| Forfatter |
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu skal der ske noget nyt, og jeg går derfor at overvejer næste skridt, som muligvis kunne være en pladespiler. (og noget nyt musik til ploven )
Hvilken pladespiller samt RIAA kan anbefales i prislejet 5-10k samlet??
Den må af politiske grunde ikke være alt for grim. Krigsministeren kan på forhånd godkende nogle af de "gamle" B&O plove i high-tech design, men kan de overhovedet spille musik??
/HC
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med en acuostic solid - classic wood det er da en ret flot plade spiller som skiller sig lidt ud fra mængden på en pæn måde og kan anskaffes til omkring 10k med en riaa kig den her: http://www.acoustic-solid.de/html/classic_wood.html
har selv en Dino riaa til min men så er den lidt over det du vil gi - men der er bestemt andre kombinationer også
|
| Til top |
|
| |
Rosenkjær Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg meget glad for Rega så jeg kan anbefale en rega p3 til 4000 kroner. Og så med pickup kommer du nok op i 6000 kroner. Og så har du 4000 kroner til en god RIAA. Et link til Rega er her:
http://www.rega.dk/produkter.html
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så lige i det seneste Stereoplay (tysk blad) at Clearaudio har lanceret en "startpakke" med Emotion pladespiller, en pickup (fra deres egen produktpalette, naturligvis), samt en Smart Phono RIAA. Prisen ligger vist omkring de 1.500 Euro, dvs. lidt højere end 10.000 kr. Prøv eventuelt at få en snak med www.activhifi.dk.
Men ellers kan du jo også høre andre forhandlere (eks. www.hifi4you.dk) ad hvad de kan tilbyde af færdige løsninger, og så er der sikkert nogen herinde der gerne vil give en kommentar med på vejen 
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HansC. Et godt bud.. Pro-ject RPM 5, 4500.- .. K3,pickup, 1500.- .. Pro-ject Tube Box,Riaa (med rør),3500.- Et sæt jeg meget gerne ville have .
Knabt så 'strømlignet' som B&O, men musikalsk meget bedre.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
|
Ja, nu skal der ske noget nyt, og jeg går derfor at overvejer næste skridt, som muligvis kunne være en pladespiler. (og noget nyt musik til ploven )
Hvilken pladespiller samt RIAA kan anbefales i prislejet 5-10k samlet??
Den må af politiske grunde ikke være alt for grim. Krigsministeren kan på forhånd godkende nogle af de "gamle" B&O plove i high-tech design, men kan de overhovedet spille musik??
/HC
|
|
|
Prøv Landsbladet.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Jeg har selv en Rega Planar 5, som ex. pick-up & ex. RIAA koster kr. 9.000,- Den vil selvfølgelig kommer over dit budget med hele pakken, men den kan stært anbefales..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale Roksan Radius-5. Sun Audio havde en demomodel for 6500 Kr. og hvis de stadigvæk har den, ja så har du 3500 for Riaa og PU.

|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Roksan Keyvan nævner ser ud til at have en Nima unipivot arm på. Den er der skrevet rigtig meget positivt om, så det kunne jo være.
Godt nok er en Rega P3 rigtig fin, men det kan gøres en del bedre i nabolaget af 10.000. Og skulle det ende over 10K, så tænk på, at det er noget skal vil skabe glæde i mange år, også efter man har glemt, at man levede af leverpostej og havregrød et par måneder 
Endvidere er der en Linn LP12 på brugt-listen her på stedet. Den er også rigtig go' 
Hilsen RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt:
HansC. skrev:
|
...nogle af de "gamle" B&O plove i high-tech design, men kan de overhovedet spille musik??
/HC
|
|
|
Nej __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
| Den Roksan Keyvan nævner ser ud til at have en Nima unipivot arm på. Den er der skrevet rigtig meget positivt om, så det kunne jo være. |
|
|
Roksan Radius 5 med Nima arm kan jeg, efter at have ejet sådan en, kun tilslutte mig til som et godt valg, men den er normalt ikke helt billig. Er man heldig at finde den på super-tilbud til 7.000 kr. inkl. Roksan Corus Black PU er det bare med at slå til, ellers kan den måske støves op brugt.
RolfeZ skrev:
Endvidere er der en Linn LP12 på brugt-listen her på stedet. Den er også rigtig go'  |
|
|
Hvis man bare vil sætte pladespilleren hen og lade den spille synes jeg ikke LP12 er det optimale valg. Justeringen er yderst kritisk på den og kræver vist eftersyn hver år, og at gøre det selv kan være svært. Lyden brød jeg mig heller ikke om, 100% justeret eller ej. Da Radius 5 erstattede den gik det først op for mig hvor meget jeg havde manglet, det var som et friskt pust af nyt liv 
|
| Til top |
|
| |