Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: nogen som kender transrotor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 17 August 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg har en god pladesamling og nyder lyden fra mine plader, via en Linn Basic med en Akito 2 arm og K9 pickup Jeg fandt det brugt i Århus for en del år siden og har egentlig været glad nok det.

Men nu vil jeg gerne ofre lidt penge på en ny pladespiller og efter langtids søgen har jeg et par muligheder jeg overvejer og vil gerne have lidt hjælp fra nogle pladehajer

Krav er naturligvis god lyd og value for money og det skal ikke være en øjebæ

Min egen kandidat er et mærke jeg ikke har set i DK men der kan jo godt være en forhandler her et eller andet sted nemlig transrotor zet 1 fik kanon anmeldelse i tyskpresse  og jeg syndes også den er lækker, men er der nogle som har hørt dette mærke ? og hvad er jeres erfaringer og anbefalinger. Jeg tænker især på vedligeholdelse skulle helst være minimal. Dette er Zet 1 som jeg har fundet til 1600€ samt 45€ i forsendelse

Nogen steder man kan høre den i DK for den skal minimum høres inde jeg skyder penge efter den ?´

Anbefalinger tages gerne imod med kys hånd.

vh

Carsten

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 August 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg ved om Transrotor er at de er et meget stort navn i Tyskland med rigtig mange forskellige modeller på programmet. Hvis du kan få den til 1600,-€ inkl. STR250 tonearm (RB250 med bedre kabler?) lader det da til at være et rigtigt godt tilbud. Hos PhonoPhono koster den kombo 2000,-€. Det ser da ud til at være et godt solidt værk og så er der åbenbart en masse opgraderingsmuligheder hvis man skulle have lyst til at smide penge efter det. Jeg tror desværre ikke der er mulighed for at høre den herhjemme (kan ske jeg tager fejl).

Prøv også at tage et smut forbi Lydbutikken på Frb. (når du nu bor i KBH) og lyt til en Nottingham Analogue Spacedeck. Værket uden arm koster vist 14000,-kr. Der er måske ikke så meget bling over den men den kræver ihvertfald kun et absolut minimum af vedligeholdelse. Så kunne du starte med en Rega RB250/300 arm og senere investere i en Ace-Space arm f.eks. Der er også diverse opgraderingsmuligheder til Spacedeck'en. Den skulle hælde en smule mod den mørke side af klangbalancen dog uden at miste detaljerne. Rigtig god rumgengivelse med masser af dybde på en absolut sort baggrund skulle også være et kendetegn.

Et andet rigtigt godt bud til prisen er en VPI Scout til 14000,- inkl. den lækre JMW-9 arm. Da armen er af unipivot typen kræver den nok lidt tilvænning i det daglige brug. Her skulle der igen være opgraderingsmuligheder. Vassago forhandler også ud over VPI de lækre AVID pladespillere. Deres mindste model Diva koster 16000,- uden arm så det begynder at blive lidt pebret i forhold til ZET 1'eren. Du bør heller ikke glemme Michell og deres klassisk smukke Gyro SE. Den er ligesom AVID ploven en fjederophængt konstruktion. De 2 kræver lidt mere tålmodighed under opsætningen pga. ophænget. Gyro SE kan fås hos KT Radio for 13000,- inkl. Rega RB300 arm. Der burde være mulighed for en demonstration. For nogle tusinde ekstra kan du få den utroligt lækre TecnoArm som er en kraftigt opgraderet RB250.

Det er ikke for at tale dig fra den Transrotor (som virker som et rigtigt fornuftigt køb til 12000,-dkr. inkl. arm) men bare for at nævne nogle alternativer. Både Spacedeck og Gyro SE har du mulighed for at høre her i KBH. Endnu en mulighed (med masser af bling a la Transrotor) er Clearaudio som forhandles af Audioconsult på Frb. Jeg synes dog de virker lidt dyre sammenlignet med så meget andet. Sidst men ikke mindst så er Pro-ject på vej med deres nyeste topmodel RPM 10 til 13500,- inkl. arm.

Nu har jeg vist vrøvlet nok.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 August 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej.

Absolut fed pladespiller du har kig på. Bliv endeligst ved den. Kontakt http://www.psaudio.dk/

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes