg skal have ommøbleret lidt, så den kan komme op på en rigtig væghylde, og jeg er spændt på hvor stor lydforskel det kommer til at gøre?
Jeg kan godt forestille mig at det bliver en dyr affære at få fremstillet et akryl-armboard fra SRM/Tech, jeg tror at jeg prøver en alu model først, men jeg forstod vist også på dig at det virkede ret godt, eller hvad?
Jeg kender godt de tre armboard artikler, tak (jeg har brugt alt for mange nattetimer på læsse om div. Thorens tweaks) 
Og jeg kører ikke med silikone-dæmpekar på min arm, og det den eneste SME jeg har prøvet.
Jan
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej krenzler.
Tak for komplimenterne.
Jeg kan godt forstå at du spørger hvordan det lød??? Ikke godt! Jeg tror faktisk ikke at jeg har hørt en pladespiller lyde så flad og kunstig før
Billedet er taget mens jeg ommalede top og bundpladen, Jeg skulle bare høre hvordan det lød.
Jeg ved ikke om man lige kan ane det, men den forreste, (eller var det den bagerste) venstre fjeder var nødt til at være nede i glasset, og glasset til højre kunne kun være der hvis det vendte på hovedet. Og som du jo nævner, kan man jo ikke have tre glas med faserne vendt den samme vej under en Thorens, det burde jo være logik for enhver   
Jan
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Ja op på væggen med dyret! En ordentlig solid hylde.
Med hensyn til bundpladen så tror jeg nu også at birkeX-finér er en rigtig god løsning. Armboards og bundplader er jo også 2 vidt forskellige kreaturer.
Jeg må med røde kinder tilstå at jeg ikke kender Django reinhardt  (jeg kunne bare godt lide billedet  ). Det kunne være jeg skulle tjekke ham ud. Er han til at opdrive på vinyl?
Fandt lige dette link til nysgerrige:
Django Reinhardt!
Min Thorens/SME kombo fik jeg kun lyttet til med aluminiums-armboardet, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag med andre variationer. Jeg ved ikke hvor aluminium rangerer på armboards-rangstigen (hvis det giver nogen mening at tale om en sådan). Det fungerede ihvertfald upåklageligt for mig. Om det så er et fremskridt eller tilbageskridt i forhold til dit standard armboard...? (eller "side-step").
Har du overvejet at prøve dæmpekarret? Her er der igen delte meninger. Det kommer nok også an på PU'en. Så kan man lege lidt med forskellige viskositeter. I en del tilfælde skulle det give en bedre basgengivelse. Man kan også eksperimentere med hvor meget silikone man fylder i karret. Det kan dog vist hurtigt blive noget værre griseri.  Hvis du skulle få lyst til at køre med en udæmpet PU som Grado'erne skulle det være en stor fordel.
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim.
Ja der findes et hav af vinyl med Django, og hvis man har råd og tålmodighed kan man finde et par oprindelige 78 lakplader fra 30'erne og 40'erne, og høre hvordan optagelserne oprindeligt lød 
Fint link du satte ind med ham
Jeg var faktist meget tæt på at købe en Grado gold PU, men så blev jeg anbefalet en Shure V15 III med SAS nålen fra JICO i stedet, men jeg kunne godt tænke mig at prøve hvordan Grado ville lyde på mit set-up. Det eneste jeg ved om dem er at Lydbuttiken på Frederiksberg f.eks varmt anbefaler dem som et fornuftigt MM PU valg.
http://www.lydbutikken.dk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grado PU'erne kan vist godt være nogle temperamentsfulde bæster. De er hverken skærmede eller dæmpede da Grado mener at det hæmmer yde-evnen. Sjovt nok var det Grado der i dag sværger til moving magnet (moving iron) der opfandt moving coil PU'en.
En Grado i den forkerte arm skulle give en del potentielle problemer som f.eks. fejlsporing/forvrængning i det inderste spor og en ubehagelig diskantgengivelse. Fænomenet er kendt som "the Grado dance". Grado anbefaler vist selv arme med en effektiv masse på 11-16g. men mange udmeldinger på diverse fora tyder på at en ultra-let arm (gerne unipivot & gerne silikone-dæmpet) måske er vejen frem. Dette stemmer også bedre overens med Grados opgivne kompliance på 20cu.
Edit: Om en Grado fungerer bedst i en let eller en mellemtung arm er et godt spørgsmål? Try at your own peril...
På nogle pladespillere med ringe afskærmet motor som f.eks. Rega vil der også opstå brum problemer. Jeg er ikke klar over om dette er tilfældet med de gamle Thorens. Hvis man overvejer en Grado PU er det måske nok værd at anskaffe en af "træ modellerne" (f.eks "Platinum" eller "Sonata" fra deres "Reference Series"). En Grado "Woodie" i det rette miljø skulle synge med en magisk mellemtone.
Gradolabs
...(Jeg ved ikke hvor varmt Lydbutikken anbefaler Grado (lunkent?). De vil nok hellere sælge dig en K1'er?  )...
Edit: Nu kan jeg også se "nøgenfotoet" i Firefox.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 18 Juni 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej krenzler...
Faldt lige over denne tråd.. Jeg går i købstanker - jeg har kigget på Nottingham Analogue Interspace deck / Ace-Space arm / Grado Reference Master MM Pick-up.... hvordan tror du den pick-up vil ha' det med den arm...?
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Det vil jeg slet ikke prøve at gøre mig klog på. I sidste ende må det jo være erfaringen der taler.
Har du været nede i Lydbutikken og lytte til denne eller en lignende kombo? (evt. mindre/større medlemmer af samme familier).
Det eneste jeg ved (fra diverse fora og IKKE personlig erfaring) er at Grado PU'erne lader til at dele vandene (som så meget andet?). Det at de er udæmpede og uskærmede kan måske have noget med dette at gøre?
Der er vel ikke andet at gøre end at tage en stak plader under armen (nogen du ved der kan stresse PU'en på forskellig vis) og sjokke ned i Lydbutikken? Vær forberedt på at de måske hellere vil sælge dig en Tekni-fi K1'er
Nottingham Analogue anbefaler som sagt selv Shelter så det var måske også værd at tage med i overvejelserne? (jeg har hørt at disse PU'er kræver lang tilspilningstid, så det skal man være forberedt på).
Mørch arme skulle også fungere rigtigt godt på en Spacedeck (spørg bare Lydbutikken). Så har man fordelen med udskiftelige armrør af forskellig masse.
Der er nok heller ingen grund til at være alt for pernittengryn med det der PU/arm system-resonans halløj.  Så længe at kombinationen ikke er helt ude i skoven selvfølgelig...
Lydbutikken har erfaring med både Grado og NA så spørg dem - og stol på dine egne ører.
Edit: Hvis en af de store Grado'er ikke spiller bedre end en K1'er i en NA arm så er det måske ikke den rette kombo.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 18 Juni 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Jeg har været i Lydbutikken og hørt Nottingham Analogue Hyper Space deck / Ace-Space arm / Grado Reference Signature (Kr. 3.200,-) - men går efter et Interspace deck og Grado Reference Master, altså mindre deck og dyrere pick-up... men det lød skide godt, den RIAA som blev brugt var Pro-Ject Tube Box SE (kr. 3.500,-) - men får ikke selv brug for extern RIAA.. da jeg har en god RIAA indb. i min Holfi Pre NB1 S.E.
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |