Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt till VA Baby Grand, hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er inde i overvejelsesstadiet om hvad der skal købes. Mit højtalervalg ummiddelbart falder på Vienna Acoustic Baby Grand, samt tilhørende center. Har pt. en surroundreciever, men den vil ikke kunne tilstrækkeligt styre disse fronter samt center, så er på udkig efter et fint match til højtalerne i form af en effektforstærker.

Optimalt ville være en 3-kanals effektforstærker, da den så kan styre fronterne samt centeren, og surrounden kan styre baghøjtalerne, samt evt. center baghøjtaler.

Men synes at udvalget er noget minimalt, indtilvidere er denne den eneste jeg kunne finde: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=1& ;emne=visprodukt&Gruppenr=2&ID_infoside=50631

Nogle erfaringer med denne? Ville den være et godt match? HVordan er lyden? Prismæssigt matcher det godt det jeg vil give, men hvis det ikke lyder godt er det ikke så optimalt. Evt. alternativer i nogenlunde samme prisniveau (max 9-10k) ville være fint.

Ved godt at den eneste der kan vurdere det er mig selv, ved at høre det. Men hvis et par ligger inde med et par guldkorn, er det jo en god start.

jeg er lydhør

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

tja, det var ikke mange svar, så giver den lige en tur mere.

kan lyden af atoll parres med va beethoven baby grand?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Der er en del herinde der bruger Classic til VA, det er godt nok ikke 3 kanals forstærkere, men de spiller stadigt skide godt, det kan jeg stå inde for!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Evt. en brugt Harman Kardon Signature 1.3. Den fåes billig brugt - 3500-4000,-. Den kan sagtens trække dem og vil tro den spiller bedre end Atoll'en. Jeg bruger selv en på VA Maestro Grand + VA Waltz Grand, det spiller godt i mine ører.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Eller hvad med en Holfi Power 8-3? Det er en god forstærker, men jeg ved ikke om der er nogen der bruger Holfi på VA.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

takker for input, vil kigge lidt nærmere på forslagene, flere er selvfølgelig velkomne.

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Primare har også lave nogle rigtige gode 3-kanals.

De kan nogle gange finde brugt.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej high-end ATW.

Jeg har en PERREAUX E2 2x200watt i 8ohm 2x300 i 4ohm. Den kan sagtens trække et sæt VA uanset hvilken model det er, og de to sammen lyder bare rigtig rigtig godt.

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

High-End ATW skrev:

Jeg er inde i overvejelsesstadiet om hvad der skal købes. Mit højtalervalg ummiddelbart falder på Vienna Acoustic Baby Grand, samt tilhørende center. Har pt. en surroundreciever, men den vil ikke kunne tilstrækkeligt styre disse fronter samt center, så er på udkig efter et fint match til højtalerne i form af en effektforstærker.

Optimalt ville være en 3-kanals effektforstærker, da den så kan styre fronterne samt centeren, og surrounden kan styre baghøjtalerne, samt evt. center baghøjtaler.

Men synes at udvalget er noget minimalt, indtilvidere er denne den eneste jeg kunne finde: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=1& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=2&ID_infoside=50631

Nogle erfaringer med denne? Ville den være et godt match? HVordan er lyden? Prismæssigt matcher det godt det jeg vil give, men hvis det ikke lyder godt er det ikke så optimalt. Evt. alternativer i nogenlunde samme prisniveau (max 9-10k) ville være fint.

Ved godt at den eneste der kan vurdere det er mig selv, ved at høre det. Men hvis et par ligger inde med et par guldkorn, er det jo en god start.

jeg er lydhør

Hvorfor surround, og ikke 2 kanal???

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

hejsa,
jeg spiller på et par BG med en Thule 250B, det lyder sku egentligt ret godt i mine ører, men jeg overvejer alligevel at prøve en Classic der har fået gode ord med på vejen

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

tja, hvorfor surround. Det er vel et prioriteringsspørgsmål. Bruger meget film, men da jeg også synes at lyden i musik skal komme til sin ret, er noget mere effekt et must for at kunne retfærdiggøre et par VA højtalere. Og valget ligger på en 3-kanals, da den så samtidig kan styre en center.

men takker for de goe forslag, vil kigge lidt videre på det.

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Kom lige til at tænke på angående hvis jeg anskaffer mig en effekt til min surroundreciever, om det er min surroundlyd som bare bliver effektiviseret af effekten, eller om lyden er selvstændig fra effekten?? Håber på det sidste, men er ikke sikker. hva siger de kloge?

Eller om det er en fordel at invistere i en stereoforstærker istedet og tilslutte den surrounden, så den styrer fronterne, og når så der skal spilles stereo, så har surrounden intet med lyden at gøre.

Gyzzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

High-End ATW skrev:

Eller om det er en fordel at invistere i en stereoforstærker istedet og tilslutte den surrounden, så den styrer fronterne,
og når så der skal spilles stereo, så har surrounden intet med lyden at gøre.

Ja, jeg ville personligt vælge en integreret forstærker til fronterne og lade en surround receiver trække resten.

Giv en kombination af DLS R55 & Musical Fidelity A5 et lyt i den prisklasse.
Til top Vis Gyzzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gyzzo Besøg Gyzzo's Websted

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Men er lyden nødvendigvis bedre igennem en normal forstærker der tilsluttes surroundrecieveren, end en hifi effeftforstærker der bliver tilsluttet en surroundreciever?

Det er i bund og grund det jeg skal vide.

Gyzzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

High-End ATW skrev:

Men er lyden nødvendigvis bedre igennem en normal forstærker der tilsluttes surroundrecieveren, end en hifi
effeftforstærker der bliver tilsluttet en surroundreciever?

Til stereo - ja.

Snakker vi kun surround vil en effektforstærker være en fin løsning.
Til top Vis Gyzzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gyzzo Besøg Gyzzo's Websted

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

ja, den skal bruges til at styre et par store fronter til bla. andet surround. Men den skal også give en god lyd på stereo siden. Så vil gerne ha noget der kan begge rigtig godt, men er i tvivl om hvorvidt en effekt lyder godt i musik, hvis den bliver tilsluttet en surround, og det jeg egentligt gerne vil ha be- eller afkraftet.

Så jeg måske i stedet ska kigge efter en stereo til at tilslutte suroundrecieveren's pre.

Gyzzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

High-End ATW skrev:

Så jeg måske i stedet ska kigge efter en stereo til at tilslutte suroundrecieveren's pre.

Ja, det vil være min anbefaling. Forforstærkeren i en god integreret forstærker vil uden tvivl være bedre til stereo end den, der sidder i din surround receiver.

High-End ATW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

jep, er også min formodning. Så hellere kigge efter en god stereo til formålet. takker for dine inputs

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Gyzzo skrev:
High-End ATW skrev:

Ja, det vil være min anbefaling. Forforstærkeren i en god integreret forstærker vil uden tvivl være bedre til stereo end den, der sidder i din surround receiver.

Ja, det vil jeg også støtte op om. Jeg har selv været igennem opgraderingsmøllen med hhv. effekt til surroundreceiver og integreret stereoforstærker m. surroundloop/"power amp in" - og der er klar og tydelig forskel i stereoforstærkerens favør hvad angår musik.

Mht. til Baby Grand, så synes jeg det er vigtigere med en god forforstærkerdel end flere kræfter, da Baby'en er rimelig let drevet. (Selvfølgelig skader mere effekt aldrig)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes