| Forfatter |
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Holfi Pre 8 er begyndt at hyle svagt, men alligevel irriterende ud over alle grænser. Den har efterhånden nogle år på bagen, og batteriet er aldrig blevet skiftet.
Er der nogen der har oplevet noget lignende, og hvor batteriskift løste problemet?
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger spændingen på batterierne, hvis den er ok er der jo ikke nogen grund til at skifte dem og de kan streges på listen over mulige ting der kan ligge til grund for hyleriet.
__________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ring og snak med Holfi. De kender sikkert symptomerne på et forestående batteriskift. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var præcis sådan min gamle Pre 8 lød, da den skulle have skiftet batterierne. Det forsvandt da jeg skiftede det. Skiftede i øvrigt til et 7,2 Ah i stedet for det oprindelige 4,5 Ah. Det er meget nemt at skifte, du behøver ikke at have Holfi til det.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Det var præcis sådan min gamle Pre 8 lød, da den skulle have skiftet batterierne. Det forsvandt da jeg skiftede det. Skiftede i øvrigt til et 7,2 Ah i stedet for det oprindelige 4,5 Ah. Det er meget nemt at skifte, du behøver ikke at have Holfi til det.
/Præsten
|
|
|
1000 tak. Håbede du ville kime ind i denne tråd, for jeg kunne se du havde skiftet batteri selv i din Holfi (via en søgning i arkiverne).
Jeg må på indkøb........
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt. Skal også gerne hjælpe ved spørgsmål.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har låget været af. Frem med den gamle Fluke.
10,6 V er skam lige i underkanten 
Et nyt er bestilt: 253,- inkl porto for et NP4-12 Yuasa.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Checkede lige min Holfi Ellipse riaa. Den var skam også løbet "tør". 4,5 V fra en 6V akk. 
Den har ikke spillet et stykke tid. Afventer en TH42PV60E'er, som skal afgøre hvor ploven skal stå. Tror dog stadig at den har været halvsyg lidt længe, for det har ikke været den vilde oplevelse at lytte til den gamle STD305M (og mig der troede min pick-up var ved at have overskredet sidste salgsdato).
Nyt batteri er på vej 
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der vil være så hjælpsom og skrive en lille "idiot" vejledning til udskiftning at batteriet i sådan en Pre 8? Også meget gerne med et link til hvilket batteri jeg bør købe :) Jeg går ud fra at det kan gøres med lidt simpelt loddearbejde?
Min egen Pre 8 virker også lidt ked af det - den har det i hvert fald med at hyle.
På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viper skrev:
|
Nogen der vil være så hjælpsom og skrive en lille "idiot" vejledning til udskiftning at batteriet i sådan en Pre 8? Også meget gerne med et link til hvilket batteri jeg bør købe :) Jeg går ud fra at det kan gøres med lidt simpelt loddearbejde?
Min egen Pre 8 virker også lidt ked af det - den har det i hvert fald med at hyle.
På forhånd tak :)
|
|
|
Jeg er ikke nået så langt endnu. Jeg har bestilt et Yuasa NP4-12, som er lidt større end det der sidder i (det er 2,9 Ah). Som du selv skriver, er det sandsynligvis lidt loddearbejde. Kan du kende forskel på plus og minus, tror jeg ikke du kan gå galt i byen. Husk et par friske strips og eventuelt lidt dobbeltklæbende tape til at spænde & klæbe batteriet fast.
Det er 4 unbraco skruer, og så kan låget godt sidde lidt fast p.g.a. nogle små puder dobbeltklæbende tape.
Batteriet er bestilt hos www.elektronik-lavpris.dk men kan vist også fås hos www.elkuglen.dk (og så selvfølgelig www.rsonline.dk, men de er muligvis lidt pernitne omkring handel med private (har ikke forsøgt)).
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thx
Jeg går og venter på mine (som er bestilt 2 forskellige steder (jeg fandt jo senere ud af at min Ellipse heller ikke var helt oppe på dupperne)). Jeg checkede senere Aage Nielsen's priser:
http://www.aanielsen.dk/batterier.htm
220,- for 12V 7 Ah (som kan anvendes i Pre 8). Tror ikke man skal gå væsentlig højere end dette (selvom det måske kan skubbes i med et skohorn). Tror ikke ladekredsløbet vil virke optimalt.
Desværre ser de alle ud til at have en specificeret levetid i omegnen 3-5 år ved den type brug der er i en Pre8 (og jeg tror reelt det gælder det batteri den er født med).
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger mange tak. Det ser jo ud til at kunne klares uden de store problemer. Har trods alt lidt loddeerfaring fra mine unge dage, selvom det er nogle år siden - men mon ikke det går.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så er der skiftet batteri i både Pre8 og Ellipsen. Til stor undren, pev Pre8'eren stadig (har endnu ikke lyttet på Ellipsen, da ploven alligevel ikke er i brug mens jeg venter på en plasma), da jeg sluttede den til. Lidt knotten over jeg ikke sprang på den Vincent SA-91 de havde hos Speakers Corner (sølle 3500,-), tog jeg til Atletik. Glædelig var overraskelsen da jeg kom hjem, for nu er hyleriet væk. Tilsyneladende skulle den lige lade op (det håber jeg i hvert tilfælde er det der er årsagen til at den er iorden nu).
En hurtig lytter inden maden afslører, at der helt klart er sket noget positivt. Den spilleglæde som i sin tid fik mig til at vælge Holfi sættet, er tilbage. Alt står mere klart, og enhver tendens til hårdhed er tilsyneladende væk.
Det sværeste i hele operationen, var at frigøre det gamle batteri, for den dobbeltklæbende tape er temmelig effektiv.
Næste projekt er en separat el-gruppe til isenkrammet, samt lidt eksperimenter med netkabler (har købt 10m DH Labs kabel, og 5 Wattgate IEC apparatstik, mangler den anden ende, men skal lige finde ud af om det skal være en Supra dåse eller en hjemmebikset stjerne). Al den palaver omkring netkabler har gjort en nysgerrig 
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt det kom op at køre igen. Når du køber sådan et bly-gele batteri, er det vist ikke ladet (helt) op, så det er nok derfor hyleriet blev lidt ved. Du skal selvfølgelig bare lade din Pre 8 stå tændt hele tiden, så skulle batteriet blive plejet bedst muligt.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også fået monteret det nye batteri i min Pre 8. Det lader til at være gået som det skal (intet er da sprunget i luften endnu og skidtet kan da spille). Alt hyleri er nu helt og aldeles væk, så det er jo bare herligt :)
Tak for hjælpen :)
|
| Til top |
|
| |