| Forfatter |
|
Mindstorm Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge et elektronisk delefilter til en subwoofer, er der nogen der kender en af mærket MCX-200/SW ? Er det noget bras eller er det godtnok.
Er der andre elektroniske delefiltre der kan anbefales, helst ikke til mere end 1000kr, den skal bygges ind i min subwoofer og skal ikke bruges til andet.
Mvh Mindstorm __________________ Med venlig hilsen
Mindstorm
|
| Til top |
|
| |
Mindstorm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anyone  __________________ Med venlig hilsen
Mindstorm
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der MCX-200/SW. det er et produkt fra Monacor, dvs deres Stageline produkter.
Jeg har en gang i form af mit job som lydtekniker stødt på dette filter. Justeringsmulighederne er meget begrænset ift. andre filtre, men prisen på 8-900 kr taget i betragtning, kan man vel næppe forlange mere.
Jeg vil dog foreslå dig at kigge nærmere på filtrene fra DBX eller Behringer - der er endnu bedre valuta for pengene.
|
| Til top |
|
| |
hifinørden Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mindstorm,
Hvis du skal bruge et godt apparat til at liniarisere din subwoofer i forhold til dit rum er en Behringer Feedback destroyer: http://www.behringer.com/DSP1124P/index.cfm?lang=ENG nok det bedste bud. Den kan findes for under 1000 kroner, og du kan opnå ganske betragtelige forbedringer med den. Du kan få næsten fuldstændig lineær lyd, og strække frekvensområdet så langt ned, som din højttaler kan tåle. Næsten som et LT kredsløb. Det kræver bare noget tid, men det er jo halvdelen af det sjove. __________________ Mvh Thomas.
Onkyo Integra A-9911 + Hjemmebyg der snart skal forbedres...
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu har jeg igennem PA/Disko branchen stødt på mange forskellige elektroniske delefiltre... Og der er mange... Dog kan jeg umiddelbart sige at IMG Stageline/Monacor og Behringer ikke ligefrem ligger i topklassen... Har selv engang andvendt et Behringer CX-3400 og det lyder for det første ikke (nær) så godt som fx. dbx. Samtidig med at det æder en del bas. Selv anvender jeg nu DBX som jeg synes er et formiddabelt produkt. Det jeg har (DBX DriveRack PA) har både en mindre EQ del, samt naturligvis delefilter funktion, Feedback destroyer og en masse andre funktioner.. Så DBX, det vil jeg anbefale dig, selvom det måske kommer til at koste lidt ekstra 
Mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
Mindstorm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godtnok voldsomt avanceret ud (Behringer Feedback destroyer), sådan en har jeg aldrig set før, jeg er ikke helt med på hvad de bruges til, har læst på de link i kom med, men det overgår vist min forståelse lige nu, må lige undersøge sagen nærmere, men det korte af det lange, kan jeg bruge sådan en som delefilter?
__________________ Med venlig hilsen
Mindstorm
|
| Til top |
|
| |
hifinørden Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 22 April 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kun skal bruge den som delefilter, er det vist lidt overkill. Så er et simpelt DIY filter nok at foretrække. Hvis du har mod på at prøve at lave noget selv, kan australske elliot måske hjælpe med noget. Han har lavet mange forskellige gode kits: http://sound.westhost.com/projects-3.htm der er garanteret det du kigger efter til en meget god pris. __________________ Mvh Thomas.
Onkyo Integra A-9911 + Hjemmebyg der snart skal forbedres...
|
| Til top |
|
| |
Mindstorm Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør ikke noget at det er lidt overkill, for bagefter tænker man altid, kunne man nu bare og havde man nu bare købt den et nr større... osv. så det gør ikke noget. Kan man bruge det som delefilter?
Mindstorm
|
| Til top |
|
| |
Mindstorm Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om man kan bruge denne Behringer Feedback destroyer som dele filter eller skal man købe et desideret delefilter, jeg ville gerne have et elektronisk så man har lidt mulighed for at justere lidt på lyden.
Mindstorm
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mindstorm skrev:
| Er der nogen der ved om man kan bruge denne Behringer Feedback destroyer som dele filter eller skal man købe et desideret delefilter, jeg ville gerne have et elektronisk så man har lidt mulighed for at justere lidt på lyden. |
|
|
Det er ikke et delefilter, men det kan så meget andet 
Hvis du har en reciver med sub-out, så fungerer det fint.
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |