Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: LC Audio RIAA erfaringer?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Som overskriften også antyder, vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaringer med LC Audio's RIAA forstærker, og hvad disse erfaringer måtte være.

Hvis det kan hjælpe kan jeg fortælle at den sansynligtvis ville blive koblet sammen med en Roksan Radius 5 med Nima arm og Roksan Corus PU. I den anden ende vil den blive koblet sammen med en Primare SP31.

Hvis i har andre gode bud i samme prisklasse (2000kr til 2500kr), som kom også endeligt med dem.

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej!

Lækkert grej dér, Roksan!

Laver Primare ikke en riaa? Måske den kan findes brugt?

Nå men én jeg har prøvet er en NLE17, ekstrem fleksibel tager vist alt. Spørgsmålet er så om man kan lide det DIY agtige, hvis man er lidt fiks på fingerne kan det bygges ind i pladespiller eller forstærker. Burde kunne findes brugt til de penge.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Det kan også være du går efter en mere musikalsk klang? Så kan jeg anbefale Projekt Tube Box (I eller II, men II er nok for ny til at findes brugt).

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Hej Tak for inputtet. Syntes da bestemt NLE17 lyder spændende...den havde jeg helt glemt i farten.

Når du skriver "Det kan også være du går efter en mere musikalsk klang? Så kan jeg anbefale Projekt Tube Box" mener du så at NLE ikke er musikalsk eller er det fordi du har hørt at LC Audio's Riaa ikke er det?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Da jeg havde en RR5 med Corus fik den lov til at spille ind i en LA Audio MM RIAA med rør, og det syntes jeg gav et rigtig godt resultat. Eneste problem er at du nok kun kan købe den brugt, men så til gengæld omkring de 1.000 kr.

Der er tale om det hedengangne danske firma LA Audio, herfra var der et restlager af komponenter som Ole Nielsen fra ONtech havde opkøbt. Jeg købte RIAA'en for 2.000 kr., men eftersom han ikke længere reklamerer på www.dba.dk, så han har nok ikke flere.

Du kunne jo prøve den hvis du støder på den, og den kan vel altid sælges igen til de penge - jeg synes den er fremragende til prisen. Men den dukker ikke særlig tit op, og er som regel hurtigt væk, så du skal nok være heldig

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres indlæg, der er flere spændende bud imellem. tror dog valget nok kommer til at stå mellem en Trichord Dino eller en konstruktion af LC audio's Riaa......Synd at der ikke er nogen der lige kunne komme med lidt erfarings input omkring LC audio Riaa'en....for det får mig til at hælde mest mod Dino'en.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:
Mange tak for jeres indlæg, der er flere spændende bud imellem. tror dog valget nok kommer til at stå mellem en Trichord Dino eller en konstruktion af LC audio's Riaa......Synd at der ikke er nogen der lige kunne komme med lidt erfarings input omkring LC audio Riaa'en....for det får mig til at hælde mest mod Dino'en.

Dino'en går da vist for at være et fornuftigt køb. Da den kom frem var den sensationel, men i dag er den "kun" et fornuftigt køb, hvilket vel også er rigeligt

Jeg har aldrig hørt Dino, men som nævnt tidligere synes jeg LA Audio MM RIAA er et røverkøb - den spiller rigtig godt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes