Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Stereoopgradering af NAD T753 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
step
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

jeg har en NAD T753. Jeg ønsker imidlertid at opgradere stereodelen i mit anlæg. Derfor overvejer jeg kraftigt at finde en god effektforstærker. Mine fronte er DALI evi. 470 (ikke V.2). Mit sp. er egenligt bare om det betaler sig at finde en god effekt til frontene? Effektforstærkeren forstærker jo "blot" det signal som forforstærkerdelen fra T753èren sender, så lydprofilen bliver vel ikke væsentligt ændret selv om man køber en klangmæssigt anden effektforstærker....eller hvorledes? Vil flere watt end de 70 som T753`eren levere, give en markant bedre stereolyd? (der vil være investeringen værd)

Hvilken retning bør jeg evt. kigge mht. en evt. effektforstærker? (Gerne brugt).

På forhånd tak

/Step  

Til top Vis step's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af step

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hey Step..

Jeg har selv en 753v2 og brugte et par Dali 109 som front!..Dette kørte jeg med i noget tid, indtil jeg fik fat i en NAD 216, og jeg kan love dig for, at der er forskel, så jeg kan stærkt anbefale dig at købe en effekt, og 216 er en fremragende effekt..Og den koster kun omkring 2k

mvh Henrik

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

step skrev:

Hejsa,

jeg har en NAD T753. Jeg ønsker imidlertid at opgradere stereodelen i mit anlæg. Derfor overvejer jeg kraftigt at finde en god effektforstærker. Mine fronte er DALI evi. 470 (ikke V.2). Mit sp. er egenligt bare om det betaler sig at finde en god effekt til frontene? Effektforstærkeren forstærker jo "blot" det signal som forforstærkerdelen fra T753èren sender, så lydprofilen bliver vel ikke væsentligt ændret selv om man køber en klangmæssigt anden effektforstærker....eller hvorledes? Vil flere watt end de 70 som T753`eren levere, give en markant bedre stereolyd? (der vil være investeringen værd)

Hvilken retning bør jeg evt. kigge mht. en evt. effektforstærker? (Gerne brugt).

På forhånd tak

/Step  

Jo lyden vil skam ændre sig ved forskellige effektforstærkere... Lidt ved nogen, meget ved andre... De forstærker ikke blot din receivers lyd...

Om det kan betale sig ved kun dig selv... Du må lytte til en eller flere om de er merprisen værd...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes