| Forfatter |
|
Morten Weitemey Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har kend skab til dette mærke.??? tænkte mest på deres CD-afspiller... og priser. Der står ikke så meget info på hjemme siden.. Nyt som brugt... Og er det hver at ofre penge på???
|
| Til top |
|
| |
steiss Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten.
Jeg har selv haft alt det som Bow "lavede" og hvis vi snakker design, så bliver det næppe mere fedt, men snakker vi lyd og service på defekte produkter, ja så er det noget helt andet.
Lyden står efter min mening ikke mål med daværende nypriser, og pt tror jeg ikke firmaet køre mere, ihvertfald kun på pumperne, så det er så som så med servicering.
Jeg vil dog sige at, ZZ1 og ZZ8 sættet nok er det fedeste de har lavet og her er også en rigtig god omend farvet lyd, så hvis man kan lide denne er det nok det mest interessante der er.
Deres Little 16 højtaler spiller meget delikat, men kræver desværre en meget kraftig effekt for rigtigt at, folde sig ud, men så er der også magi i luften.
Håber du kan bruge skrivet til noget.
Mvh Steiss
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 663
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har solgt min ombyggede og forbedrede BOW ZZ-ONE.
Red Fox.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Weitemey skrev:
|
Er der nogen som har kend skab til dette mærke.??? tænkte mest på deres CD-afspiller... og priser. Der står ikke så meget info på hjemme siden.. Nyt som brugt... Og er det hver at ofre penge på???
|
|
|
Husk at checke der er serie nr paa enhederne.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
Jeg har solgt min ombyggede og forbedrede BOW ZZ-ONE.
Red Fox. |
|
|
Hvorfor?
winter skrev:
Morten Weitemey skrev:
|
|
|
Husk at checke der er serie nr paa enhederne. |
|
|
Hvorfor? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordi jeg ikke mente efter intens lytning, at den var god nok, og at min ellers farvede A1 spiller bedre... ! Nå, men der er jo nok en electrocompaniet på vej på et eller andet tidspunkt.
Den var lidt for blød i det, der var lidt for mange runde hjørner, der manglede lidt liv, uden at gå over i Densen-kategorien; der manglede lidt attack. Der manglede lidt dynamik. Det er nok det bedste jeg kan forklare det ved. Da jeg satte min gamle højt "elskede" A1 på igen, fik jeg nærmest et rislen ned af ryggen, og lige netop DET giver mig lytteglæde. Synd for BOW, godt for Musical Fidelity ;)
Jeg synes simpelt hen, at min gamle A1 spiller mere som når jeg sidder midt i den gode store koncertsal i Bukarest centrum, og dét kan BOW'en desværre ikke klare, selv om det var udgangspunktet.
Hilsen Red Fox.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
fordi jeg ikke mente efter intens lytning, at den var god nok, og at min ellers farvede A1 spiller bedre... ! Nå, men der er jo nok en electrocompaniet på vej på et eller andet tidspunkt.
Den var lidt for blød i det, der var lidt for mange runde hjørner, der manglede lidt liv, uden at gå over i Densen-kategorien; der manglede lidt attack. Der manglede lidt dynamik. Det er nok det bedste jeg kan forklare det ved. Da jeg satte min gamle højt "elskede" A1 på igen, fik jeg nærmest et rislen ned af ryggen, og lige netop DET giver mig lytteglæde. Synd for BOW, godt for Musical Fidelity ;)
Jeg synes simpelt hen, at min gamle A1 spiller mere som når jeg sidder midt i den gode store koncertsal i Bukarest centrum, og dét kan BOW'en desværre ikke klare, selv om det var udgangspunktet.
Hilsen Red Fox. |
|
|
Takker - går ud fra det er Musical Fideity A1 du refererer til, Nicht war? (i øvrigt en fed lille forstærker, havde helt glemt den) __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jepper, og jeg ville gerne have en A100x, som er den samme, men med mere juice. Der smuttedeeen foran min næse i forsommeren, damn, ærgerligt. Men hvad, vi må se om der ikke dukker een op her eller der.
Bare lige for at forklare mig, så tror jeg, at mit Densen-udsagn var lidt vandet: altså skulle der stå noget a la: uden at gå over i modsatte grøft i Densen-kategorien som jeg synes spiller: LiDt SåDaN HeR. Altså lidt for meget af det gode tramp.
Hilsen RedFox.
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps: kan i øvrigt rigtig godt lide dit forstærkersæt. SUK det kunne jeg godt tænke mig at prøve af, men sparegrisen hyler op, for nu står der Lotus Esprit på siden af den, og det varer jo nok lidt endnu... ;)
Men kommer tid, kommer råd.
Hvordan vil du beskrive dine Primare? (uden at ville kapre tråden), også gerne i forhold til BOW's bedre.
Hilsen RedFox.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun flygtigt hørt BOW for maaaaaange år siden, men de er jo konstrueret af Bo Christensen, så vidt jeg er orienteret, ligesom det gamle (rigtige  ) Primare som mit 928 (der i øvrigt koster en brøkdel af en Lutus Esprit)
Jeg faldt bare over denne tråd og synes der blev kastet mange bolde op i luften som ikke blev grebet, og det var ikke fordi de var uinteressante
Lyden i P928 mener jeg at jeg har beskrevet under mit setup - vil nødigt kapre denne tråd, mere end vi allerede har gjort. Kort fortalt er lyden en smule mod det varme, men uden at miste overblik eller blive slasket som........ (Noget andet grej) __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok.
Uden at kende lyden i primare, så vover jeg at sige, at den gode Bo har sparet på lyden i BOW i forhold til Primare. Og ellers ikke et ondt ord om BOW. En BOW kan spille sådan eller sådan, (lige som alt andet) men det er jo meget rart (i hvert fald for mig) at holde det op mod noget andet (som man måske kender).
Jeg har lyttet til et par af mine egne skiver på en ZZ-EIGHT, og det lød godt, selv om den er en værre støvsamler ;) Men hvordan den er idag, tør jeg ikke sige, da det er længe siden.
hilsen fra redfox
|
| Til top |
|
| |