| Forfatter |
|
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et lidt SPECIELT problem, som jeg gerne lige vil høre eksperternes vurdering af.
Jeg har et Philips combi-alt-i-et-anlæg, med DVD , Video , surround-reciever , radio, og med 6 højttalere udgange. DVP5100MVX
Kan jeg bruge den som Video og DVD, MEN UDEN AT TILSLUTTE HØJTTALERE, uden at brænde noget af?
Tænkte på følgende setup:
Fra Philips => TV: Scart1 > Scart1
Fra Philips => Denon AVR1306 Surround reciever tilsluttes lyden via COAX kabel.
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der ingen problemer i, overhovedet...
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm!
Philips'en står vel og afleverer et signal til højttaler-udgangene ( da den jo er en forstærker/reciever ), som disse ikke "slipper af med" hvis der ikke er tilsluttet højttalere!
Kan den godt holde til det?
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der ikke er tilsluttet højttalere så bliver den indb. forstærker
ikke belastet. Så med mindre det er en kl.a (er det næppe) så er der
ikke noget problem.
Evt. kan du vel bare skrue ned til 0 eller mute den.
__________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klasse A det er vist snare klasse Å
Nå men det prøver jeg så i aften.
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lige som at tænde for en stikontakt hvor der ikke er tilsluttet noget.... der sker ingenting og der bruges ikke strøm. __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
og tænk bare på alle de udgange en forstærker normalt har, som ikke altid er tilsluttet noget - tape out, ekstra pre-out osv.
No problem og i tilfældet combi-mini-anlæg sikkert den bedste løsning 
Venligst
RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rørforstærkere kan få en nedsmeltning af udganstraffoen hvis den er ubelastet (og andre forstærkere med udgangstraffo!) Men "normale" forstærkere tager ikke skade!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klasse D, derunder diverse Ice Power varianter kan også have problemer.
Personligt har min billige 2*150 w TriPath basseret ingen problemer,
men der er eksempler på nogen som er brændt af. I klasse D sidder der
nemlig en spole mv. i udgangen til at converterer PWM til analog signal
igen og dette er af og til ikke gearet til at være ubelastet - selv
uden signal!
Men alm. traditionel klasse A/B og A er ikke noget problem.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |