Bruger siden: 28 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
Sendt: 16 April 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
Hej jeg står her og har fået tilbudt mine foældres gamle pladespiller (technics sl-3300) jeg har selv en NAD L70, jeg må ærligt indrømme at jeg intet ved om det og er lidt på bar bund. Jeg har kigget lidt rundt her inde i de verse tråde osv. og set at folk snakker om riaa forstærker? og hvilken pick up type det er? nogle der kan fortælle mig om det er muligt bare at tilslutte pladespilleren til recieveren eller om der skal noget ekstra udstyr til?
Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
Sendt: 16 April 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
Kig bag på din forstærker, og se om der er en indgang der hedder Phono.
Hvis der er det, tilslutter du bare pladespillerens phonokabler. Så
skal du også give pladespilleren jordforbindelse. Der er typisk en
afisoleret kobberledning/spadestik/osv. som sidder fast på
pladespilleren. Den skal du også tilslutte forstærkeren. Der skal være
en skrue/terminal/lign. hvor der står GRND/GND/GROUND/lign. og der
tilslutter du den. Det gør så pladespilleren får jordforbindelse og
dermed slipper du for en hel masse brum.
Bruger siden: 15 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
Sendt: 16 April 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
Der er ikke pladespilerindgang på L70. Så du er nødt til at investere i en seperat RIAA hvis pladespilleren skal sluttes til. Riaa´en tilsluttes så til en af de almindelige indgange, f.eks "VCR" eller "Cable/Sat"
Bruger siden: 28 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
Sendt: 16 April 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
JensH skrev:
Der er ikke pladespilerindgang på L70. Så du er nødt til at investere i en seperat RIAA hvis pladespilleren skal sluttes til. Riaa´en tilsluttes så til en af de almindelige indgange, f.eks "VCR" eller "Cable/Sat"
MVH Jens
Okay hvor får jeg fat i sådan en fætter? og hvad koster de?
Bruger siden: 15 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
Sendt: 16 April 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
En Riaa fås i alle prisklasser. Projekt laver en billig en til ca. 600 kr. Jeg kan se du er fra kbh., så prøv Lydbutikken på Frederiksberg. De kan helt sikkert hjælpe med de spørgsmål du måtte have.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum