| Forfatter |
|
LauseDK Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen.
Kom til at tænke på om jeg med fordel kunne bruge sin Souroundforstærker til Bi amping.
Altså de 2 front kanaler til hver sin HT (Bas) og de de bag kanaler til de samme HT (Diskant & mellemtone), og så slå over på 5 kanals stereo hvor den sender samme signal til Venstre bag/front og ligeledes Højre bag/front.
Denon AVR 1802 (5 x 80Watt)
Dali 850
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv det og se (lyt) om det giver bedre lyd !? - burde jo alt andet lige give dig mere kraft til at styre dine 850´ere, som absolut godt kan bruge flere "hestekræfter" __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder meget alternativt , men det er da et forsøg værd. Jeg tror dog desværre ikke du vil få noget specielt godt resultat. Jeg tror du skal holde dig til at sætte det alm. til eller købe en effektblok.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde der ikke være nogen problemer i hvis det er rigtigt at den sender samme signal til venstre front og baghøjttaler.
Det der afholder folk, fra at gøre sådan er at man skal om bag på forstærkeren og flytte kabler hvis man gerne vil se en film.
|
| Til top |
|
| |
LauseDK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører mest musik og synes faktisk at oplevelsen med musik er bedre i ren stereo (eller er det bare mig), og så lige et tillægsspørgsmål, der står venstre og højre på mine Dali 850...er der forskel på dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der er forskel på dine højttalere, diskanten og mellemtonen sidder ikke på samme vertikale alse som de 2 basser.
|
| Til top |
|
| |
LauseDK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld men hvad mener du med det:
Diskanten og mellemtonen sidder ikke på samme vertikale alse som de 2 basser
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
LauseDK skrev:
Mvh Søren
|
|
|
at diskant og mellemtone ikke sidder i midten, og altså er forskubbet hver sin vej på de to højtalere.
Og noget siger mig at bi-amping ikke nødvendigvis hjælper en pind med de højtalere og den forstærker - den yder garanteret kun 80 watt i 2
kanaler ad gangen, og ikke 5... nogle producenter skriver endda med småt at ydelsen kun kan opnåes i 1 (!!) kanal ad gangen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamt skrev:
LauseDK skrev:
|
Mvh Søren
|
|
|
at diskant og mellemtone ikke sidder i midten, og altså er forskubbet hver sin vej på de to højtalere.
Og noget siger mig at bi-amping ikke nødvendigvis hjælper en pind med de højtalere og den forstærker - den yder garanteret kun 80 watt i 2 kanaler ad gangen, og ikke 5... nogle producenter skriver endda med småt at ydelsen kun kan opnåes i 1 (!!) kanal ad gangen. |
|
|
Dit svar på havd jeg mener er rigtigt, men jeg tror godt at man kan vinde noget på biamping med denne forstærker. Dennon er ikke en helt tilfældig producent. det er rigtigt at den sikkert yder en smule mere når den kun spiller i 2, end når den spiller i 5 kanaler. men tror stadig der er en forskel, så er det bare om den er god eller dårlig.
|
| Til top |
|
| |
LauseDK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ....
Har nu prøvet bi-amping...og synes faktisk den trækker bedre...men kan godt være det bare er indbildning......men må nok hellere bytte rundt på min HT da venstre står i højre side og visa versa 
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
LauseDK skrev:
|
Jeg hører mest musik og synes faktisk at oplevelsen med musik er bedre i ren stereo (eller er det bare mig), og så lige et tillægsspørgsmål, der står venstre og højre på mine Dali 850...er der forskel på dem.
|
|
|
Hvis du bruger den til så lidt surround, at du overvejer at bruge bagkanalerne til fronterne, så undrer jeg mig over hvorfor du i det hele taget har en surroundreceiver.
Men prøv det - jeg bi-amper mine højttalere og jeg synes det giver et mere roligt og kontrolleret lydbillede. Dog synes jeg du skulle overveje at skifte den til en ren forstærker, hvis du kun vil bruge den til stereo - eller købe en effektforstærker (hvis din receiver har pre-out) og lade den trække basserne. __________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |