Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Parasound Halo effekttrin (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her der har erfaring med Parasounds effekttrin.....Halo-serien....stereotrinnet A 21 eller monotrinnene JC 1 ???
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Har desværre "kun" erfaring med de ældre Parasound forstærkere, men Halo forstærkerne for generelt rigtig gode anmeldelser. Stereophile har en test af JC1 på deres hjemmeside.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har en A21, hvad vil du vide?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hej Zorglub.

Det er blot fordi at de har ry for at lyde super på Martin Logan højtalere...faktisk så godt, at Martin Logan selv bruger dem til diverse arrangementer. Det kunne måske være at det var et godt alternativ til mit Proceed HPA 2 effekttrin.

Hvad har du af erfaring med dit effekttrin ?

Mvh

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

JC 1 til £3400 paa ebay.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

JEg ville også gå efter JC-1, har dog ikke selv hørt det, men det har virkeligt høstet fine anmeldelser... og så er der altså et eller andet over Monotrin.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Er der nogen her der har erfaring med Parasounds effekttrin.....Halo-serien....stereotrinnet A 21 eller monotrinnene JC 1 ???

Halløjsa....har du (virkelig) brug for 400 watt i 8 Ohm?? (JC-1)

Jeg vil tro du højst bruger 20-30 watt, når du spiller højt...hmm... 

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Tjaa, hvis jeg havde haft pengene var de nok også røget i JC1, og så aligevel måske ikke fordi....

For et par år siden skulle jeg ud og finde en ny effekt bamse, og der blev kigget langt og på meget. Besluttede mig at jeg ville give op til 40k og satte mig for at høre på amps ind til jeg fandt noget der var godt nok. Vigtigst af alt for mig var at finde noget der passede til min smag i lyd: hul igennem, neutralitet og rum. Jeg var igennem et utal af forstærkere gennem en periode på 7 måneder. Hvorfor valgte jeg så A21, fordi den til pengene (20k) er fremragende, fordi den kan drive næsten alt uden sved på panden og fordi jeg ikke hørte noget der kunne slå den i "min lyd". Om det så er andres lyd kan jeg ikke svare på, heller ikke om den er god på Martin Logans fine elektrostater, men jeg ved at den er neutral og ikke smører sovs på som mange andre effekt trin ellers kan finde på. Jeg har snakket med andre der siger at den har en rør agtig mellemtone, men det skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke har hørt rør hjemme hos mig selv. Jeg har læst fra andre på sitet at hvis man er seriøs med sin bund (???) så er det bedre med Crown, men her i huset mangler der intet - dog er bunden dækket af en sølle 8", så jeg skal igen ikke kunne sige om der mangler kontrol hvis der er tale om større membraner - jeg har for resten heller ikke forstand på det!

Hvorfor så ikke JC1, tjaa for de 40k ekstra de koster er jeg overbevist om at for 40k musik er noget jeg langt hellere vil have end et, for mig, ligegyldigt trin op af pris stigen og trenden der siger at noget skal være dyrt for at være high end. På den anden side (den er der jo altid, selv hos de hellige) så var JC1 noget jeg bestemt ville lytte på hvis jeg var i det prislag, så gør endeligt det hvis pengene er deroppe og valget skal tages. Jeg kan fortælle at Sam Telling fra Stereophile købte review eksemplaret og de kårede det til årets amp i 2003, som jeg husker det. Så noget må den da kunne. Jeg ved at John Curl ham selv huserer på diverse fora og er venlig til at svare på spørgsmål, så det var måske en mulighed hvis der er detaljer der skal belyses. Ellers er der jo diverse anmeldelser rundt omkring.

Det er der jo også af A21, så måske kan du få lidt ud af at læse der, selv om jeg nok ville tage det med et godt gram salt, det er jo ikke hjemme hos dig de har hørt den. Kig her efter reviews.

Jeg købte min hos TC, der ikke længere forhandler Parasound, men der er andre forhandlere her i landet der også har dem, så det skulle være muligt for dig at høre den hvis det rigtig klør i lommen
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Halløjsa....har du (virkelig) brug for 400 watt i 8 Ohm?? (JC-1)

Jeg vil tro du højst bruger 20-30 watt, når du spiller højt...hmm... 

Det "smarte" ved JC1'eren er at den spiller klasse A op til 25w, så der er faktisk lidt ide i at købe dem selv om det kun er 20-30 watt. Men ja 400w hehe, over the top?

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, det er John Curl der udvikler for Parasound og iøvrigt udviklede for Mark Levinson i`"gamle" dage. Han lavede faktisk Mark Levinsons første forforstærker....JC 1 tror jeg faktisk den hed. Det er måske derfor de Parasound ting skulle være rigtig gode....de kommer fra en erfaren hånd.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Ja det er nok ikke en dum ting at hyre ham, heller ikke i markedsføringens glorværdige tegn

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Ja det er nok ikke en dum ting at hyre ham, heller ikke i markedsføringens glorværdige tegn

Typisk amerikansk  Men hvad.....han er jo sikkert dygtig nok. Men tak for oplysningerne

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

Zorglub skrev:

Typisk amerikansk  Men hvad.....han er jo sikkert dygtig nok. Men tak for oplysningerne

Nu er det jo ikke ren markedsføring, det Parasound nok er mest kendt for er jo deres effektforstærkere og det er primært dem han har været med til at udvikle.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes