Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Fix forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rene
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er, som de fleste herinde, underlagt visse begrænsninger i form af pynteligheden af anlægget i stuen. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på pyntelige og fixe forforstærkere, med høj WAF-værdi om I vil.

Pyntelig vil nok i den forbindelse sige, at den er stilmæssig enkel og ikke specielt stor og klodset. Balanceret (XLR) udførelse at foretrække, men ikke noget must.

Lad mig se nogle gode bud, gerne med links og billeder.

Ærbødigst
Rene

mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang selv haft Rega Cursa 3.

Det er en nydelig og meget velspillende forforstærker

Den kan bådes fåes i sort og sølv
Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 August 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Regaen ser nu lidt ud som om der er en stor matrone der har sat måsen lige midt i den og brugt den som skammel  hvis jeg var kone ville jeg bære over med en husbond der havde en holfi med træfront

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Sendt: 11 August 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Rene,

Prøv at kigge på den Kenwood L-1000C der er til salg her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=21192

Den er ret fiks og så er den hamrende god, omend den er lidt overset bl.a. fordi Kenwood i 80'erne fik ødelagt sit navn fordi man kastede sig over en masse "skrammel". Prøv at sen den "uden tøj" - det er RIAA-delen til højre:

(PS. det er IKKE mig der har den til salg, men jeg modtager da gerne anvisningprovision )

Klaus

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 August 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Rene skrev:

Hej alle

Jeg er, som de fleste herinde, underlagt visse begrænsninger i form af pynteligheden af anlægget i stuen. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på pyntelige og fixe forforstærkere, med høj WAF-værdi om I vil.

Pyntelig vil nok i den forbindelse sige, at den er stilmæssig enkel og ikke specielt stor og klodset. Balanceret (XLR) udførelse at foretrække, men ikke noget must.

Lad mig se nogle gode bud, gerne med links og billeder.

Ærbødigst
Rene

Jeg kan da også lige komme med et bud: Audia Flight Pre som jeg var vældig fornøjet med da jeg havde den til låns. Link: http://www.audia.it/pages/e/index.html

Den er balanceret og stilmæssigt enkel (imho) Den er ikke lille men heller ikke klodset. WAF er rimelig høj (målt på fru Haugaard), især når den som her parres med Audia Flight CD One  Endvidere er alle funktioner fjernbetjent og der er mulighed for at indstille følsomhed separat for hver indgang.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 11 August 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Vedr. WAF værdi - se på hvor mange "fruer" der står i kø ved netto når de har tilbud på "pastel farvede blomstrede kviltede vat tæpper" eller skurede hvide "almue" mdf skabe med fluenet eller små silkepuder etc. etc.
1. jeg tror ikke det skal ligne hifi
2. det skal ikke have display med lysende tal
3. det skal ikke være sort - navnlig ikke når der er tale om højtalere
4. det må ikke have din interesse mere end din hustru har det
5. det må ikke have nogle instillingsmulighed (jo men så skal de være skjulte - således at hun blot skal tage stilling til om hun vil høre CD eller p3)
6. Det må ikke have sit eget møbel men skal kunne idngå diskret som en del af de andre pynteting der er opstillet i hjemmet - en gammel dekoreret kande med tørrede blomster - en vintage stråhat - nogle fine små æsker etc.

det vil sige de må måle 20 cm i bredden max 15 i højden og max 20 i dybden.

det skal have en større knap - den skal være rund - den er tæn og slok og volumen
så skal den have 1 mindre tryk knap der hedde P3
og en smal revne til cd
sidere der en cd i drevet trykker man på P3 knappen og så virker den både som eject og radio vælger - når fruen sætter en ny cd i hopper den væk fra P3 igen.

Fjenbetjening skal derimod være smart med display camera og gerne ligne noget fra D&G eller Gucci -

Alt dette mine gode man skal du gøre før din kon bliver glad - inn wall højtalre må du ikke glemme og helst trådløse - vi kan ikke have ledninger liggende

Eller du kan sige - "ked af det skat men mit anlæg er en del af mig - mine højtalre skal placeres der hvor jeg sige og anlægget lige så - resten af hjemmet bestemmer deu over - kan du leve med det får vi et langt og lykkeligt ægteskab - kan du ikke og vil du tvinge mig til ovenstående 6 punkter så kan du ligesågodt iklæde mig en frotté hjemmedragt og sende mig i bankohallen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes