Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: SS via tape-loop (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 August 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at bruge en almindelig forforstærker til stereo og en surround-reciever til surround. Er det muligt at bruge en tape-indgang (eller anden indgang) på forforstærkeren som så modtager signalet fra surround-recieverens pre-out?

Det vil kræve at forforstærkerens volume står på en bestemt niveau og så skruer man op og ned på surround-recieveren når man ser film?

Nogen der kan af- eller bekræfte dette?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at have hørt at det kan lade sig gøre, det er bare pokkers besværligt at få det hele justeret rigtigt, og så være sikker på at volumen er sat rigtigt hver gang.

Det bedste er selvfølgelig en stereoforstærker med SS-loop, så er problemet løst

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 August 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det er helt det samme, men jeg bruger 2 forstærkere, en SS og en Integreret. Den integrerede bruger jeg balanceret til musik, men også til mine fronter i surround. Der sender jeg et preout signal fra L/R til AUX-IN. Jeg skrev til Thule om hvad jeg skulle gøre. Svaret var Skru din integrerede op på 73 (ud af 79), og brug så SS til "forforstærker af L/R, og forstærker af center og bag". Ved ikke om du kan bruge det. (lyder måske lidt indviklet, men det er ikke så slemt)

Jeg er ikke lige helt med på din beskrivelse af måden at gøre det på. Hvilken effektblok har du ? Kan den køre med flere and 2 kanaler ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes