| Forfatter |
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige fået fat i en Technics SL-3200 i meget fin stand, men pickuppen er slidt og skal skiftes ud. Jeg har indtil nu, altid haft B&O grammofoner, så jeg er helt blank i hvad jeg skal vælge af pickupper når det nu ikke er B&O
Så gode råd er velkommen. Da det mest er for sjovt, indtil vidre da, skal det ikke være noget der koster alt for mange penge. Så 600-1000,- for en hæderlig pickup, er jeg villig til at ofre.
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |
garn Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med en Denon DL110 eller Denon DL160. Dette er high output MC og vil passe meget fint i din Technics. Prisen på disse pu ligger fint innenfor ditt budsjett.
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
| min Riaa kan kun tage MM Pickupper |
|
|
En high output MC opfører sig ligesom en MM, dvs. de kan udmærket sluttes til en MM RIAA.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage og ofre lige lidt mere og købe en Dynavector 10x5, det er en High output MC, der til prisen bare spiller, spiller og spiller, og den kan køre på en MM indgang.
www.vassagohifi.com har tidligere haft dem på tilbud til latterlige 1795,- den burte koste det dobbelte.
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Jeg ville tage og ofre lige lidt mere og købe en Dynavector 10x5, det er en High output MC, der til prisen bare spiller, spiller og spiller, og den kan køre på en MM indgang.
www.vassagohifi.com har tidligere haft dem på tilbud til latterlige 1795,- den burte koste det dobbelte.
Kan det virkelig betale sig at ofre så meget på en pickup til den pladespiller????
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Jean M Jarre skrev:
|
Kan det virkelig betale sig at ofre så meget på en pickup til den pladespiller????
Ja det vil jeg mene.
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
mhansen skrev:
| min Riaa kan kun tage MM Pickupper |
|
|
En high output MC opfører sig ligesom en MM, dvs. de kan udmærket sluttes til en MM RIAA.
|
|
|
OK. Så det er lige så godt med en MM Riaa / MC Riaa, når pickuppen har High output
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
mhansen skrev:
Jean M Jarre skrev:
|
Ja det vil jeg mene.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hmmm
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har lige været en til salg her på sitet, hvor han ville have et bud, jeg ville selv byde ham 1400-1500,- hvis den er som han siger ubrugt.
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Vil lige fortælle at jeg har købt en pickup. Det blev en Denon DL160. Den spiller fint.
Jeg har stadig tilgode at høre en rigtig high end grammofon og pickup. Så hvor godt det ellers kunne blive ved jeg ikke.
Takker alle for gode råd.
Ellers nogen der kender til en Micro Seiki DQX-500S grammofon. Jeg har fået fat i sådan en, men den er ikke i bedste stand. Er den værd at ofre penge på?
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
Ellers nogen der kender til en Micro Seiki DQX-500S grammofon. Jeg har fået fat i sådan en, men den er ikke i bedste stand. Er den værd at ofre penge på?
Hilsen Michael
|
|
|
Micro Seiki-en er en fin pladespiller. Men du er nødt til at oplyse hvad der du mener der skal laves ved den for at man kan vurdere om det kan betale sig at ofre penge på den. Men jeg vil sige som tommelfingerregel, at hvis den kan stå dig i dkk 1.500 - 2.000 og derefter er i fin teknisk stand, så har du en god pladespiller til pengene. Det er dog næsten umuligt at skaffe reservdele til Micro Seiki i dag. En der har en del føling med Micro Seiki reservedelsmuligheder er Ole Brøns fra Hifi4you i Esbjerg så vidt jeg er orienteret.
Ole
|
| Til top |
|
| |