Forfatter |
|
greth Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 05 November 2003 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 05 November 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman/kardon
det vil være et godt køb med en 8500...lyden er bare helt utrolig....
nu har jeg selv kun en HK-670.. den spiller utroligt godt
så jeg syndes at en HK vil være et godt valg, du skal også huske at det er strøm-stærk, 85A i spids-strøm, og en bånd brede, det siger spar 5..og Harman/kardon bruger ikke billige ICer som så mange andre procenter , dem laver de selv..
hilsen marthin
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 06 November 2003 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Greth :
mit råd ville klart vare Hkeren. Godt nok har denon mange watt, men de er ret oppuste i forhold til HK. Rotel sættet er ogsa virkelig lækkert, og deres nye forstærker serie har virkelig løst mange af de problemer der før i tiden gjorde rotel uinteressant efter min mening. Rotel løsningen er noget dyere og jeg vil ikke mene at det vil give dig meget i forhold til Hk. Jeg har ikke hort de to system er pa samme højtaler kombination sa jeg kan ikke udtale mig 100%kvalitativt. Jeg har dog hørt hk pa et sat højtalere som du har og det lød virkelig godt. Der kan vrides mere ud af Jblerne end hkeren kan levere, men jeg ved ikke hvor mange penge du vil spændere på dit forstærker system ? __________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 06 November 2003 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej nej nej! du skal da vælge en denon der er en meget bedre processor i og den lyder også meget bedre i stereo. at wattene er opgivet i 6 ohm skal du ikke lade dig forvirre af og så er den også meget pænere.
De 2 forstærkere du nævner her ligger så tæt på hinanden at DU er nød til at tage dem begge hjem samtidig og lave en A/B test på DINE højttalere i DIN stue for det er DINE øre der skal lytte til dem og ikke vores. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 06 November 2003 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
KLART h/k!
Jeg mener at den er meeeeeeget pænere end Denon'en (sorry Finn, men Denonen ligner altså en antik Luxmann )
Du kan være helt sikker på at det er det bedste køb hvis du tænker (god) lyd/kr.
Jeg har den selv, og den er hver en krone værd... og jeg betalte noget mere for den i forold til dagens pris.
/HC
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2003 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja! og H/K ligner noget fra star trek.
Den første del af mit forige indlæg var ironisk ment, med sådan to monstre vil det altid være smag og behag hvad der spiller bedst. Derfor TEST DEM SELV FØR DU KØBER
jeg vil dog sige at H/K måske er denon overlegen mht. forstærkerdelen, Jeg vil dog i den forb. sige at min ikke har nogen probs. med de 7 nautilus jeg har spændt på.
men til gengæld er denons prosessor måske bedre end H/K's
Det afhænger igen af hvad man kan lide af lyd. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2003 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Den første del af mit forige indlæg var ironisk ment, med sådan to monstre vil det altid være smag og behag hvad der spiller bedst. Derfor TEST DEM SELV FØR DU KØBER
jeg vil dog sige at H/K måske er denon overlegen mht. forstærkerdelen, Jeg vil dog i den forb. sige at min ikke har nogen probs. med de 7 nautilus jeg har spændt på.
Det afhænger igen af hvad man kan lide af lyd.
|
|
|
Jeps! altid huske, aldrig glemme AT TESTE!
- er Denonen mon mere en dobbelt så god som h/k - for den koster da mere end 2×AVR8500?? 
/HC
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2003 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
Finn29 skrev:
Det afhænger igen af hvad man kan lide af lyd.
|
|
|
Jeps! altid huske, aldrig glemme AT TESTE!
- er Denonen mon mere en dobbelt så god som h/k - for den koster da mere en 2×AVR8500?? 
/HC
|
|
|
Tja man får jo hvad man betaler for, men find da en eller anden snurrerundtdims til halv H/K pris for det må da være et bedre bud for den er jo næppe dobbelt så ringe
10% better sound = 200% higher price __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2003 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja ja I rest my case 
Smag og behag er jo heldigvis forskellig.
/HC
|
Til top |
|
|
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 06 November 2003 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
greth Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 06 November 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hurtige svar.
Det der bekymrer mig ved H/K, at den ikke har delay setup på højtalerne. Det siges at det er vigtigt ved en surround opsætning. Passer det???
greth
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
greth skrev:
Tak for hurtige svar.
Det der bekymrer mig ved H/K, at den ikke har delay setup på højtalerne. Det siges at det er vigtigt ved en surround opsætning. Passer det???
greth
|
|
|
h/k AVR8500 har da delay settings for alle surround modes.
Om det er vigtigt... muligvis, men jeg har aldrig pillet ved det. Autoadjust [SPL] fungerer rimeligt tilfredsstillende for mig.
/HC
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 06 November 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
HK Har delay indstillinger så det skal du ikke bekymre dig om. De fleste DVD afspillere har også delay. Rent teoretisk burde man ikke benytte delay nar det komemr til diskret surround. Delay blev implementeret i dolby surround (pre prologic) for at undgå Hass effekt. Den fare er der ikke med Diskret surround.
__________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2003 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm! hvis man har samme afstand til alle højttalere har man ikke noget at bruge delay til, men det er noget nemmere i denonen der taster du bare afstanden til de forskellige højttalere ind på skærmmenyen så finder den selv ud af resten  __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2003 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Hmm! hvis man har samme afstand til alle højttalere har man ikke noget at bruge delay til, men det er noget nemmere i denonen der taster du bare afstanden til de forskellige højttalere ind på skærmmenyen så finder den selv ud af resten |
|
|
Jeg tør næsten ikke.. men ja, h/k'en skal også bare fodres med afstanden til højttalerne i meter eller ft. 
/HC
|
Til top |
|
|