| Forfatter |
|
Anders K Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens!
Jeg har lige byttet mig til en gammel NAD 3080 integreret forstærker. Jeg har hørt at det skulle være lidt af en klassiker, er der nogen der kender noget til den?
Det var vist lidt før min tid!  __________________ Infinity Kappa 90
NAD Silverline S100
NAD Silverline S200
Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er pænt gammel - så vidt jeg husker (og tag mig ikke på ordet) er den fra slutningen af 70erne. Men er ikke sikker. Hvis du finder en samler kan du nok godt få lidt for den. F.eks. ham der har lavet denne annonce http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=20560, ham har jeg byttet med og han er næsten 100% interesseret i din NAD, så længe den ikke har sort front - såvidt jeg husker samler han kun på sølv eller champagne-farvet/guld. Kontakt ham da hvis du vil af med den. Så har han sikkert noget at bytte med, ellers kan du vel hive lidt slanter ud af ham, mon ikke?  Men forvente ikke mere end max. 1000 kr for den.
|
| Til top |
|
| |
paebb Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft en, købte den som ny i 79.
Forforstærkerdel er OK, Derimod er powerdelen noget problematisk: Styringen af bassen er secnd to none derimod kniber det med opløsningen
over 1 kHz.
Såvidt jeg ved, er findes den kun med brun forplade.
Ang. samlet lydkvalitet , er NAD 3020, 3140, 3150 og 3155 klart overlegne.
__________________ paebb
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bringer minderne frem. NAD 3080 var et af datidens (ca. 1980) absolutte "powerhouses". Den kunne simpelthen tage alle de bank man kunne forestille sig. To stk. 3080 brokoblet på et par CW'ere af den store slags og man kunne spille et halbal op. Ind imellem koblede autosikringerne fra, men efter 10 min. gik det løs igen. Det var tider. 3080 var/er en super forstærker. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 03:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep - havde den sammen med nogle CW ht. Den kunne absolut ikke lide 4 ohms ht. Bare de var i nærheden brændte den sammen. Jeg gad den ikke idag
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde den fra 82 - 83, den har aldrig slået fra, selv om jeg spillede meget højt.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
paebb Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ! Det med de lave impedanser, kan jeg nikke genkendende til(og vanskelige fasevinkler) Men til at drive subwoofer var den suveræn!
Klasse D go home!!
brugt sammen med f ex 2155 i et bi amped system kan der nok opnås ganske gode resultater.
__________________ paebb
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| yep - havde den sammen med nogle CW ht. Den kunne absolut ikke lide 4 ohms ht. Bare de var i nærheden brændte den sammen. Jeg gad den ikke idag |
|
|
Hifiklubben skriver ellers, at det var den første forstærker, der kunne levere fuld effekt, med 2 ohm's belastning.
http://www.hifiklubben.com/DK/Laesestof/Artikler/NADhistorie /
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
r-l-b skrev:
| yep - havde den sammen med nogle CW ht. Den kunne absolut ikke lide 4 ohms ht. Bare de var i nærheden brændte den sammen. Jeg gad den ikke idag |
|
|
Hifiklubben skriver ellers, at det var den første forstærker, der kunne levere fuld effekt, med 2 ohm's belastning.
vh. Henrik
|
|
|
Jeg koblede engang mit eksemplar af NAD3080 på et sæt Bose 901. Hvis jeg bare spillede nogenlunde højt, begyndte lyset i VU-metren at blinke i takt med musikken. Den gik totalt i knæ. Så mere ubegrænset effekt havde den heller ikke. Jeg havde den ikke særligt længe, da den er lidt for NAD-formørket i lyden, til min smag.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
tarup 13 skrev:
r-l-b skrev:
|
|
vh. Henrik
|
|
|
Jeg koblede engang mit eksemplar af NAD3080 på et sæt Bose 901. Hvis jeg bare spillede nogenlunde højt, begyndte lyset i VU-metren at blinke i takt med musikken. Den gik totalt i knæ. Så mere ubegrænset effekt havde den heller ikke. Jeg havde den ikke særligt længe, da den er lidt for NAD-formørket i lyden, til min smag.
|
|
|
Det med lyden, kan jeg tilslutte mig. Så jeg skiftede til Luxmann L120A, det var tider.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skiftede til Yamaha CA2020. Ja, det var s´gu tider!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det med lyden, kan jeg tilslutte mig. Så jeg skiftede til Luxmann L120A, det var tider.
vh. Henrik [/QUOTE] Sådan en har jeg stående undet mit tv på job - den lyder klart bedre end 3080eren __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |