| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået udført dataredning hos et firma som også vasker elektronik - alt fra computere til stereoanlæg - det foregår med en slags vaskemaskine med specialvæsker/sæber. De kan også fjerne røglufgt efter brand/røgskader
Bagefter står alt som nyt - selv pot metre er rene inden i - varme problemer og andet på grund af gammel fedt/støv og snavns forsvinder også
Det er et meget seriøst firma med kun professionelle kunder - de ødelægger ikke ting
Er der nogen herinde der har prøvet noget lignende - og var det besværet værd ?
Er der nogen der har prøvet på egen hånd med rensevæsker ?
blot nysgerrig - noget af mit udstyr ser nyt ud inden i trods det er +25 år gammelt og modsat ser andet ud som ... ja mindre godt ud! __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det Arepa der har vasket for dig ?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede at vaske min forstærker i vaskemaskinen, men hverken forstærker eller vaskemaskine så bedre ud bagefter... 

|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
| Er det Arepa der har vasket for dig ? |
|
|
Jeg har endnu i fået vasket - kun dataredet - firmaet hedder BMI technology __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Jeg prøvede at vaske min forstærker i vaskemaskinen, men hverken forstærker eller vaskemaskine så bedre ud bagefter... 

|
|
|
Don't quit your day job 
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Erik D skrev:
|
|
Jeg har endnu i fået vasket - kun dataredet - firmaet hedder BMI technology
|
|
|
Okay, vi har fået renset noget elektronisk udstyr efter en brand på arbejdet, og det er en ret kostbar affære, og der er ingen garanti for at tingene virker bagefter, da Chlor dampe fra f.eks. brændende PVC kan danne saltsyre med luftens vand, og det kan netraliseres hvis niveauet ikke er for højt.. Arepa startede rent fakstisk med teste niveauet af saltsyre i apparaterne, inden de gik i gang, og de reddede grejet 
Dog var det så dyrt at jeg ikke tror det er interessant i hifi sammenhæng, med mindre man har grej for 200000+ stående.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
Mastervol skrev:
|

|
|
|
Don't quit your day job 
|
|
|
Men den gik nu fint i tørretumbleren... 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
|
|
indspark til gamel tråd Arepa har købt BMI så indirekte er det dem ;-) men hvad sker der hvis man bare giver det en ordenlig gang sulfo vand og skyller efter med rent vand og så lader det tørre ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror næppe det er en god ide at pøse vand/væske på elektronik i det hele taget  Tænk på at der kan dannes kondens og dette vil stort set aldrig tørre medmindre man lader det tørre i alle mulige vinkler så væsken kan dampe ud. Tror at du ender op med at ødelægge komponenterne  Synes det ville være en rigtig skidt ide at begynde og rense print med diverse væsker
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|

|
|
|
Jeg anbefaler 40 gr. og ikke kogeprogrammet. ( og ingen centrifugering ).
Kommer her til at tænke på Monrad & Rislund i quiz'en hvor der skal gættes på om det er en bæver, en symaskine eller et cigaretetui som farer rundt i tørretumbleren. Samme evne til at svare korrekt må også gælde for en inkarneret hifientusiast, han burde kunne svare på, ved at lytte sig frem, hvilket mærke af forstærker der er tale om, som farer rundt inde i vaskemaskinen.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
men hvad sker der hvis man bare giver det en ordenlig gang sulfo vand og skyller efter med rent vand og så lader det tørre ?
|
|
|
Ting og sager du slet ikke tør tænke på
Du er dog inde på noget af det rigtige, hvis det er gamle fedtede vintage apperater du skal rense, er følgende kombination god:
Trin 1: vask alt sammen med isopropyl alcohol, gerne ned i et stort kar, en langhåret semiblød pensel er godt og skrubbe det sidste snask af med. (husk handsker og god udluftning) ev.t hvis du har adgang til det, eller vil ofre en 1000kr i harlad nyborg ellign. så fyld et ultralydskar op med iso og kom apperatet i.
Trin 2: Efterfølgende vaskes apperatet igen med lunkent sæbevand, sylfo som du selv er inde på er fint.
Trin 3: Ny vask med amindelig vand, uden sæbe for og fjerne al den tidligere påførte sæbevand.
Trin 4: Afvaskning/skyldning kun med demineraliseret vand. For at skylde de mineraler ud fra de ovenstående væsker, det almindelige vand efterlader store ikke pæne kalkplamager, derfor kun demineraliseret vand.
trin 5: lad det tørre!
Ingen af ovenstående trin kan udelades, og der må kun bruges isopropyl alkohol i trin 1, intet andet, og det demineraliseret vand kan heller ikke erstattes af almindelig vand i trin 4. Dette vil ødelæg apperatet.
Mvh Per -profesionel printvasker __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
pifle Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er ude i ultrlydsrengøring, findes der i dykkerkredse en del spændende produkter til billige penge, feks Spectacare ultralydskar S48 til 699,- hos www.dkdiver.dk (ligger i Roskilde) .. til dykning benyttes det i forbindelse med affedtning ved O2 rensning af udstyret til Nitrox.. men ultralyd er vel ultralyd, så mon ikke det også kan benyttes ifbm affedtning af elektronik ?
Mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |