Bruger siden: 19 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
Sendt: 20 April 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
HAr efter mange år sat min gamle DUAL pladespiler til. Jeg har købt en RIAA så jeg kan bruge den på min nye forstærker uden phono-indgang. Stel har jeg brugt en af skruerne til kabinettet på forstærkeren.
Nu kommer problemet - når der er power på og jeg skruer lidt op brummer der (stelforbindelse er altså sat til) jeg kan rode lidt ved phonokablet der sidder på pladespilleren og få det til at gå væk - for en kort stund. Hvis jeg klemmer lidt på kablet brummer det HELT vildt.
Er det fordi jeg har brændt noget i pladespilleren af eller...
Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
Sendt: 21 April 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
Lydder lidt mærkeligt at kablet skulle mangle stel forbindelse på begge kanaler af phonostikkene fra grammofon.
Prøv evt at have en indgang fra grammofon sat på. Prøv evt at tage ene stik af forstærker, ikke RIAA. Prøv at sætte grammofon direkte til en indgang og hør om der opstår samme brum problem.
Det kan være at phono stik stel ikke klemmer nok om phono stik på RIAA.
Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 14
Sendt: 21 April 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
Kasper76 skrev:
HAr efter mange år sat min gamle DUAL pladespiler til. Jeg har købt en RIAA så jeg kan bruge den på min nye forstærker uden phono-indgang. Stel har jeg brugt en af skruerne til kabinettet på forstærkeren.
Nu kommer problemet - når der er power på og jeg skruer lidt op brummer der (stelforbindelse er altså sat til) jeg kan rode lidt ved phonokablet der sidder på pladespilleren og få det til at gå væk - for en kort stund. Hvis jeg klemmer lidt på kablet brummer det HELT vildt.
Er det fordi jeg har brændt noget i pladespilleren af eller...
sprinter Lukket konto Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 21 April 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
Hej.
Nogle RIAA´er er meget følsomme for brum - hvorfor kan jeg ikke give en teknisk forklaring på. Jeg har selv bokset en del med brum over RIAA´en og har ikke kunnet løse problemet, der lignede dit temmelig meget. Jeg lånte til sidst en anden type RIAA, for at se om det gjorde en forskel - det gjorde det og brummen forsvandt. Så inden du giver grammofonen skylden og ofre masser af kroner den vej - så prøv lige en anden fabrikat RIAA først - lån en et sted - lur mig om det ikke er der løsningen er.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum