Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 11:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til Audio out (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rolf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Denon AVR-770SD Sourround Receiver. Jeg vil gerne koble et Sony micro-anlæg, som jeg har i soveværelset, til den - så jeg kan høre samme musik i soveværelset som i stuen.

Jeg har forsøgt at koble det fra "CDR/tape audio out" på Denon'en til "Audio In" på sony'en.  Men der kommer ingen lyd. Jeg er sikker på at sony'en modtager lyden fordi det virker fint hvis jeg sætter Audio stikket op i DVD afspillerens Audio Out. Så det er ikke kablet eller sony'en det er galt med.

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg er helt galt på den? ... det skal siges at jeg ikke ved super meget om lyd.

Jeg ved ikke om en receiver normalt sender lyd til audio out eller om det er noget man skl slå til - kan dog ikke finde noget info om det?

Der er en beskrivelse af connections til receiveren på side 7 i manualen:

http://www.denon.com.hk/files.download_zone/manual_avr-770sd _en.pdf

Håber der er en der gider hjlælpe - har brugt pænt lang tid på det!

Mvh Rolf

 

 

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Du kan også prøve at bruge "tapemonitor" istedet. Huske at tapemonitoret skal står på "source" (kildeprogram) og være omhyggeligt med dvs. omskiftere......og er det CD du vil høre, så er det også CD at "source" skal stå på. Det er en simpel ting som ikke burde volde dig noget besvær.....men det kan da drille! Håber det hjælper dig.

Mvh

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
rolf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Tak, men jeg vil gerne have det sådan at lige meget hvad jeg hører så bliver det sendt videre til sony'en.  Jeg har taget et billedet af receiverens bagside. Jeg har koblet audio jack stikket til cdr/tape out (farvet grønne). Burde det ikke virke?

Mvh Rolf

 

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes