| Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag i stuen. Jeg søger lidt gode råd fra jer forum-brugere med erfaring eller viden vedrørende følgende problemstilling. Jeg overvejer kraftigt at købe en pladespiller fra en gut i Canada (privat handel). Så var det lige jeg kom til at tænke på at der er noget der hedder toldafgift.  Beløbet jeg skal af med ligger allerede ved smertegrænsen så jeg vil gerne så vidt muligt undgå at skulle betale mere. Jeg kan forstå at afsenderen kan markere forsendelsen som en gave eller værdi-sætte den lavere end den egentlige pris. Pakken måler 56x56x36cm og vejer 25kg. Jeg har tidligere købt en del småtterier (analog-tilbehør) fra "over there" men aldrig noget stort og tungt. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at forhøre mig på mit lokale postkontor på mandag (har ikke kunnet finde noget om det på deres hjemmeside) men det ville være rart at høre fra andres erfaringer. Hvis nogen kender svaret kan jeg jo melde tilbage til sælgeren hurtigere. Er gavemarkeringen løsningen eller... Hvis man skal værdisætte den lavt, hvor lavt skal man så gå? Det jeg tænker på er at med en pakke af denne størrelse og vægt er hvornår bliver det mistænkeligt  Er det mon tilfældigt hvad de åbner og tjekker (det er en gammel modificeret plov der ikke nødvendigvis røber noget om pris (og ydelse!)). Alle indlæg modtages med kyshånd (eller ihvertfald med taknemmelighed  ).
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nysgeri - hvilken plov er det ?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Jeg er nysgeri - hvilken plov er det ? |
|
|
Hej King. Med fare for at virke underlig og sær vil jeg gerne holde kortene tæt til kroppen indtil handelen er i hus (man er vel overtroisk  ). Alt jeg kan sige er at det er schweitzer med ca. 35 år på bagen. Jeg LOVER at poste nogle billeder her på forum'et når/hvis dyret er ankommet og oppe og køre.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler,
jeg er ikke helt sikker, men hvis der er tale om en privathandel, og varen er brugt, mener jeg altså ikke der bliver lagt told og moms på. Men ring til Skat og spørg - de er altså mennesker ligesom os.
__________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej becker. Det lyder jo lovende. Det lyder jo egentlig også meget logisk. Personligt har jeg intet udestående med Told & Skat.  Jeg vil høre hvad de har at sige.
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør forvente at skulle betale omkring 5% i told, samt 25% i moms. Der skal også betales moms af fragtomkostningerne... . Disse regler gælder også for handel med brugt udstyr mellem private personer.
De kaldte mig lyseslukker  __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
kuno Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Du skal betale 14% i moms & derefter 25% i told...eks : $1000 = ca.6500kr.
Først 14% af 6500kr = 910kr. , det lægger du til 6500 =7410Kr...
Derefter 25% af 7410kr = 1852,5 kr...ialt 2762,5 i div..
til staten ud af oprindelige beløb.
Mvh...
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krentzer - det ser ud til, at jeg huskede forkert.
Det bliver åbenbart behandlet forskelligt i de respektive EU-lande. Hvis du f.eks. laver en privathandel med brugte ting fra tredjeland til England, så skal du ikke betale told og moms.
Beklager.
__________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen...Jamen...  Hvad nu hvis forsendelsen mærkes som en gave. Er man så fritaget? Ellers må jeg få afsender til at værdi-sætte den lavt. De er vel ikke i stand til vurdere hvad en vintage plov er værd? (Håber ikke Told & Skat læser med  ). Hvis der er nogen der har kommentarer til ovenstående tanker vil jeg meget gerne høre da jeg SKAL melde tilbage til sælger i dag med en beslutning. Som sagt det jeg skal af med nu (ca. 1000$ - inkl. forsendelse) ligger allerede på smertegrænsen.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen og informationen fra jer alle forresten.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas på med Goldmund ... for det er vel sådan en djævel. Hvis de ter versionen med Parbst motor, så kan man ikke skaffe en ny motor, hvis denne står af!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal lige være opmærksom på om omskiftning af forsyningsspænding fra 110 til 230V er let !
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omskiftningen fra 110-120v/60Hz til 220-240/50Hz bliver foretaget fra sælgerens side. Der skal flyttes rundt på nogle ledninger og så skal der en ny spindel (spindle) i. Det er ikke en Goldmund... Hint: Find den største tråd ovre hos Audiogon...  Hvis alt går vel bliver den sendt (Express) på næste mandag.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok ... var lige lidt hurtig ... kender bare et par stykker som har haft problemer med Goldmund ... så ville lige advare ...
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |