| Forfatter |
|
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået fat i en brugt Cyrus Two med tilhørende PSX, men det ser ud til at den nødvendige modifikation af Cyrus two, for den spiller korrekt med PSX´en, aldrig er fortaget, er der en der ligger inde med et diagram, vejledning eller andet over hvordan sådan en opdatering fortages. Eller hvis der er en der ved hvad det skal gøres, og har lyst til at hjælpe mig, gerne i Jylland eller på Fyn. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste der skal gøres for at en Cyrus II er klar til PSX strømforsyningen kan kobles til,
er at de to interne sikringer skal fjernes og den blå "plomb" i PSX indgangen på Curys II skal vippes op/ud af stikket.
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen. Operationen lykkes, patienten overlevede.
Jeg kan så lige fortælle at mit lokale radioværksted som "havde fortaget en del af de indgreb da den kom frem", regnede med at det ville komme til at koste 800-1000,-, hvis stumperne kunne skaffes hjem. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan!
Husk en ting vedr. en Cyrus I/II ..aldrig!!! at koble højtaler fra i mens den er tændt ...,
resultat er for ofte en voldsom afbrænding af den pågældne kanal der afbrydes, ..."dyret" er udstyret med et quasi-komplimentært udgangs-trin med transer på Ft70MHz uden strømbegrænsning.
Tjaaa ...jeg kun bekræfte at moral er en meget! variable størrelse inden for branchen ...
§1 er for mange steder meget ala.:
"husk et klap på kundens tegnedreng før du overvejer hvilken "service" du vil tilbyde"
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det vidste jeg ikke om dem. Det har dog aldrig været et problem, da jeg er typen der piller stikket ud, og lader udstyret stå 10-15 min, inden jeg piller ved noget ... Men har haft Cyrus I i omkring 12 år, hvor den bare har spillet som den skal (det gøre den faktisk stadig), men fik muligheden for at købe en II´er med PSX for små penge, så den måtte jeg have.
Ja det er ikke moral der er mest af i denne branche, men den lokale er da blevet en kunde fattigere nu  __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Hej! Ville gerne have mulighed for at tilslutte flere højtalere til min cyrus. Dels til evt at have et sæt satelithøjtalere i køkkenet, men især til at sammenligne forskellige højtalere. Er bevist om problemet med at tage højtalerne ud imens der er strøm på min Cyrus II, så hvad gør man? Vil en switchbox som denne QED switchbox( eller en hvilkensomhelst anden) fra hifiklubben kunne ordne skiftet fra forskellige højtalere, uden at jeg risikere noget? Kan man evt selv lave en form for løsning? parallelkoble et eller andet et sted måske? Har ikke meget forstand på den slags mekanik, og ville meget nødigt ødelægge noget i denne dejlige forstærker!
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare slukke for forstærkeren (eller din PSX, hvis du har sådan en) mens du stadig spiller musik. I løbet af 15 sekunder tømmes den for strøm og så kan du trygt skifte kabler. Har selv haft en Cyrus II med PSX.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo:-) Men ville bare være så meget nemmere at dreje på en knap. Især fordi jeg til mine primære højtalere har noget meget tykt Tara Labs biwire kabel plus et en parallel tilsluttet subwoofer, så der er en del tykke stive stik at fitle rundt med ved hvert skift. Og det kunne da også være lækkert at kunne spille samtidig i køkkenet:-) Har PSX, og er rigtig glad for den! Hvorfor skaffede du dig af med din cyrus?  Er der en slags sikring i en switchbox, eller kan man selv lave et arrangement? ville jo være let nok at sætte noget sammen der kunne dele signalet hvis det var, med en slags omskifter..
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde haft den i 13 år, så jeg trængte til noget nyt og den havde to gange været til rep pga en løs forbindelse i omskifteren. Gad ikke bruge flere penge på den.
Den blev i øvrigt solgt til en, der havde en II i forvejen. Han ville bruge den til reservedele.
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke særlig smart at skifte højttalere på en tændt Cyrus 1 eller 2'er ...,
pga. af de benyttede 70MHz udgangstransistore vil udgangen forsøge at "holde" forbindelsen i det polerne slipper ..., det kan få og vil meget! ofte få alvorlige konsekvenser med udgifter pga. afbrænding af udgangen ..., det er et kendt problem pga. store strømkapacitet på Cyrus 1/2 ...,
Jeg mener at huske at det faktisk står i brugermanualen som et tydeligt "do not! attempt to change the speakers leads/connection while the equipment is on mainspower" 
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mener jeg også at have læst.. Og en switchbox vil altså ikke kunne afhjælpe? På en eller ande anden opretholde en tilsvarende forbindelse? eller er det gakket at tænke i?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CLIX skrev:
Jeg kan så lige fortælle at mit lokale radioværksted som "havde fortaget en del af de indgreb da den kom frem", regnede med at det ville komme til at koste 800-1000,-, hvis stumperne kunne skaffes hjem. |
|
|
Tror altså ikke lige jeg ville kune nære mig for at stikke hovedet indenfor, og fortælle dem hvad jeg synes de var rørt sammen af..
-Men tillykke med opgraderingen, Clix
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov! og 
jeg ser nu at jeg blot gentog i en lidt andet ordlyd, det samme som jeg sagde i mit andet indlæg i denne tråd 
|
| Til top |
|
| |