| Forfatter |
|
Maxus Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære med-vinylfreaks
Jeg står p.t. i den herlige, men svære situation, at jeg skal vælge ny arm (og PU) til min kommende plov. (Opera lp 5.0). Valget står mellem en lettere brugt SME 345 og en ny Mørch DP-6. Jeg har desværre selv kun erfaring med en dp-4, men har hørt gode ting om begge typer - hvilket jo ikke gør det lettere...
Jeg regner med at montere en MC pu på - og gode råd til den bliver bestemt også påskønnet! Jeg havde en dynavector 10x5 i tankerne - også for at holde de samlede omkostninger lidt nede - trods alt . Det hele skal køre gennem et rørsystem.
Håber på nogle gode erfaringer, som kan hjælpe mig i denne nødens stund 
mvh, Maxus
__________________ /Maxus
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke Hadcock 242.
Kan købes hos www.artsound.dk
Læs lige denne test http://www.6moons.com/audioreviews/hadcock/hadcock.html
Her er lige slutningen på testen:
All I can say is, I'm amazed that you can get this quality of sound at that price. If I were in the market for a unipivot, this arm would be my first port of call. Land ahoi! You know what us sailors do after a long absence from solid ground under our feet, don't ya?
Mvh
JMJ
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maxus skrev:
|
Jeg regner med at montere en MC pu på - og gode råd til den bliver bestemt også påskønnet! Jeg havde en dynavector 10x5 i tankerne - også for at holde de samlede omkostninger lidt nede - trods alt . Det hele skal køre gennem et rørsystem.
|
|
|
Syntes måske det er mange penge at ofre på en ny arm, når du kun vælger en 10x5.
Nu må du ikke misforstå en 10x5 er en rigtig fed pickup, men en Mørch DP6 fortjæner en endnu bedre pickup i mine øre/øjne.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans fra Art sound sælger og impoterer Opera pladespillerne, ring og få en sludder med ham, han ved hvilken arm og pu der fungerer på en Opera 5.0
|
| Til top |
|
| |
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg maxus, både Mørchen og SMEen er rigtige gode arme. Jeg har haft begge, og jeg ville ud fra MIN smag vælge en SME 345. Den er næsten identisk med en SME IV. Den spiller med et drive som Mørchen efter min mening ikke har. Du må hellere vælge en UP-4 frem for en DP-6. UP-4 har mere nerve og drive end DP-6en. Så uagtet pris er UP-4 faktisk bedst efter min mening. Men endnu bedre er altså SME 345. Efter min mening en af de bedste arme du kan få.
SMEen oplever jeg som mere musikalsk, ikke i den grå forstand som Lydbutikken og jan.bas bruger ordet i forhold til at markdsføre MM PUer, men i en særdeles dynamisk, opløst og gennemsigtig forstand. Mørchen er kedelig.
Ole
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte at tilføje: Men hvis du har mlighed, så prøv at lægge øre til begge arme og gør din egne erfaringer. Måske kan den kombination du bruger netop have behov for en midre dynamisk tonearme, og din lydsmag kan være til den mere akademisk/udynamiske. Så: Lyt!
Ole
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish-analog skrev:
|
Jeg maxus, både Mørchen og SMEen er rigtige gode arme. Jeg har haft begge, og jeg ville ud fra MIN smag vælge en SME 345. Den er næsten identisk med en SME IV. Den spiller med et drive som Mørchen efter min mening ikke har. Du må hellere vælge en UP-4 frem for en DP-6. UP-4 har mere nerve og drive end DP-6en. Så uagtet pris er UP-4 faktisk bedst efter min mening. Men endnu bedre er altså SME 345. Efter min mening en af de bedste arme du kan få.
SMEen oplever jeg som mere musikalsk, ikke i den grå forstand som Lydbutikken og jan.bas bruger ordet i forhold til at markdsføre MM PUer, men i en særdeles dynamisk, opløst og gennemsigtig forstand. Mørchen er kedelig.
Ole
|
|
|
Har du hørt Hadcock 242 ????
|
| Til top |
|
| |
Maxus Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode input - jeg har en lille lytteøvelse foran mig, men det er nu heller ikke det værste.
mvh, Martin
__________________ /Maxus
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
danish-analog skrev:
|
Ole
|
|
|
|
|
|
Nej, det har jeg ikke. Hvordan lyder den? Har du sådan en?
Ole
|
| Til top |
|
| |
pjnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maxus skrev:
|
Kære med-vinylfreaks
Jeg står p.t. i den herlige, men svære situation, at jeg skal vælge ny arm (og PU) til min kommende plov. (Opera lp 5.0). Valget står mellem en lettere brugt SME 345 og en ny Mørch DP-6. Jeg har desværre selv kun erfaring med en dp-4, men har hørt gode ting om begge typer - hvilket jo ikke gør det lettere...
Håber på nogle gode erfaringer, som kan hjælpe mig i denne nødens stund 
mvh, Maxus
|
|
|
Hvad er det for et rør-system
vh. Preben
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish-analog skrev:
Jean M Jarre skrev:
danish-analog skrev:
|
Ole
|
|
|
|
|
|
Nej, det har jeg ikke. Hvordan lyder den? Har du sådan en?
Ole
|
|
|
Nej jeg har ikke selv en Hadcock 242, men har overvejet den kraftigt.
Jeg vil op til Hans hos ArtSound og lytte på den, han roser den til skyerne, og det gør de rigtig mange steder, så jeg vil give den et meget seriøst lyt, og så må vi jo se om den kan afløse min gamle eller om den bliver siddende :-)
|
| Til top |
|
| |
Maxus Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Preben
EAR Yoshino 861 og 864. Sjovt nok den kombination som Artsound har til brugtsalg p.t. - kan kun anbefales. Virkelig fantastisk flot lyd, hvis man er til rør og knapt så meget heavy 
mvh, Martin __________________ /Maxus
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg vil op til Hans hos ArtSound og lytte på den, han roser den til skyerne, og det gør de rigtig mange steder, så jeg vil give den et meget seriøst lyt, og så må vi jo se om den kan afløse min gamle eller om den bliver siddende :-)
[/QUOTE]
Jeg kan ikke se Artsound forhandler Hadcock? Hvilken arm har du i forvejen?
Ole
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 April 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg kan ikke se Artsound forhandler Hadcock? Hvilken arm har du i forvejen?
Ole
[/QUOTE]
Nej man kan ikke se på Hans hjemmeside har han forhandler Hadcock men ring til ham, jeg tror bare ikke han har fået det på hans hjemmeside endnu.
Jeg har en DSP ( en Rega 250, modificeret til deres krav, den er omtrukket med sølv kabler, som er hotwired direkte på pickuppen, og med Eichman stik i enden, en ret fed arm syntes jeg selv ) den ligner en Rega 250 på en prik, men man kan godt se at der er ret stor forskeld på kabel trækket.
Jeg er meget lun på den Hadcock 242, da jeg tror den vil hive lige det sidste ud af min pladespiller.
|
| Til top |
|
| |