| Forfatter |
|
mathae-us Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej læsere.. mit problem er uhyr enkelt, og lige til at grine af. alligvel er jeg så dum så jeg ikke kan finde ud af det.
JEg har en holfi integra 5.1 som meget snart gerne skulle udnyttes fuldt med surround. Har kun brugt den til stereo nemlig.
-----------> men hvordan tilslutter jeg forstærkeren til dvd´ afspilleren? er fuldstændig lost..
Hvilke kabler, og hvor skal kablerne sættes i så den kører på surround, i stedet for AUX (stereo)?
hvis i kunne hjælpe mig med det, ville det være rigtig godt.
På forhånd tak. __________________ Mathias E.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge en dvd afspiller med indbygget dekoder, og derefter skal du tilslutte analoge kabler fra 5.1 udgangen på dvd afspilleren til 5.1 indgangen på Holfien.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
mathae-us Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. min dvd afspiller har jo Dolby Digital, er det ikke nok?  Eller skal jeg hen og købe en meget dyere afspiller for at løse problemet? __________________ Mathias E.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på om du vil bruge DTS til noget. Er du sikker på den har DD dekoder og ikke bare DD digitalt ud?
|
| Til top |
|
| |
mathae-us Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper. Beklager mit sene svar. Altså jeg ved kun, at der er et DD mærke på fronten af den. Det er en forholdsvis billigere dvd maskine, som jeg senere havde tænkt mig at skifte ud. Men jeg kan forstå at det er åbenbart noget af det første jeg skal gøre, inden jeg kommer igang.
Er der virkelig kun en udvej - ny dvd maskine eller hvad? __________________ Mathias E.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der kun er DD mærke så ja, så får du ikke DTS med over på nogen måde. Og husk når du køber en ny dvd afspiller at den skal indbygget dekoder for både DD og DTS da Holfien ikke har digitale indgange.
|
| Til top |
|
| |
mathae-us Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
På den måde. Så er jeg mere med. jeg siger tak for hjælpen!
__________________ Mathias E.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak, og god fornøjelse med indkøbet. Hvis det skal være billigt og samtidigt rimeligt fornuftigt kan jeg anbefale Pioneer 500 serie.
|
| Til top |
|
| |
mathae-us Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Jeg ved ikke nødvendigvis om det skal være billigt på den måde. Det skal selvfølgelig klinge med forstærkeren hvis du forstår. 
Egentlig ville jeg helst have haft en af holfi`s modeller, men den prisklasse går jeg heller ikke efter. Jeg har nu altid godt kunne lide Denon`s afspillere og har også en cd afspiller fra dem. Men hvis jeg kan finde noget der er lige så godt, kunne det være sjovt at prøve noget nyt. Jeg vil huske din anbefaling! __________________ Mathias E.
|
| Til top |
|
| |