| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige et smut hjemme forbi de gamle, og med mig hjem, fik jeg den gamles pickup. Den havde svært ved at aflæse pladen, lød til tider som om den læste mere end et spor af gangen. Så resultatet blev en ny pickup. Men aner ikke hvad man skal gå efter. Den sidder på en ældre og tung JVC QLF 6 pladespiller, som ellers klare det ganske hæderligt. Det skal siges at de gamle ikke interessere sig en døjt for hifi, hun vil blot hører radio og lidt cd fra tid til anden, og han vil hører plader, når han har tiden til det. Så derfor skal det være en billig - engang til BILLIG pickup der skal på. Men er i tvivl om hvilken slag/model man skal vælge her. Så han igen kan få lov til at lytte til hans The Dubliners. Her er lidt billeder af den gamle, måske det kan spore alle i kloge ind på hvad der kan virke i denne sammenhæng. Mit umiddelbare forslag var en Ortofon OM5E - men passer den til denne? På forhånd tak. Obs. Den Riaa der benyttes, er den som er indbygget i deres NAD 3020A    __________________ Det var pokkers - Sony ES ?!
|