Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 15:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Problemer med højtalerudgang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ankerson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 November 2003 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået et STORT problem med min forstærker som min HIFI forhandler tilsyneladende ikke lige kan afhjælpe.

Mit anlæg består af: Effektforstærker NAD 218, forforstærker NAD 114, CD Marantz CD 57 MKII, Højt: QLN 929. Højt. kabel QED 4.1, Signalkabler, Audioquest, Cambridge AUdio og Taralabs.

Problemet viser sig i at lyden på højre højtaler højest spiller med ½ kraft.

Jeg har haft min forstærker til reparation 2 gange. Den første gang blev begge udgangsrelæer skiftet, anden gang blev samtlige sikringer skiftet. Problemet var i første tilfælde at at lyden forsvandt fuldstændigt efter få min. lytning og i andet tilfælde at der (naturligvis) ikke var nogen lyd.

Den er lige kommet tilbage fra reparation efter at sikringerne er sprunget og den er testet helt OK. (Sikringerne sprang ikke pga. for højt lytteniveau, men formentlig pga. at højtalerkablerne rørte ved hinanden.).

Da jeg får den tilbage konstaterer jeg desværre, at nu spiller højre udgang, men kun med 50% effekt, hvilket naturligvis medfører at lydbilledet bliver mærkelig.

ER DER NOGEN DER HAR EN IDÉ OM HVAD DER KAN VÆRE GALT. JEG HAR FORSØGT AT BYTTE KABLERNE OM FOR AT KONSTATERE OM FEJLEN ER I FOR- ELLER EFFEKTFORSTÆRKEREN OG FEJLEN ER I EFFEKTOFRSTÆRKEREN PÅ HØJRE UDGANG.

HVIS NOGEN KENDER EN GOD HIFI REPARATØR (GERNE I MIDTJYLLAND) MÅ DE OGSÅ GERNE HENVISE TIL DENNE.

Til top Vis Ankerson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ankerson

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes