Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hybrid for og imod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

godaften i stuen

Nu har jeg læst en masse om både rørforstæker og almenlige forstærker men så også Hybrid som jeg kan forstå er en slags mellemting altså både og

men hvad er fordelen ved at have en hybrid???

og hvad er ulemberene ved sådan en???

hold jer ikke tilbage og sig hvad i mener så jeg (og måske andre) kan blive lidt kloger..

man kan jo også få hybrid Cd afspiller men det er måste ikke den rette tråd for det

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Min egen lomme filosofi omkring hybrider er, at rør i indgangs delen tilfører den behagelige rør frorvrængning, og transistorne gør så at du nemmere kan lave en strømstærk udgangs forstærker, og derudover undgår de kritiske udgangs transformatorer, som desuden udgør en meget stor del af byggeprisen på en rørforstærker.

Desuden kune en hybrid vel egentlig også have været det omvendte, altså transistorer (eller Op-Amps) i indgangen, og rør i udgangen, men ved den slags forstærkere er der vist ikke så mange der markedsføres som hybrider, men snarere som Rørforstærkere.

Rør udgange på CD afspillere, gør i princippet det som et rør i indgangen på din forstærker ville gøre, altså tilfører noget musikalsk forvrængning?

Ulemberne, tja det komer jo nok an på hvem man er. Rør skal jo skiftes engang imellem, men hvis de får det hele til at lyde bedre...

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

det var godt nok ikke mange der har en mening om hybrid

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Tjah - nu har jeg selv en hybrid, men ikke lige indsigten til at begive mig ud i en teknisk forklaring på fordele og ulemper.

MEN - den lyder jo rigtig godt

I praksis ser jeg ingen specielle fordele/ulemper ved hybriden; ja rør skal skiftes. Men så vidt jeg ved kan mine køre ca.5 år. Og selv selv hvis det er mindre så er det jo til at overskue den mindre opgave det er at skifte rørerne.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

chillipepper skrev:
det var godt nok ikke mange der har en mening om hybrid

Måske er det fordi ordet Hybrid oversat - vel betyder noget i retning af bastard, dvs. en sammeblanding. Og netop forstærkere er for det meste bastarder, da bipolar transistor teknologi blandes med Fet's og Op-amps. Allerede på dette niveau har vi en Hybrid. At man så blander videre med rør, gør vel bare, at man får en Dual-hybrid, Tripple, Quad, Hex, Octal osv.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes