| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om trenden inden for pladespillerværker, der bliver mest solgt og formodentlig også markedsført flest værker med stift afkoblingssystem.
For nylig talte jeg med en forretningsindehaver om dette og sjovt nok var kommentaren at flydende "kunne" være bedst, men uden tvivl meget sværere at udvikle, producere og ikke mindst justere til optimal ydelse.
Samtidig kan man jo også argumentere at ligesom indenfor andet udstyr, er der en trend til at alt skal se imponerende ud og jo, en giga tyk pladetallerken ect. ser da flot ud. Man skulle næsten tro at disse apperater var lavet i Kina.
Er Linn stadig den eneste som seriøst producerer pladespillere med flydende ophæng?
|
| Til top |
|
| |
schifferer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi taler om nuværende producenter af pladespillere med flydende ophæng er der vist kun Oracle tilbage i superligaen, med deres Delphi Mrk. V. Men jeg har jo en vis bias, da jeg personligt sværger til Oracle pladespillere. Førhen var det vist nok Goldmund der var førende.
__________________ Mit setup: Micromega Tempo P, Amp, Stage 6, Tempo Tuner, Sony JA555ES,
Oracle Alexandia Mrk IV, SME V, Goldring Elite, Densen DP-02, Audiovector Si 6 Sig. SE, AV3 sig, KX, Onkyo TX-803E, DV-SP504E
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorens har for nyligt introduceret en model med flydende ophæng til ca. 20.000,-kr. Den hedder TD 350. Så man kan sige at de er vendt tilbage til deres rødder (selv om firmaet i dag er et helt andet end dengang).
av-magazin.de - TD 350
Thorens.com
Audio Note har også stadig pladespillere med flydende ophæng på programmet. Deres "mindre" modeller er modificerede(?) Systemdek pladespillere hvorimod topmodellen er baseret på en Voyd Reference.
audionote.co.uk
Ingen tvivl om at det med justeringen af fjedrene godt kan være "a pain in the butt". Jeg har en eller anden idé om at en veljusteret flydende plov spiller bedre bas (dyyyb) end de fleste andre.
Edit: Jeg glemte lige Michell med deres GyroDec og Orbe.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Avid?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg har en eller anden idé om at en veljusteret flydende plov spiller bedre bas (dyyyb) end de fleste andre. "
jo mere masse,jo bedre bund - kan jeg sige efter at have bygget mange grammofoner.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der jo for resten også AVID (undskyld King  ).
AVID
Edit: Milu er hurtig!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk aldrig ejet andet end pladespillere med flydende ophæng... jeg synes det "føles mere rigtigt"
Et så følsomt medie skal efter min mening afkobles ordentligt for ydre påvirkninger
Hvad ved jeg?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
jo mere masse,jo bedre bund - kan jeg sige efter at have bygget mange grammofoner. mvh/slowon |
|
|
Da du taler af erfaring har du sikkert ret.
Har du også bygget pladespillere med flydende ophæng?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
de første 6 var fattigmands kopier af sme 20/30 - i skiferplade med thorens motorer og pladetallerkener..
efter et vildt dyrt projekt med nærmest "en til en" ( i aluminium ) kopiering af sme 30 - sprang jeg på stift ophæng til en bekendt,og har siden ikke gidet beskæftige mig med flydende ophæng..
meget tung tallerken og ditto plint,giver en meget bedre resistens overfor dårlige vibs udefra!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Så er der jo for resten også AVID (undskyld King ).
AVID
Edit: Milu er hurtig!
|
|
|
Bada bing!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
de første 6 var fattigmands kopier af sme 20/30 - i skiferplade med thorens motorer og pladetallerkener..
efter et vildt dyrt projekt med nærmest "en til en" ( i aluminium ) kopiering af sme 30 - sprang jeg på stift ophæng til en bekendt,og har siden ikke gidet beskæftige mig med flydende ophæng..
meget tung tallerken og ditto plint,giver en meget bedre resistens overfor dårlige vibs udefra!
mvh/slowon |
|
|
DET tror jeg på!!
Gik fra en Rega P25 til VPI Aries 3. Begge stift ophængt, men så hører ligheden osse op!  Det var umuligt at undgå akustisk tilbagekobling med Rega, VPI'en er fuldstændig ligeglad...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
mvh/slowon |
|
|
Det lyder som rimeligt seriøst hjemmearbejde.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Bada bing!
Mvh. |
|
|
...og bada bum!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
milu : uden at have hørt vpièn formoder jeg der er meget mere til forskel,og altsammen i vpièns favør?
krenzler : jeg har genopfrisket et billede af den seneste diy under emnet "mit diy projekt" - high mass= low bass...som det gerne skulle fremgå,er det ikke så stort et brød at slå op..men sme kopien i alu var både meget,meget dyr og tidskrævende.
de billige i skifer med bevægelige dele fra thorens,spillede uendeligt meget bedre end nogen thorens jeg har hørt,og kan varmt anbefales som diy projekt - anvisninger kan sendes om ønsket.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
krenzler : jeg har genopfrisket et billede af den seneste diy under emnet "mit diy projekt" - high mass= low bass...som det gerne skulle fremgå,er det ikke så stort et brød at slå op..men sme kopien i alu var både meget,meget dyr og tidskrævende. de billige i skifer med bevægelige dele fra thorens,spillede uendeligt meget bedre end nogen thorens jeg har hørt,og kan varmt anbefales som diy projekt - anvisninger kan sendes om ønsket. mvh/slowon |
|
|
Jeg vil da lige tjekke din DIY tråd ud.
Det skifer/Thorens projekt lyder da rimeligt spændende. Den TD150MkII jeg havde spillede nu rigtigt godt (hvis jeg selv skal sige det).
Jeg er da lidt lun på de anvisninger - men KUN hvis det er nogle du allerede har liggende og så nemt som ingenting kan maile videre. Ellers vil jeg ikke ulejlige dig da det mest er af ren og skær nysgerrighed.
Jeg har nok at se til med bare at skille og samle min Lenco som det er.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"milu : uden at have hørt vpièn formoder jeg der er meget mere til forskel,og altsammen i vpièns favør?"
Absolut alt, er bedre ved VPI'en. Men det er jo også en anden pris. Men har egentlig ikke haft lyst til at prøve en større model fra Rega...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler : når jeg kan tage mig sammen kommer der en kort byggebeskrivelse i min tråd om min grammo ""mit diy projekt" - high mass= low bass...giver det dig eller andre mod på en heavy "tweak" - tager vi den op derfra.
milu : der har været noget oppe ganske nyligt,om "moderne" "designgrammofoner" - det nye materialevalg har været skudt i skoene at tjene øjet og ikke øret!! prisen på real deal turntables har afskrækket en del (også mig - og derved hovedårsagen til mit diy.) men især rega har fået et ufortjent ry netop pga materialevalg,og derfor tillod jeg mig lidt respektløst at sammenligne.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
krenzler : når jeg kan tage mig sammen kommer der en kort byggebeskrivelse i min tråd om min grammo ""mit diy projekt" - high mass= low bass...giver det dig eller andre mod på en heavy "tweak" - tager vi den op derfra. mvh/slowon |
|
|
Det lyder bare godt.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har vist ligget stille denne tråd - spørgsmål:
Kan man ikke lave en helvedes tung plint og ditto talerken og så lade Plinten være flydende ophængt stående på ligeså tung hylde - altså få det bedste af to verdene ???
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når fanden dukker op... ADVARSEL'
NEDENSTÅENDE indlæg står skrevet som følger:
Emne: Hvad ønsker du dig til jul i år?Sendt: 25 November 2006 kl. Jeg
ønsker fremover kun at møde ærlige folk i dette forum, så man ikke
bliver snydt/-brændt af, når man sender audiodele til kontakter man har
mødt her på HIFI4ALL.
Den 9/11-06. sendte jeg en Helius Fat
Scorpio
tonearm med et godt sølvkabel i til dana slowon@msn.com præsenterede sig som Johnny Thomsen, fra odense...   
Jeg har flere gange forsøgt at komme i kontakt med vedkommende uden respons (det hvar den lærestreg, stol ikke på folk) øv, øv og øv...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |